Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

GS III (09-16r) - pytania + kilka egzemplarzy do oceny


Mentalista8
Zarejestrowani

op Cześć wszystkim 

Na początku parę słów o mojej sytuacji. Pewnie będzie długo, ale może łatwiej będzie doradzić lub był już ktoś z Was w podobnym położeniu. Od 2,5 lat jeżdżę Megane III Grandtour 1.6 110km+LPG 2014r. W między czasie urodziły się nam bliźniaki i rodzinka szybko przyrosła do 2+2. Obecne auto już teraz jest dla nas przyciasne. Nie zamykamy się na kolejne potomstwo, więc załóżmy, że w niedalekiej przyszłości będzie trójka dzieciaków. A więc założenia przy nowym aucie były takie, aby:
a. budżet max do 40k 
b. było tanie w eksploatacji (mówię o kosztach paliwa jak i ew. naprawach)
c. coś co dobrze przeciwstawia się rudej ;) 
d. w miarę młode, z w miarę niskim przebiegiem 
e. opcja trzeciego rzędu siedzeń. Wiadomo, ze im bardziej komfortowo tym lepiej, ale tu przede wszystkim chodzi o okazjonalne krótkie odcinki żeby mogła tam wejść np. teściowa lub żona (szczupłe i raczej niskie) 
ale przede wszystkim:
f. zamocowanie trzech fotelików w drugim rzędzie

Naturalny wybór to był Espace IV 2.0T+LPG z ostatnich lat produkcji. Wstępnie nie widzę nic ciekawego. EIV potrafi być kapryśnym autem, a ja po prostu nie mam czasu na szukanie czegoś co potencjalnie pozwoli zminimalizować ryzyko wpakowania się na minę. Muszę myśleć tu o rodzinie i nie uśmiecha mi się na start ganiać za mechanikami.

Dlatego właśnie zacząłem rozglądać za Grand Scenic III (09-16r - żeby nie było wątpliwości). Dla mnie na plus, że za kierownicą czułbym się jak w swojej Megane, może uda się coś krajowego kupić i dla mnie to po prostu ładne auto w tym segmencie. Zawsze jest jednak jakieś "ale" i tak też jest w temacie pkt. f (trzy foteliki). Zdania mocno podzielone. Zdaje sobie sprawę, ze dużo zależy od tego jak szerokie są to foteliki. Na Internecie z reguły teksty typu: "weź s-maxa/galaxy i będzie spokój, bo tam na pewno wejdzie" albo "mam dwa foteliki zamontowane i dużo miejsca zostało, trzeci pewnie wejdzie" - mało mi to mówi. I teraz pytania:
1. Ktoś przerabiał ten temat i ma konkretny przykład w oparciu o konkretne modele jakie są zamontowane?
2. Może byłby ktoś uprzejmy z Radomia (lub bliskiej okolicy), aby udostępnić GS/S III na chwilkę, żebym zobaczył czy moje dwa foteliki do 18 kg + łupina weszłyby na drugi rząd?

A teraz przykłady aut, które mam na oku. Wszystkie są z polskich salonów. Prosiłbym o opinie:
1. https://www.olx.pl/d/oferta/renault-gran...X5QzJ.html - dodam, że Pan pracował kiedyś w salonie Renault i kupił auto z centrali. Olej wymieniany co 1,5 roku. Jednak biorąc pod uwagę niski przebieg to od wymiany do wymiany przebieg był znikomy. Cena wysoka. Gdyby był ciut młodszy i z najnowszym przodem to pewnie łatwiej byłoby mi ją zaakceptować. 
2. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/re...FTs3r.html - może nie jest w moim wymarzonym kolorze, ale cena najfajniejsza i zostałoby trochę grosza zanim sprzedam meganke.
3. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/re...FP2EP.html -  coś podobnego jak powyżej, droższy, ale kolor lepszy 
4. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/re...FOrbK.html - cena spora, ale nie jest to ostatni lift, no i pewnie wolałbym sam LPG zamontować. Największe wątpliwości mam do silnika. Ja jestem w megane z niego bardzo zadowlony i wiadomo, ze w tym aucie nie jest to demon prędkości.  Jednak mam wątpliwości czy w większej budzie osiągi nadal będą dla mnie akceptowalne. Jeżdżę raczej spokojnie, ale też nie lubię wlec się za tirem. Mieć w sytuacjach wyprzedzania więcej pod stopą to też większe bezpieczeństwo. Nie wiem.. musiałbym się przejechać i porównać z obecnym autem. 

Co do silników to miałbym pewnie jeszcze drobne pytania, ale za dużo na raz by tego było. Może jak powstanie w tym wątku jakaś dyskusja to będę w trakcie zadawał pytania ;)

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

Ja mam fotelik 0-18 i dwa foteliki 18-36. Wchodzą razem tylko w konfiguracji, że ten mały w środku. Na szczęście córka będzie już jeździć bez, bo raczej ciasno z trzema fotelikami. Z łupiną wchodziły oba większe, ale w łupinie ile wozisz? max pół roku

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi RafałQ za ten post post:
  • Mentalista8
pio555
Junior Administratorzy

(09-11-2023, 12:30)Mentalista8 napisał(a): Może byłby ktoś uprzejmy z Radomia (lub bliskiej okolicy), aby udostępnić GS/S III na chwilkę, żebym zobaczył czy moje dwa foteliki do 18 kg + łupina weszłyby na drugi rząd?
bez problemu mogę udostępnić krótkiego

(09-11-2023, 12:30)Mentalista8 napisał(a): Co do silników to miałbym pewnie jeszcze drobne pytania,
co do silników smiało mozesz brac wszystkie diesle i 1.6 16V w benzynie
reszte sobie odpuść jak nie chcesz wbic sie w koszta

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2023, 13:02 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Mentalista8, Pogromca
Mentalista8
Zarejestrowani

op
(09-11-2023, 12:45)RafałQ napisał(a): Z łupiną wchodziły oba większe

Mógłbyś doprecyzować? Chodzi Ci, ze w Twoim przypadku gdybyś miał łupinę przy dwóch fotelikach 18-36 to konfiguracja byłaby dowolna? W sensie, ze łupina mogła by być na skraju? Czy jednak nadal bez zmian - czyli łupina na środku tak jak i 0-18 kg? 

Jakie masz konkretnie (firma, model) obecnie te foteliki?

Odpowiedz
kaimoon
Zarejestrowani

Jeśli Warszawa mieści się w pojęciu "bliższej okolicy" to również chętnie udostępnię auto na przymiarki Biggrin

U mnie z kolei jest tak, że mam Avionaut Aerofix RWF z tyłu po prawej i Minikid 2 RWF z przodu na siedzeniu pasażera.

Być może na dniach/tygodniach Minikid 2 poleci na tył a Aerofix zastąpimy fotelikiem 9-36 lub 15-36 FWF to będę mógł więcej napisać jak z miejscem.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi kaimoon za ten post post:
  • Mentalista8, Pogromca
RafałQ
Zarejestrowani

Jak woziłem w łupinie najmniejszego, to wchodziły mi trzy foteliki, tak, że łupina była od zewnątrz. Konkretnie foteliki które obecnie mam to: joie stages 0-25(wcześniej napisałem 0-18, pomyłka). drugi to joie trillo lx 15-36 i trzeci peg perego viaggio 15-36. Jak mówię, koło siebie wchodzą tylko gdy ten 0-25 jest w środku, ale i tak zapinanie pasów jest wtedy dość kłopotliwe

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi RafałQ za ten post post:
  • Mentalista8
Mentalista8
Zarejestrowani

op
(09-11-2023, 13:02)pio555 napisał(a): bez problemu mogę udostępnić krótkiego
super, napisać prywatną w celu umówienia terminu? lokalizacji?

(09-11-2023, 13:02)pio555 napisał(a): co do silników smiało mozesz brac wszystkie diesle i 1.6 16V w benzynie
reszte sobie odpuść jak nie chcesz wbic sie w koszta
zawsze jeździłem benzynami + lpg, ale nie skreślam diesla. Tym bardziej, ze benzyna tutaj może być już dla mnie za słaba, ale tez nie przesądzam - musze się czymś takim przejechać. 1.5 dci pewnie wiele szybszy nie będzie od 1.6 16V, ale chociaż elastycznością nadrobi.

Z tego co zdążyłem się zorientować będzie tańszy w ewentualnych naprawach od 1.6 dci racja? I teraz jeszcze pytanie, bo widzę, ze chwalą po względem trwałości 1.6 dci o ile zwiększono częstotliwość wymiany oleju niż to co proponowało Renault. Pytanie czy Renault proponowało w tym czasie przy wszystkich oferowanych silnikach wymianę oleju co 2 lata lub 30k? Można stwierdzić, ze 1.5 dci był mniej wrażliwy na taki interwał od 1.6 dci? Czy po prostu ewentualna wymiana zużytego osprzętu jest tańsza w 1.5 dci przez co nie podnosi się tego tematu aż tak mocno jak przy 1.6 dci? 

Dopowiem jeszcze, że nadal mam w obwodzie moje pierwsze auto - poczciwą xsare break 2002 1.6 16v+lpg w obwodzie i ewentualny wypad do sklepu kilometr dalej odbywałby się z reguły jeszcze przy jej pomocy. W nowym GSIII w dieslu oczywiście z reguły troche dalsze wypady, ale trochę miasta mimo wszystko też będzie. I teraz pytanie o DPF w 1.5 dci. Bo zdążyłem zorientować się, że w 1.6 dci sam się wypala i z reguły nie trzeba temu pomagać jakimś serwisem, a jak jest z 1.5 dci? Też z reguły bezproblemowo? Pytam bo jedno z ogłoszeń posiada w opisie "świeżo po wymianie oleju i filtrów oraz czyszczeniu filtra DPF w październiku 2023". To jest standardowa procedura przy okazji wymiany oleju i filtrów? 

Sory może za banalne pytania, ale z dieslami nie miałem jeszcze większej styczności. 

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

(09-11-2023, 13:02)pio555 napisał(a): co do silników smiało mozesz brac wszystkie diesle i 1.6 16V w benzyniereszte sobie odpuść jak nie chcesz wbic sie w koszta

Podbijam. Silnik 1.2 to pewny wyrok jego śmierci w niedalekiej przyszłości. 1.4 to loteria. Jeździsz zadowolony i nerwowy bo nie wiesz kiedy / ani czy w ogóle dopadnie Ciebie, a raczej Twój portfel na 10k.
1.5 dCi to też kulturalna jednostka,

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2023, 13:42 przez rafal18031988.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi rafal18031988 za ten post post:
  • Mentalista8, pio555
pio555
Junior Administratorzy

(09-11-2023, 13:34)Mentalista8 napisał(a): Z tego co zdążyłem się zorientować będzie tańszy w ewentualnych naprawach od 1.6 dci racja? I teraz jeszcze pytanie, bo widzę, ze chwalą po względem trwałości 1.6 dci o ile zwiększono częstotliwość wymiany oleju niż to co proponowało Renault. Pytanie czy Renault proponowało w tym czasie przy wszystkich oferowanych silnikach wymianę oleju co 2 lata lub 30k? Można stwierdzić, ze 1.5 dci był mniej wrażliwy na taki interwał od 1.6 dci? Czy po prostu ewentualna wymiana zużytego osprzętu jest tańsza w 1.5 dci przez co nie podnosi się tego tematu aż tak mocno jak przy 1.6 dci? 
w każdym Renault z tych czasów wymiana jest co 30kkm i nie ma się co oszukiwać ale olej tylko jednostki wymieniają częściej bo większość 'żyduje" na serwisie
to że 1.6 dci jest droższe w serwisie to wiadomo ale nie ma tragedii.... jak kupisz zadbane auto to będziesz jeździł i się cieszył tak jak ja (posiadam 2szt 1.6dci).... na razie tylko eksploatacja i pierdoły .... jak kupisz śmiecia to czy to będzie PB czy ON to będziesz płakał bo 1.6 16V tez potrafi przysporzyć kłopotów

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mentalista8
Zarejestrowani

op
(09-11-2023, 13:19)kaimoon napisał(a): U mnie z kolei jest tak, że mam Avionaut Aerofix RWF z tyłu po prawej i Minikid 2 RWF z przodu na siedzeniu pasażera.

Być może na dniach/tygodniach Minikid 2 poleci na tył a Aerofix zastąpimy fotelikiem 9-36 lub 15-36 FWF to będę mógł więcej napisać jak z miejscem.
Jak będziesz pamiętał o tym wątku to możesz dać znać ;) Powiedz mi jeszcze czy dobrze kojarzę, że nawet przy wyłączonej poduszce powietrznej z przodu RWF-a "teoretycznie" nie można mieć i mogą się doczepić?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości