Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Hamowanie awaryjne ręcznym


Wozny84
Zarejestrowani

op Witam, czy jest w Scenicu możliwość poratowania się ręcznym w sytuacji gdy hamulec nożny wysiądzie? Bo jak jak jadę wolno, nawet 20km/h i próbuje zaciągnąć ręczny to momentalnie się mi zwalnia I nie można nim hamować.

Odpowiedz
#asiarek
Zarejestrowani

Elektryczny ręczny w Scenicu działa w systemie
zero - jedynkowym, czyli; zwolniony lub zaciągnięty na maxa.
Podobno, w czasie jazdy jak ręczne przytrzymasz wajchę  ręcznego ( bodajże 5 sekund) ręczny "zaciągnie". 
Absolutnie nie polecam. Wyobrażam sobie jakie będzie spustoszenie w linkach i module hamulca ręcznego.
... ale - da się.

Odpowiedz
Warmiak
Zarejestrowani

Jakie spustoszenie? Przecież to jest hamulec awaryjny, zaciągasz w czasie jazdy przytrzymując dłużej dźwigienkę. Mnie nic się nie "spustoszyło", wyskoczył błąd do skasowania.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Instrukcja serwisowa mówi, że można.

Odpowiedz
qvarnis
Zarejestrowani

Działa ręczny Ale trzeba go trzymać,oraz jak to.zabawy zimą :-) trzeba sporo wcześniej przed zakretem zaciągać ale odpuszcza natychmiast
Pozdrawiam

Wysłane z mojego hi6210sft przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
#asiarek
Zarejestrowani

Zbyt dosłownie wziąłeś Jarku to co napisałem.
Np. jeśli podczas "kolizji - uderzenia" wywali nam poduchę pasażera, to oczywiście jest OK, ale dla mnie jest to spustoszenie deski rozdzielczej.
***
Wiele osób prosi diagnostę na przeglądzie technicznym o NIEZACIĄGANIE HAMULCA POSTOJOWEGO na rolkach.
Dlaczego ?? Bo ręczny (elektryczny) zaciąga na maxa i dodatkowo moduł jeśli wykryje ruch samochodu (a tak się dzieje na rolkach) dodatkowo dociąga linki.
Wiele osób pisało wtedy o awarii modułu.
(oczywiście nie jest to zasadą i regułą)
***
A co do użycia w czasie jazdy ?? Nie wyobrażam sobie zrobić tego np. przy prędkości 100km/h.
Tylne koła są zablokowane, nie mamy kontroli nad sterownością auta.
***
Ale to jest tylko moje zdanie.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi #asiarek za ten post post:
  • FanRenault89, krosser
polaq
Zarejestrowani

Francuzi pomyśleli o tym, że czasem trzeba awaryjnie hamować i powyżej prędkości 10 km/h nie zaciąga na maksa.
Jest to opisane w instrukcji serwisowej.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • #asiarek
Lepus
Zarejestrowani

Online
A tak wogóle to zaciąga na maxa jak się dłużej pociąga za dźwignię. Jak tylko podciągniesz to zaciąga normalnie, przytrzymując dłużej zaciąga mocniej. To też pisze w instrukcji.
Nie wiem jak inni, ale u mnie na stacjach diagn. to zaciągają ręczny. Koła przednie się nie kręcą więc chyba moduł zaciąga normalnie. Oczywiście auto wylatuje z rolek.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
wozaq
Zarejestrowani

A potem Service i Check parking brake = Clip I kasowanie błędu ;)

Odpowiedz
qvarnis
Zarejestrowani

Szczerze na śniegu lub lodzie nie musi na maxa zaciągać Choć przytrzymując ręczny po 2 kolejnych sekundac dociaga ręczny i przytym mrugnie dioda od ręcznego i auto bokiem idzie ,na asfalcie nie odwarzył bym się ,no chyba że naprawdę awaryjnie
Pozdrawiam

Wysłane z mojego hi6210sft przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości