Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Electronic Fault - brak komunikacji z "injection"


marcys20
Zarejestrowani

op Witam. Mam problem ze swoją padliną 1,6 ;-) zacznę od początku może...
1. od zawsze swiecil sie komunikat tylnego hamulca, poduszka , zwarcie czujnika poziom oleju oraz servis i elektronic fault - z tym, ze wszystko w aucie jest sprawne!
2. w miedzyczasie padl licznik (ktos w nim juz grzebal i zamiast scieżek sa wlutowane kabelki)- generalnie mam juz nowy licznik z ph2 oraz radio Tuner Up i wszystko dziala.
3. majac chwile czasu rozebralem troche instalacji zeby sprawdzic co siedzi w "czujniku poziomu oleju" ale tu nic nie znalazlem (wszystko ksiazkowo) - winny okazal sie licznik - po wymianie mam juz komunikat "poziom oleju OK", rozebralem tez caly reczny wraz z kabelkami i udalo sie tez usunac komunikat o hamulcu oraz poduszkach powietrznych. generalnie wszystko jest OK oprocz komunikatu "Electronic fault"

No i teraz po podpieciu skanera (ez400PRO) mam w pamięci 2 zapisane bledyi (DF100 oraz DF455 - nie są aktywne, wisza tylko w pamieci, niestety nie moge sie polączyc z modułem "INJECTION" w którym te bledy u mnie siedza - co to w ogole za modem? z pewnościa nie jest to modem silnika - silnik w skanerze mam opisany jako "Engine" i z nim mam polączenie.
podgladając parametry na zywo mam też brak reakcji na pedał sprzegła (górny czujnik), z tym , ze sam czujnik jest ok (sprawdzony) i nawet wpiecie mostka w gniazdo nie powoduje zmiany stanu z Passive na Active - wiec jeszcze cos siedzi w pradach..tylko gdzie tego w ogole szukac? ma ktoś może schemat instalacji z obwodem czujnika pedalu sprzegla?
pio555 napisał 27-12-2020, 19:28:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2020, 19:28 przez pio555.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
(27-12-2020, 19:27)marcys20 napisał(a): 3. majac chwile czasu rozebralem troche instalacji zeby sprawdzic co siedzi w "czujniku poziomu oleju" ale tu nic nie znalazlem
Standard w tym liczniku, wbrew komunikatowi o czujniku poziomu zazwyczaj winny jest sam licznik bo to on w sumie mierzy poziom oleju. Wielu się na tym przejechało nie wykluczając mnie.

(27-12-2020, 19:27)marcys20 napisał(a): No i teraz po podpieciu skanera (ez400PRO) mam w pamięci 2 zapisane bledyi (DF100 oraz DF455 - nie są aktywne, wisza tylko w pamieci, niestety nie moge sie polączyc z modułem "INJECTION" w którym te bledy u mnie siedza - co to w ogole za modem?
Obydwa błędy są zapisane w sterowniku silnika i dotyczą licznika. Brak połączenia can licznika (DF100) oraz czujnika poziomu paliwa (DF455). Tak przynajmniej pokazuje serwisówka renault. Do Renault dobry jest ELM 327.
Podłącz się czymś dedykowanym do renault np. ELM 327
Może trzeba skonfigurować licznik pod samochód?

Odpowiedz
marcys20
Zarejestrowani

op
(27-12-2020, 19:50)andrzejwa napisał(a): Obydwa błędy są zapisane w sterowniku silnika i dotyczą licznika. Brak połączenia can licznika (DF100) oraz czujnika poziomu paliwa (DF455). Tak przynajmniej pokazuje serwisówka renault. Do Renault dobry jest ELM 327.
Podłącz się czymś dedykowanym do renault np. ELM 327
Może trzeba skonfigurować licznik pod samochód?

Andrzej mam skaner ,który łaczy sie z moja renowka (moge skonfigurowac licznik, wlaczyc/wylaczyc systemy, TPMS itp,itd.) i polaczenie z silnikiem tez mam - moge podgladac temperatury, prace lambdy, map sensor - no wszystko co z silnikiem zwiazane wiec to INJECTION to nie jest sterownik silnika - pozatym czujnik poziomu paliwa raczej nie jest zwiazany z silnikiem..tu problem bedzie lezał pewnie w jakims "Body komputerze" tylko który modul w scenicu za to odpowiada?

(27-12-2020, 19:27)marcys20 napisał(a): apraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania


a tak...sorki..calkowicie zapomnialem o manierach ;/ juz sie poprawiam :-)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2020, 20:04 przez marcys20.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
(27-12-2020, 20:04)marcys20 napisał(a): tu problem bedzie lezał pewnie w jakims "Body komputerze" tylko który modul w scenicu za to odpowiada?
To jest moduł UCH, sterownik umieszczony w kabinie odpowiadający za wyposażenie pojazdu. Nie ma nic wspólnego z licznikiem, poziomem paliwa, oleju oraz z błędami które zacytowałeś.
Te błędy dotyczą sterownika sagem 3000 właśnie tego który masz pod maską. Sama nazwa "injection" oznacza układ wtrysku.
Możesz połączyć się tym skanerem z UCH kabiny?

Odpowiedz
marcys20
Zarejestrowani

op
(27-12-2020, 20:23)andrzejwa napisał(a): Możesz połączyć się tym skanerem z UCH kabiny?

tak z UCH moge sie polaczyc - jak padl mi licznik to kilka dni auto jezdzilo bez i po wymianie licznika mialem komunikaty DF010 oraz DF032 w module UCH i te skasowalem..zreszta w skanerze mam zakladke UCH, w ktora moge wejsc i "pobawic sie" w niej wiec komunikacja z UCH jest na 100%. Jutro bede na garazu to porobie screenow bezposrednio ze skanera

zastanawia mnie tylko to - blad komunikacji OK, ale co z czujnikiem sprzegla? on idzie do UCH czy do czegos innego? bo moze jak zaczne szukac zaginionego sygnalu czujnika sprzegla to od razu znajde przerwe w komunikacji z tym "INJECTION"? poratuje ktos schematem podlaczenia tego czujnika?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2020, 20:40 przez marcys20.)

Odpowiedz
marcys20
Zarejestrowani

op Witam. pobawiłem sie dzis troche kabelkami i ogolnie samochodem. wygrzebałem na wierzch moduł UCH , sprawdzilem ob czujniki pedału sprzegła, przeglądnąłem cała skrzynkę pod maską oraz wiązki na tyle na ile mogłem (niestety nie moge sie dostać do wiązki pod airboxem bo nie moge tego dziada zdemontować - czy do demontażu obudowy filtra powietrza w 1,6 potrzeba zrzucać zderzak? az tak beznadziejnie to wymyślono? wyciagniecie blokuje mi rura zasysająca powietrze, ta znow idzie gdzies pod zderzak i kicha..).
W kazdym razie mam juz komunikacje z modułem Injection (faktycznie to komp silnika ;-)), niestety cały czas siedza mi w pamieci te dwa błedy których nie moge skasowac (błedy maja status MEMORY i nie są aktywne, a mimo to nie moge ich usunąc..czy powodem tego może być padniety sterownik silnika? prócz tych błedów komunikat "bład elektroniki" - z tym, że wszystko w aucie działa jak należy...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości