Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand Scenic (2013-2016) 1.6 + LPG


Ksim85
Zarejestrowani

op Witam, 

Proszę o informację jak się sprawuje GS z silnikiem 1.6 + lpg.
Czy daje radę, czy okropnie zamula? Jest sens kupować GSa z takim silnikiem i wkładać do niego gaz?
Obecnie jeżdżę Fabią 1.4, 85KM i w zupełności na moje potrzeby wystarcza. Jakie bedzie porownanie do GS? Plus dla GS czy raczej minus?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Miałem GS II 1.6 w LPG.
Auto do miasta starczy ale w trasę już nie...
Silnik za słaby w trasie z prędkościami autostradowymi mimo skrzyni 6 biegowej brak komfortu jazdy....
4 osoby +bagażnik na full to już problem szczególnie na podjazdach....wyprzedzanie mocno utrudnione...
Ale pociesz się 2.0 jest tylko niewiele lepsze....
No i spalanie....
Miasto 13-15
Trasa 10-11
Wokół komina 8-10


Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

W GS III nie wyobrażam sobie silnika 1.6

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2019, 23:29 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
BeataD
Kobiety

Mam granda 1.6, ale II. Napisze tak - bardzo lubię nim jeździć, wygodny. Ale jak się czasem przesiądę do Ibizy II 1.4 60 KM, to jakbym do rakiety wsiadła ;) Silnik słabszy, ale i auto dużo lżejsze. Porównując, na pewno Grand będzie mułowaty, mi to nie przeszkadza, ale różnica jest. Najgorsze dla mnie w Scenicu jest ruszanie, opornie mu to idzie, w cztery osoby naprawdę ciężko się przyspiesza, w górach nawet w dwie osoby jest ciężko. Kupiłabym pewnie ponownie, ale jeżeli zależy komuś na żwawym aucie, to 1.6 na taką masę jest za słaby. Najlepiej przed zakupem przejechać spory kawałek i porównać z dotychczasowym autem.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi BeataD za ten post post:
  • h4jt, Ropuch
Ksim85
Zarejestrowani

op Moje trasy to głównie drogi krajowe, gdzie jade max 100km/h (3 osoby + bagaże) oraz miasto. Autostrady tylko od święta.

Odpowiedz
arturp
Zarejestrowani

Na dwupasmowej jest bosko bo masz własny pas startowy kiedy chcesz przyspieszyć. Gorzej wg mnie na drogach krajowych gdzie musi być bardzo długa prosta przy wyprzedzaniu.

Mam wcześniejszy model, czy bym kupił ponownie: tak. Nie wyobrażam sobie wsadzić tam 7 dorosłych facetów bo bym nie ruszył ;)

Wysłane z Redmi 4X

Grand Scenic 2 ph1 1.6 16v 2005 r. [Obrazek: icon5.png]
Scenic 3 ph1 1.6 16v 2011 r.
Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Miałem dwa 2.0 16V w Sc1 i w Sc2 i powiem było średnio, ten pierwszy 2.0 jeszcze 140 konny w Sc1 jeszcze się ruszał całkiem nieźle, ale ten nowszy w Sc2 ~135* konny `poprawiony ekologicznie` był słaby, potwierdziła to hamownia, miał zaledwie 128KM, dopiero specjaliści go trochę `odekologicznili` i dopieścili na 136KM. W żony M2 1.6 16V K4M, na obiecane przez fabrykę 112KM, było niecałe 106.
Aż dziwne, że w Sc3 nie ma silnika 2.0T (TCe) F4Rt 180KM, chodziarz do Granda mogli dać.
Do Granda trzeba lekko 140-160KM w benzynach to 2.0 16V 140KM M4R tylko z CVT, 1.4TCe 131KM lub w nowszych 1.2TCe 132KM, ja postawiłem na 1.4TCe + LPG BRC i ~162KM. Z diesli 2.0dCi i 1.6dCi

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości