Hamulec tylni lewy.
Jakie klocki i tarcze?
Podaj markę (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-05-2019, 21:23 przez Grzegorz Łubieński.) (28-05-2019, 21:15)adi_K napisał(a): klocki i tarcze mają 6 miesięcy a na przeglądzie wyszło 40% sprawności hamulca.jedz na inna stacje wyjdzie inaczej nie sugeruj się tym co wychodzi na SKP bo sprzęt tam stary... u mnie po sprawdzeniu amorów było 60% a za 2 minuty 45%...
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Może i sprzęt na stacji, a może kupili jakieś ścierwo najtańsze więc się nie dziw że tak jest. Akurat na hamulcach i zawieszeniu lepiej nie oszczędzać i kupować markowe części np TRW, Delphi czy Brembo. Chwalą też Rottingery, ale ja jakoś do nich przekonany nie jestem
Jest jedna zasada: prawe i lewe ma hamować z taką samą siłą.
Jak jest inaczej - zacisk do przeglądu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Procentowa różnica siły hamowania może wynosić do 30% między kołem prawym i lewym (jeżeli się coś zmieniło, to poprawcie) natomiast wartość siły hamowania wyrażana jest w kN i zależy od ciężaru auta. Ogólnie powinna być >50% sprawności podanej dla Twojego modelu.
Teraz co do sprawności układu hamulcowego. To czy użyjemy markowych tarcz i klocków czy z niższej półki wpływa oczywiście na sprawność hamowania, ale nie w wartości kilkudziesięciu procent.Tym bardziej logicznie myśląc - na drugim kole jest ten sam zestaw i działa prawidłowo. Oczywiście hamulce stają się mniej wydajne przy mocnym ich rozgrzaniu, np częste ostre hamowanie ze 140 itp pojawia się objaw "bicia" tarczy i hamulce miękkie. Ogólnie obserwuje się szybsze zużywanie się tych elementów. Natomiast Twój przypadek wymaga sprawdzenia od samego końca układu czyli: - stan zacisku, czy lekko pracują prowadniki, tłoczek, czy koło kręci się lekko bez wyczuwalnego oporu ręką po zwolnieniu hamulca ręcznego i nożnego, często słyszeć można - niech się trze, są nowe to się ułoży, - stan przewodów hamulcowych - głównie elastycznych, które potrafią mieć znacznie zmniejszoną średnicę wewnętrzną po kilkunastu latach, - na koniec zostaje pompa i jej poszczególne sekcje. Ważną sprawą i niektórzy flachowcy na tym polegają, to prawidłowe odpowietrzenie układu. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości