Instalacja lpg
Generalnie każda instalacja będzie dobra pod warunkiem poprawnego montażu i strojenia.
Najlepiej wybierać instalację, której serwis w razie czego będzie dostępny powszechnie i ceny części nie będą wysokie. Nasze polskie instalacje KME, Stag od AC, lpgTech, czy Optima od Alexa będą jak najbardzej dobre. Do tego wtryski polskiej produkcji AC W03 lub Baracuda od Alexa, reduktor najlepiej KME Tur lub Shark. Wszystko od polskich producentów i przystępne cenowo. Największy dylemat to znalezienie dobrego gazownika co założy i wystroi tą instalację. Oczywiście najpierw trzeba sprawdzić czy na benzynie wszystko jest w porządku bo instalacja gazowa wymaga trochę więcej od układu zapłonowwgo niż benzyna Wskazanie poprawnego zużycia gazu przez komputer w aucie nie jest możliwe w SC II. Zawsze będzie wskazywał zużycie benzyny. Istnieją emulatory wskazania poziomu gazu w butli ale jeszcze osobiście nie widziałem w SCII poprawnie wskazywanego poziomu gazu na wyświetlaczu licznika. Poprawnie skonfigurowany wskaźnik poziomu gazu w przełączniku instalacji gazowej jest wystarczający. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2017, 19:04 przez polaq.)
Komputer pokazuje spalanie benzyny, ale spokojnie - przy prawidłowo wystrojonej instalacji, licznik będzie pokazywał Ci spalanie chwilowe i średnie ok. litr mniejsze niż faktycznie LPG. Sprawdzane w kilku Scenicach.
Nie warto montować Barracudy. Znam sprawdzoną, sporo tańszą listwę. Chyba, że zależy Ci na lżejszym portfelu i lepiej brzmiącej nazwie. Co to sterownika, nie ma to znaczenia jaka firma, tylko umiejętności gaziarza w jego konfiguracji. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2017, 08:58 przez sportway.) (11-09-2017, 08:58)sportway napisał(a): Nie warto montować Barracudy. Znam sprawdzoną, sporo tańszą listwę. Chyba, że zależy Ci na lżejszym portfelu i lepiej brzmiącej nazwie. Co to sterownika, nie ma to znaczenia jaka firma, tylko umiejętności gaziarza w jego konfiguracji. Podchodząc W ten sposób do sprawy to można by poprawnie zamontować najtańsze części i też będzie git?jakościowo poruwnywalnie z częściami z najwyższej półki? No chyba nie tędy drogą zwłaszcza przy LPG. Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
![]() Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
BRC drogie w serwisowaniu. Wybierz coś od polskich producentów - AC Stag + Barracudy. Na lpg-forum.pl jest mapa polecanych warsztatów. Nie warto oszczędzać na montażu, żeby potem bezproblemowo użytkować długi czas auto z LPG.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-09-2017, 15:42 przez Roming.)
Instalacje bardzo dobre tylko fachowcy je montujący jakoś nie bardzo mają o nich pojęcie albo chęci żeby się przyłożyć do montażu.
Zakładając BRC trzeba się liczyć z wysokimi kosztami części po gwarancji i przywiązaniem do montażysty. Niby warsztatów obsługujących BRC jest sporo ale jakoś ciężko znaleźć ogarniętych fachowców.
Dwa pytania techniczne do właścicieli "zagazowanych" Szczeniaków:
- czy niewielka ilość miejsca w komorze silnika nie była problemem w upchnięciu instalacji pod maską? - czy w silniku K4M odczuwalny jest jakiś spadek mocy po zainstalowaniu gazu (planowana instalacja STAG)?
Był: Renault Megane Coupe 1996 1.6e (K7M)
Jest: Renault Scenic II ph 1 2006 1.6 16V (K4M) Renault Clio 2002 1.2 16V (D4F) ![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości