TomaszB
11,657
38
3263
1,743
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
Online
— 08-01-2016, 07:37
op
Właśnie o to chodzi, że robię średnio 8 tyś. km rocznie, głównie krótkie jazdy po mieście plus 2-3 dłuższe trasy w roku i dlatego rozglądam się za benzynką bo mam świadomość, że dieslowi mój styl jazdy nie służy.
Bycie starszym ma swoje wady i zalety - nie widzisz liter z bliska, ale poznajesz idiotów z daleka...
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to TomaszB for this post
• funkoval
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 08-01-2016, 08:47
(07-01-2016, 23:50)funkoval napisał(a): Cytat:Za benzyna przemawia fakt jej ekologiczności.
Nie w przypadku wtrysku bezpośredniego - cząstki stałe, tlenki azotu i inne syfy, nawet gorzej niż w dieslu, do których po prostu ekolodzy jeszcze się nie doczepili
No i bardzo dobrze, ze się nie doczepili. Właśnie to mam na mysli. Niedługo będą zakazy wjazdu do miasta dla aut z dieselem. Benzyniaki szczególnie te nowe będą traktowane jak auta ekologiczne. Powinienem był dodać cudzysłów.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 08-01-2016, 08:52
(08-01-2016, 08:47)ryjas napisał(a): No i bardzo dobrze, ze się nie doczepili. Właśnie to mam na mysli. Niedługo będą zakazy wjazdu do miasta dla aut z dieselem. Benzyniaki szczególnie te nowe będą traktowane jak auta ekologiczne. Powinienem był dodać cudzysłów.
1. Zakaz wjazdu diesli do miast oznacza konieczność zapewnienia odpowiedniej rekompensaty przedsiębiorcom, których pojazdy są pędzone dieslem (począwszy od usług komunalnych, na dostawcach skończywszy).
2. Za nowoczesne benzyny też się wezmą, trochę czasu tylko upłynie. Silnik, którego sprawność nie osiąga 35÷40% nie jest ekologiczny, więc przyszłość to elektryka i... rowery.
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 08-01-2016, 09:07
(08-01-2016, 07:37)TomaszB napisał(a): Właśnie o to chodzi, że robię średnio 8 tyś. km rocznie, głównie krótkie jazdy po mieście plus 2-3 dłuższe trasy w roku i dlatego rozglądam się za benzynką bo mam świadomość, że dieslowi mój styl jazdy nie służy.
Benzynce też nie musi. Fakt, że benzyna się szybciej dogrzewa. Ale krótkie dystanse nie służą żadnemu silnikowi. Najlepiej takie użytkowanie znoszą silniki niedoładowane, niedużej pojemności i na benzynę. Wolnossący 1,6 np. Ale średnio pasuje do dużej budy GS.
Przy 1,2 tCe 130 masz wtrysk bezpośredni i turbo. Same zalety;) Żeby to jeszcze miało wtrysk wielopunktowy,
No chyba, że hybryda lub elektryk... Ale ich ekologiczność produkcyjna to zupełnie inna pa kaloszy. Ekologiczność elektryczności także.
Nie ma idealnych rozwiązań.
Wg mnie 1,5 dCi wobec 1,2 tCe będzie lepszym silnikiem, szczególnie jeśli koszty zakupu są zbliżone a dieselek ma jeszcze dużo kilometrów przed sobą.
Benzyna będzie na pewno cichsza i na to nie mam argumentów przeciw;)
Najlepiej będzie jak się przejedziesz. Jak Ci podpasuje to bierz. W końcu to tobie ma odpowiadać;)
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 08-01-2016, 09:24
1.2 TCe, jak i każda benzyna z bezpośrednim wtryskiem i więcej, niż 1 cylindrze, ma wtrysk "wielopunktowy"
Chyba że chodzi o kilkukrotny, jak w TSI
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2016, 09:25 przez funkoval.)
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 08-01-2016, 09:40
Czepiasz się. Mi chodzi o to, że nie jest to wtrysk wielopunktowy MPI nadający się do LPG. Pierwsze tCe miały właśnie taki a nie bezpośredni.
•
Wojtgda
1,543
8
191
29
INNY
2016
1.2 Energy TCe 115KM 85kW (od 2016)
3miasto
Wojtgda
Zarejestrowani
— 08-01-2016, 09:43
mój teść ma Twingo 1.2 tce 100KM i w porównaniu z silnikiem 1.6 to wielka przepaść na korzyści tego drugiego.
fajne oszczędne autko na traskę i po mieście ale jak chcesz poszaleć to jakoś przyjemności z tego turbo nie ma a i spalanie dużo większe.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 08-01-2016, 10:01
(08-01-2016, 09:40)ryjas napisał(a): Czepiasz się. Mi chodzi o to, że nie jest to wtrysk wielopunktowy MPI nadający się do LPG. Pierwsze tCe miały właśnie taki a nie bezpośredni.
... i niższą moc z litra. Znacznie bardziej eko są F4R na bio-etanol.
Czepiam się także tego, że produkcja hybryd jest nieekologiczna (tak, znam ten przykład Priusa, podawany przez TopGear), podczas gdy ołów w "tradycyjnych" akumulatorach jest z recyklingu, a nowoczesne litowo-jonowe są w każdej komórce i laptopie, których jest sporo na świecie, więc i materiału do recyklingu będzie dość.
Energia elektryczna produkowana ze źródeł czy to kopalnych, czy to odnawialnych też może być "czysta", kwestia dobrego zorganizowania procesu jej produkcji i gospodarowania odpadami. A gdy (nie "jeśli", bo uważam, że to osiągalne w tym stuleciu) zacznie się produkcja energii z fuzji jądrowej, to problem z głowy.
EOT.
Permanentnie niedogrzana benzyna z bezpośrednim wtryskiem to nagary na zaworach i potencjalne problemy z wtryskiwaczami.
1.6 Pb w GS jedzie, choć z oporem, do 120, potem jest (jeszcze) słabiej.
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 08-01-2016, 13:48
(08-01-2016, 10:01)funkoval napisał(a): Permanentnie niedogrzana benzyna z bezpośrednim wtryskiem to nagary na zaworach i potencjalne problemy z wtryskiwaczami.
O to to właśnie. A taki mamy właśnie w tym tCe.
•
TomaszB
11,657
38
3263
1,743
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
Online
— 09-01-2016, 13:40
op
Byłm dzisiaj przejechać się tym szczeniakiem i jestem pozytywnie zaskoczony, dynamika OK, silnik cichuteńki, średnie spalanie na kompie 8,1 l z ~ 1800km . Jeśli się dogadamy co do ceny to chyba go wezmę.
Bycie starszym ma swoje wady i zalety - nie widzisz liter z bliska, ale poznajesz idiotów z daleka...
•
|