oggie
19
0
2
3
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Rawicz
oggie
Zarejestrowani
— 23-06-2017, 13:37
op
Z dnia na dzień - auto zaczęło gasnąć na wolnych obrotach.
Opis:
odpalam, odpalil (czasami zakręci 2 razy) - po 5-10 sekundach obroty spadają na 3 kreski, następnie gaśnie. Na benzynie i LPG.
Ale...
wystarczy, że ujadę kawałek do przodu - mogę go puścić na wolnych obrotach, już nie zgaśnie.
Po restarcie silnika znów gaśnie aż nie podjadę do przodu.
Na komputerze czysto.
KZFR wymieniane wraz z kompletnym rozrządem w ASO rok i 2 miesiące temu - po raz 3 w 150 000 km przebiegu tego auta! Więc nie mówcie mi, że znów się KZFR rozsypało, bo nie uwierzę, że padają ot tak jak muchy. Poprzednio auto gasło momentalnie po odpaleniu. KZFR wymieniane 3-krotnie w ASO, wraz z kompletem rozrządu. O koszcie przez litość nie wspomnę. Więc jeśli to znów to - to krótko, będzie to ostatnie renault, jakim jeżdżę. Ehh ;)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2017, 13:37 przez oggie.)
•
michaldck
4,822
25
3866
5,275
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
może czujnik położenia wału daje w kość ?
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
•
oggie
19
0
2
3
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Rawicz
oggie
Zarejestrowani
— 23-06-2017, 13:45
op
hm. Nie wyklucze, że gdzieś sieje.
Błędu nie rejestruje póki co na komputerze.
Natomiast nie ma też zadnych niepokojących dźwięków, które wcześniej były charakterystyczne dla koła zmiennych.
BTW: jakoś przy okazji ostatniej walki z LPG wymieniłem też świece na NGK, ale chyba nie tędy droga.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 23-06-2017, 14:32
Do sprawdzenia nastawnik biegu jałowego ( tzw silniczek krokowy - czy nie zacina się i czy ma czyste kanały w podstawie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
jasiuzkl
1,574
1
437
536
SC II ph I
2006
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Kołobrzeg
jasiuzkl
Zarejestrowani
— 23-06-2017, 14:42
Do sprawdzenia przepustnica nie raz wystarczy ją wyczyścić i jest wielka poprawa
•
oggie
19
0
2
3
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Rawicz
oggie
Zarejestrowani
— 23-06-2017, 16:18
op
Auto gasnie za kazdym razem dokładnie po 6.5 sekundy po uruchomieniu,chyba, ze w tym czasie mam noge na gazie - wtedy nie zgasnie juz w ogole.
Brak roznicy zimny/cieply.
On w ogole ma silnik krokowy? Myslalem,ze te.role przejęła elektronika przepustnicy?
•
kiwikrakow
4,172
21
3419
6,205
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
KrakoWieliczka
z ciekawości sprawdź ładowanie na wolnych obrotach przed i po podjechaniu do przodu. ja miałem problem obrotów przy złym ładowaniu i trzeba było zmienić szczotki w bendixie.
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 23-06-2017, 17:30
Może być spalona któraś dioda uzwojenia wzbudzenia. Charakterystyczny objaw: usterka nie wystąpi, gdy tuż po uruchomieniu silnika zwiększy się jego obroty ponad 1000-1200 obr/min. Co ciekawsze - po przyzwyczajeniu się i opanowaniu tego sposobu da się jeździć nawet kilka miesięcy bez rozładowania baterii.
Miałem takie dziwo w Skodzie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
jasiuzkl
1,574
1
437
536
SC II ph I
2006
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Kołobrzeg
jasiuzkl
Zarejestrowani
— 23-06-2017, 17:31
(23-06-2017, 16:18)oggie napisał(a): Auto gasnie za kazdym razem dokładnie po 6.5 sekundy po uruchomieniu,chyba, ze w tym czasie mam noge na gazie - wtedy nie zgasnie juz w ogole.
Brak roznicy zimny/cieply.
On w ogole ma silnik krokowy? Myslalem,ze te.role przejęła elektronika przepustnicy?
masz racje on nie posiada siniczka krokowego steruje nim przepustnica elektr. dlatego jest warto wyczyscic dokladnie ja nic to nie kosztuje pol litra benzynki ekstrakcyjnej i twoj własny czas
•
lolo001
277
2
87
90
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Gdansk, Poland
lolo001
Zarejestrowani
— 24-06-2017, 04:51
Do czyszczenia przepustnicy najlepszy jest ten w sprayu do zaworów EGR, po jak nówka
•
|