Vall3RY
6
0
0
1
SC III ph I
2012
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Tychy
Vall3RY
Zarejestrowani
— 29-05-2018, 12:40
op
Cześć
Jakiś miesiąc temu kupiłem Renault Grand Scenica z 2012. Jest to wersja 7 osobowa. I tu mam pytanie jak to jest z montażem LPG. Dzwoniłem do różnych gaziarzy i informacje zwrotne które dostawałem trochę mnie zaniepokoiły.
A mianowicie:
- problematyczny montaż butli z gazem, zbiornik ok. 34litrów.
- problemy z przeglądem samochodu
- dodatkowy moduł do wskaźnika benzyny
- koszt większy niż "normalnej instalacji" - ok.3300zł
Szukałem jakiś informacji na forum i nic nie znalazłem. Jak by był ktoś w temacie to proszę o jakieś informacje. Chodzi mi mi strikte o informacje o montażu samego LPG. bo to że silnik się nadaje i jakie są tego konsekwencje to już się naczytałem
MT
pio555 napisał 29-05-2018, 12:48:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(T
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-05-2018, 12:48 przez pio555.)
•
pio555
31,356
125
11134
3,039
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 29-05-2018, 12:45
(29-05-2018, 12:40)Vall3RY napisał(a): Cześć
Jakiś miesiąc temu kupiłem Renault Grand Scenica z 2012. Jest to wersja 7 osobowa. I tu mam pytanie jak to jest z montażem LPG. Dzwoniłem do różnych gaziarzy i informacje zwrotne które dostawałem trochę mnie zaniepokoiły.
A mianowicie:
- problematyczny montaż butli z gazem, zbiornik ok. 34litrów.
- problemy z przeglądem samochodu
- dodatkowy moduł do wskaźnika benzyny
- koszt większy niż "normalnej instalacji" - ok.3300zł
Szukałem jakiś informacji na forum i nic nie znalazłem. Jak by był ktoś w temacie to proszę o jakieś informacje. Chodzi mi mi strikte o informacje o montażu samego LPG. bo to że silnik się nadaje i jakie są tego konsekwencje to już się naczytałem
MT
śmiech na sali
1,4 TCE jeździ na LPG i nie ma żadnego problem
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
•
Vall3RY
6
0
0
1
SC III ph I
2012
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Tychy
Vall3RY
Zarejestrowani
— 29-05-2018, 12:48
op
(29-05-2018, 12:45)pio555 napisał(a): 1,4 TCE jeździ na LPG i nie ma żadnego problem
To to ja wiem, przecież napisałem ze chodzi mi o sam montaż LPG
•
pio555
31,356
125
11134
3,039
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 29-05-2018, 12:49
(29-05-2018, 12:48)Vall3RY napisał(a): (29-05-2018, 12:45)pio555 napisał(a): 1,4 TCE jeździ na LPG i nie ma żadnego problem
To to ja wiem, przecież napisałem ze chodzi mi o sam montaż LPG
przecież napisałem,że nie ma żadnego problemu
problemem sa tylko nieudacznicy gazownicy
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Marek Grzyb
135
1
27
20
SC III ph II
2012
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
Rydułtowy
Zagadaj do kolegi https://www.scenic-forum.pl/Uzytkownik-h4jt wszystko ladnie ci opowie
•
bologno
522
1
69
108
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Gniezno
bologno
Zarejestrowani
— 03-06-2018, 19:45
Przymierzam się do instalacji LPG w moim 1.4 tce. Postawię na polską instalację. Gazownik nie wciska ale poleca dołożenie lubryfikacji. Ja osobiście po przeczytaniu wielu opinii na temat tego wynalazku, nie jestem przekonany. Niby nie jest udowodnione, że w jakikolwiek sposób pozytywnie wpływa na głowicę. Jakie są Wasze opinie?
Polecają taki zestaw STAG: AC STAG 4 Qbox Plus, Reduktor R 02, Wtryskiwacze W02 4 cyl.
Ewentualnie co polecacie zamienić? Podsunąłem temat wtrysków barracudy ale gaziarz twierdzi że W02 w niczym nie są gorsze, na papierze nawet lepsze i poza tym jeśli nie wezmę całego zestawu AC, wówczas nie będę miał ogólnopolskie gwarancji na całość. Oczywiście chodzi tutaj aby części były wystarczające pod dany pojazd a nie dawać dużo droższe, na których i tak nie będzie różnicy w trwałości/użytkowaniu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2018, 09:53 przez bologno.)
•
certino
42
0
3
0
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Warszawa
certino
Zarejestrowani
— 08-06-2018, 09:24
Ja bym brał baraki, nie wie czemu wszyscy uwalają się na staga, teraz kme robi świetne centralki.
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 08-06-2018, 15:03
(08-06-2018, 09:24)certino napisał(a): Ja bym brał baraki, nie wie czemu wszyscy uwalają się na staga, teraz kme robi świetne centralki.
Oczywiście, bo jeżdżą na algorytmach BRC :-)
•
Vall3RY
6
0
0
1
SC III ph I
2012
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Tychy
Vall3RY
Zarejestrowani
— 08-06-2018, 15:08
op
(30-05-2018, 15:48)Marek Grzyb napisał(a): Zagadaj do kolegi https://www.scenic-forum.pl/Uzytkownik-h4jt wszystko ladnie ci opowie
nie moge wysyłać wysłać prywatnej wiadomości :/
•
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 08-06-2018, 15:48
Pisałem już na forum, że posiadam dwa 1.4TCe z LPG dopieszczone na 158 i 162KM, wszystko robiłem kompleksowo w Czakramie Tarnów hamownia z AFR i strojenie w trasie pod obciążeniem z AFR, obie mapy wtrysków dla sterownika Pb i LPG dopieszczane na hamowni, strojnie nie miało na celu uzyskania maksymalnej mocy, była to bardziej optymalizacja oprogramowania i kompromis wszystkich parametrów z dopasowaniem do najbardziej efektywnego spalania obu paliw Pb/LPG.
Oba 1.4TCe użytkuję już od 5-6 lat i wszystko działa perfekcyjnie, mamy w rodzinie już 5szt. z czego 4szt. są zagazowane, niedawno jeden z naszych kolegów z forum również zagazował swojego Granda, możliwe, że się niebawem pochwali na forum wynikami.
Specjaliści od strojenia twierdzą, że 1.4TCe ma niezły potencjał i zdecydowana ich większość ma nadwyżkę fabrycznej mocy z zakresach od 133 do 142KM, proste i wytrzymałe turbo Garretta chłodzone dodatkowo cieczą z wymuszonym obiegiem napędzanym dodatkowo elektryczną pompką, daje świetne rezultaty w strojeniu, tgzw. turbo dziura jest praktycznie nie odczuwalna.
Na koniec dodam, że mamy klienta, który ma przejechane Grandem 1.4TCe 322tys. z czego ponad 200tys. na LPG ;-)
Naszemu koledze z forum w Grandzie 7 osobowym zamontowano zbiornik 53 litry, nie potrzeby jest żaden moduł (ja też go nie mam), nie potrzebny jest dotrysk paliwa i niema problemów z przeglądem !
(08-06-2018, 15:08)Vall3RY napisał(a): (30-05-2018, 15:48)Marek Grzyb napisał(a): Zagadaj do kolegi https://www.scenic-forum.pl/Uzytkownik-h4jt wszystko ladnie ci opowie
nie moge wysyłać wysłać prywatnej wiadomości :/
Ja od Ciebie dostałem tylko powiadomienie, wysyłam Ci też na PW wiadomość, odczytałeś ją ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2018, 15:49 przez h4jt.)
•
|