Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

INNY Bardzo ciężkie odpalanie zimnego silnika 1.9 dCi 102 konie


krzysztofk
Zarejestrowani

Zdejmij czapkę z jednej świecy i sprawdź żarówką czy po przekręceniu kluczyka jest tam prąd.
Zrób jeszcze test. Przy otwartych drzwiach obserwując światło nad lusterkiem przekręc kluczyk. Światło powinno lekko przygasnąć, obserwuj dalej i jak spowrotem znacznie świecić mocniej kręć rozrusznikiem.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2020, 20:09 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • Mati
Mati
Zarejestrowani

(03-02-2020, 03:02)milek22 napisał(a): Czyli trzeba spuszczać płyn i szukać tego czujnika gdzieś w termostacie?

Jeśli masz termostat jak w 102KM to jak się postarasz płynu ucieknie Ci pół szklanki przy wymianie czujnika.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
milek22
Zarejestrowani

Sprawdziłem świece miernikiem do masy i mają około 0,3 ohma wszystkie. Kabelkiem od plusa dotykając do świec - iskrzy. Żarówką 21W sprawdzałem wszystkie 4 przewody i na wszystkich żarówka świeci po przekręceniu kluczyka i gaśnie po około 6-8 sek. a kontrolka świec cały czas tylko 2sek. świeci i gaśnie. Pewnie to będzie czujnik temperatury. Już nie wiem gdzie szukać

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(05-02-2020, 12:39)milek22 napisał(a): Już nie wiem gdzie szukać
Pisałem wcześniej, że jest w termostacie pod pompą vacum nad połączeniem silnika ze skrzynią biegów. Świece masz dobre, grzeją do 8 sekund to jak na obecne temperatury przy tym silniku to norma. Nie musisz kręcić rozrusznikiem jak tylko zgaśnie kontrolka świec, możesz poczekać aż świece dłużej pogrzeją.
Szkoda, że nie masz jak sprawdzić jaką temperaturę odczytuje czujnik, może obyło by się bez wymiany. Odczytana temperatura ma wpływ na kąt przyśpieszenia "zapłonu" podczas rozruchu.

Odpowiedz
milek22
Zarejestrowani

Teraz byłem miernikiem sprawdzić prąd na świecach. Miernik w szereg między fajką a świecą:

-- miernik na szybę, żebym widział - zakres 20A
-- na wszystkich świecach po włączeniu zapłonu prąd startuje od 17 amperów, przez około 5 sekund spada powoli do 12 A i potem od razu 0 A.

Czyli moduł przekaźnika świec jest chyba dobry. Kontrolka świec nadal gaśnie po 2 sek. a świece jednak grzeją. 
Czy te świece są dobre i szukać przyczyny w czujniku temperatury płynu?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

W tym silniku świece grzeją nawet do 45s po odpaleniu silnika. Wszystko zależy od temperatury.
Robiłeś test o którym pisałem wcześniej?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • Mati, milek22
Mati
Zarejestrowani

Zgadza się, świece jeszcze grzeją i dogrzewają komorę spalania.
(05-02-2020, 15:48)milek22 napisał(a): Kontrolka świec nadal gaśnie po 2 sek.
kontrolka gaśnie w momencie którym teoretycznie powinno się odpalać, to nie jest moment wyłączenia świec.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
milek22
Zarejestrowani

(05-02-2020, 19:58)krzysztofk napisał(a): Robiłeś test o którym pisałem wcześniej?

Zrobiłem dopiero teraz test z otwartymi drzwiami kierowcy i przekręcenie kluczyka na zapłon, okazuje się, że faktycznie światło nad lusterkiem lekko przygasa na około 10 sek.

Zauważyłem też przy okazji, że wentylator chłodnicy włącza się razem z rozruchem, czyżby faktycznie czujnik temperatury cieczy? odkładam wymianę czujnika na ostatnią chwilę bo dużo przy tym rozkręcania i może się okazać, że to mój błąd.

Komputer pokazuje jakieś kosmiczne wartości np: temp. płynu -34 stopnie a temperatura powietrza +98 stopni (fakt - mam uszkodzony czujnik w lusterku)
Może czujnik chłodnicy jest uszkodzony.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Temperaturę powietrza pokazuje przepływomierz. Czujnik w lusterku przekazuję tylko na wyświetlacz.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Czujnik w lusterku jest też używany przez moduł klimatyzacji.
Komputer silnika nie bierze go pod uwagę.
On ma czujnik cieczy (zwykle podwójny: jeden dla wskazania użytkownika drugi dla komputera) i czujnik temperatury plus ciśnienia (map sensor) lub przepływomierz w zależności od konstrukcji.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • milek22




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości