Kapitan Powolny
1,074
1
143
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie,
Od kilku dni mam maly problem z odpalaniem mojego bolidu.
Przekręcam kluczyk, auto łapie ale tak jakby na trzy gary po czym po kilku sekundach się normuje. Dziś odpalił i po kilku sekundach zdechł. druga próba to samo. Za trzecim przytrzymałem go na obrotach (musiałem pulsacyjnie gazować bo miał ochotę zgasnąć) i zauważyłem że z wydechu idzie chmura spalin. Po krótkiej chwili już było ok czyli trzymał obroty jak na ssaniu
Ponieważ już raz miałem podobną akcję podejrzewam, że znowu wtryski się zastały od jeżdzenia na gazie i muszę je wyczyścić- tylko pytanie czy to faktycznie układ wtryskowy czy jednak coś związanego z katem bo podczas diagostyki wyskoczył błą niskiej przepustowości kata. Tylko czy przytkany kat może powodować takie problemy z rozruchem.
Auto ma moc i jeździ normalnie tylko pierwsze odpalenie po nocy jest z takimi problemami.
Jak myślicie- zalać mu flaszkę STP i wachy tak prawie do pełna i wyjeździć, czy może to jednak nie wina wtrysków
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Jak zalejesz to nic sie nie stanie, a koszt raczej nie duzy. U mnie w rodzinie jest cytryna c3 z zapchanym katalizatorem i od ponad romu oprocz chcecka jezdzi idealnie.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 08-05-2018, 07:37
Jeśli takie cyrki się powtarzają, to - o ile to faktycznie wtryski - to ja bym obstawiał ich śmierć. Mój od lat jeździ na gazie i nic z zasilaniem benzyną się nie dzieje.
Sprawdź świece i cewki. To prędzej będzie powód takiego zachowania.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Kapitan Powolny
1,074
1
143
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(08-05-2018, 07:37)filozof napisał(a): Jeśli takie cyrki się powtarzają, to - o ile to faktycznie wtryski - to ja bym obstawiał ich śmierć. Mój od lat jeździ na gazie i nic z zasilaniem benzyną się nie dzieje.
Sprawdź świece i cewki. To prędzej będzie powód takiego zachowania.
No to mnie pocieszyłeś  Świece nówki założone jakiejś 50 tysi temu. Cewki- używane ale w o wiele lepszej kondycji niż pierwotnie założone. Kręci chętnie i wchodzi na obroty po kilku obrotach wału, co jak sądzę dobrze świadczy o kondycji układu zapłonowego.
Generalnie skłaniam się ku paliwu bo jak już złapie obroty to chodzi bez problemu (czasem ma czkawkę przez pare sekund ale sie normuje). Jak zdycha to tak jakby właśnie nie dostawal paliwa albo bylo go za mało
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Roming
8,427
27
5207
5,706
INNY
2019
INNY
Tarnobrzeg
Roming
Zarejestrowani
— 08-05-2018, 10:57
Podepnij pod komputer na zimnym silniku i zobacz jaką temperaturę pokazuje czujnik temperatury który daje odczyt do sterownika silnika.
Miałem dawno SC I 2.0 benzyna i czujnik ( jak się spsuł )pokazywał na zimnym temperaturę +98 stopni.
Sterownik myśląc że silnik ciepły zaniżał dawkę paliwa na zimnym i był kłopot z odpaleniem po nocy.
•
Kapitan Powolny
1,074
1
143
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(08-05-2018, 10:57)roming napisał(a): Podepnij pod komputer na zimnym silniku i zobacz jaką temperaturę pokazuje czujnik temperatury który daje odczyt do sterownika silnika.
Miałem dawno SC I 2.0 benzyna i czujnik ( jak się spsuł )pokazywał na zimnym temperaturę +98 stopni.
Sterownik myśląc że silnik ciepły zaniżał dawkę paliwa na zimnym i był kłopot z odpaleniem po nocy.
błędów brak. Czujnik temperatury cieczy oraz czujnik położenia wału nowe.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 09-05-2018, 10:56
A filtr paliwa to kiedy zmieniałeś?
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Kapitan Powolny
1,074
1
143
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(09-05-2018, 10:56)filozof napisał(a): A filtr paliwa to kiedy zmieniałeś?
hmmm.... jakiejś 70 tysi temu.
Jestem w trakcie wyjeżdżania baku z zalanym STP czarnym i powiem, że nie ulegając autosugestii była poprawa już po 100 km jazdy. Zimny silnik odpala szybciej i trzyma ssanie. Dymienie z wydechu ustało. Na dynamice motoru się nie odbiło- więc może faktycznie z powodu krótkich czasów pracy na benzynie i tego że jest instalacja LPG to wtryski benzynowe mogły się zakleić jakimś dziwnym syfem...
A może rzeczywiście wtryski benzynowe powoli zaczynają umierać... choć teoretycznie sa na całe życie auta
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Kapitan Powolny
1,074
1
143
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
kurza melodia
Sam już nie wiem czy walczyć z tym tematem czy nie. Świece nowe są zakupione (wymiana może w sobote albo niedzielę). Ostatnio wyjeżdziłem cały gaz i zrobiłem ponad 100 km na samej benzynie.
Po nocnym postoju odpalił chętniej. Dziś po zalaniu gazu i przekręceniu 3 razy kluczyka przebierał może 3 sekundy i chodził.
I właśnie to mnie zastanawia- czy gdzieś czasem nie gromadzi się LPG i go nie przylewa mimo że jest gaszony na benzynie. Tylko czy skutkiem tego może być dymienie z wydechu? Bo tylko wtedy jest taka zależność. Odpalam- auto zdycha po paru sekundach. Odpalam ponownie i muszę albo trzymać gaz albo pulsacyjnie dozować bo zdechnie. Piszczy też wtedy centralka i z wydechu wylatuje chmura spalin.
Najlepsze jest to że nie ma reguły ani zależności od temperatury otoczenia. Raz pali normalnie ,a raz ma focha
Jak już ruszę i przejadę te 400 metrów to silnik chodzi ok.
Brakuje mi już pomysłów jak z tym powalczyć
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Wtryski łatwo sprawdzić odpalając auto na zimnym silniku na LPG - tryb awaryjny Twojego sterownika. Lub zewrzeć mu czujnik temp. na reduktorze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2018, 12:12 przez sportway.)
•
|