TomaszB
11,657
38
3263
1,743
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 07-01-2016, 20:14
op
Ostudźcie mnie proszę bo napaliłem się jak szczerbaty na suchary , oto przedmiot pożądania
http://otomoto.pl/oferta/renault-grand-s...yfT4w.html
podoba mi się w nim wszystko, oprócz silnika, nie obawiam się o brak mocy, w końcu ludzie jeżdżą 1,6 16V i dają radę, zastanawia mnie jakie ten silnik ma rzeczywiste spalanie. Na necie opinie o silniku są skrajne, jedni są zachwyceni inni mieszają go z błotem, może ktoś z Was miał/ma do czynienia z tym silnikiem a Sceniku?
Bycie starszym ma swoje wady i zalety - nie widzisz liter z bliska, ale poznajesz idiotów z daleka...
•
pio555
31,434
126
11182
3,055
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 07-01-2016, 20:17
ostudzę Twoje zapędy....
mnie on tez się podoba
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
mojzesz92
8,753
29
2780
500
INNY
2011
INNY
Warka
mojzesz92
Moderatorzy
Online
— 07-01-2016, 20:20
jedna zasada: turbo żyje, turbo pije... normalna jazda wg mnie podniesie podane w aukcji wartości o ok. 1,5-2l w górę...
•
pio555
31,434
126
11182
3,055
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 07-01-2016, 20:24
(07-01-2016, 20:20)mojzesz92 napisał(a): jedna zasada: turbo żyje, turbo pije... normalna jazda wg mnie podniesie podane w aukcji wartości o ok. 1,5-2l w górę... mój nauczyciel w samochodówce mawiał
".....ojca oszukasz matkę oszukasz ale pojemności nigdy nie oszukasz....."
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 07-01-2016, 22:02
Ja bym wolał diesla. Nawet 1,5 dci niż ten motor. Jest w nich jakaś taka siła;)
Trzeba by się karnąć tym 1,2 żeby miec pewność że wystarczy. Przy tej wielkości auta lepiej mieć jakiś moment obrotowy wynikający z pojemności. Jeśli turbo będzie nadrabiało niedostatki mocy to silnik ekonomiczny nie będzie. LPG do tego silnika chyba tez nie za bardzo pasuje:/
Ale zauważyłem że w ofertach z autami używanymi egzemplarze z tymi jednostkami są wyraźnie tańsze. Z jednej strony fajnie bo zakup korzystniejszy. Z drugiej o czym to może świadczyć?
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 07-01-2016, 22:14
(07-01-2016, 22:02)ryjas napisał(a): Ja bym wolał diesla. Nawet 1,5 dci niż ten motor. Jest w nich jakaś taka siła;)
Trzeba by się karnąć tym 1,2 żeby miec pewność że wystarczy. Przy tej wielkości auta lepiej mieć jakiś moment obrotowy wynikający z pojemności.
akurat w 1.5dCi to nie z pojemności, tylko z turbodiesla. Prócz samych niutków ważny jest też ich przebieg po obrotach.
Czy 1.2 130KM wystarczy? Zależy do czego, ale gdybym miał brać do mniejszych przebiegów, to właśnie z tym silnikiem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2016, 22:15 przez funkoval.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• TomaszB
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 07-01-2016, 22:25
Tyle, że nawet katowane 1,5 dCi w mieście spali nie więcej niż 8/100 a ten tCe nie mniej niż 8 a może sie skończyć na 10.
Sądzę, że twój motor to w ogóle jest najbardziej optymalny do GS.
Takiego bym przygarnął z miła chęcią http://otomoto.pl/oferta/renault-grand-s...bc204b344d ale budżet nie ten:/
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ryjas za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ryjas for this post
• TomaszB
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 07-01-2016, 22:31
Ale w mieście turbodiesla szybciej może trafić szlag, niż benzynę (turbo kręci się i jest obciążone wcześniej, tzn. przy niższych obrotach), a na trasie turbobenzyna z szerokim pasmem obrotów użytecznych jest po prostu wygodniejsza.
Specjalnie napisałem o małych przelotach, bo mniejsze znaczenie ma wówczas ekonomia, a większe komfort codziennego odpalania benzyny.
•
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 07-01-2016, 23:33
W małej benzynie tez się kręci turbo dużo szybciej niż normalnie. Na pewno silnik się szybciej nagrzewa ale to głównie z powodu mniejszej efektywności czyli większego spalania.
W trasie wszystko zależy od skrzyni biegów. Te w dieslach są zwykle trochę dłuższe. Ale różnie to bywa.
Za benzyna przemawia fakt jej ekologiczności. Francuzi wprowadzili te małe silniki z uwagi na duże obostrzenia podatkowe bodajże. U nas może być podobnie.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 07-01-2016, 23:50
(07-01-2016, 23:33)ryjas napisał(a): W małej benzynie tez się kręci turbo dużo szybciej niż normalnie. Na pewno silnik się szybciej nagrzewa ale to głównie z powodu mniejszej efektywności czyli większego spalania. Zgoda, ale nie przy 2000 rpm, gdzie diesel ma już 90% niutka.
Cytat:W trasie wszystko zależy od skrzyni biegów. Te w dieslach są zwykle trochę dłuższe. Ale różnie to bywa.
Obroty obrotami, ale moment w td jest w węższym zakresie, więc przy stałej ilości przełożeń trasy są nieco mniej komfortowe, bo dana prędkość, powiedzmy 140 km/h będzie w przypadku benzyny i diesla w zakresie około 95% momentu, ale już np. 170 - tylko w małej turbobenzynie będzie nadal 90% momentu, w małym turbodieslu będzie pewnie mniej.
Cytat:Za benzyna przemawia fakt jej ekologiczności.
Nie w przypadku wtrysku bezpośredniego - cząstki stałe, tlenki azotu i inne syfy, nawet gorzej niż w dieslu, do których po prostu ekolodzy jeszcze się nie doczepili
•
|