Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ecotuning scenic 1.9dci 130KM


Rafalek106
Zarejestrowani

op Część

Co sądzicie o zrobieniu modyfikacji mapy dla tego silnika ? Chodzi mi o Ecotuning nie zależy mi na jakimś mega przyroście mocy ale bardziej na poprawie elastyczności no i zmniejszonym zużyciu paliwa. Czy ktoś coś takiego przeprowadzał w swoim autku i jak się to sprawdza jeśli chodzi o żywotność.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Rafalek106 za ten post post:
  • PRZEMO
PRZEMO
Administratorzy

Wg mnie dobrze zrobiony to same plusy

Note8 Tapatalka

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(01-11-2018, 10:48)Rafalek106 napisał(a): i zmniejszonym zużyciu paliwa
a ile teraz Ci pali ten silnik?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Rafalek106
Zarejestrowani

op
(01-11-2018, 14:25)Mati napisał(a):
(01-11-2018, 10:48)Rafalek106 napisał(a): i zmniejszonym zużyciu paliwa
a ile teraz Ci pali ten silnik?

Wg wskazań komputera bo póki co za mało jeździłem żeby sprawdzić w inny sposób to 6-6,5l.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

To jest dużo? Szukasz sposobu żeby nic nie palił?

Wysłane z kolorowego kalkulatora...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Taki "ecotuning" należy zacząć od kierowcy - zmieniając przyzwyczajenia i generalnie - styl jazdy
Z doświadczenia - udaje sie uzyskać nawet do ok. 1litra / 100 km w dół.
Pisałem tu nieco na ten temat.
Aktualnie jeżdżąc 1,5 dci zużywam na szosie ok. 4,8/100, w ruchu miejskim - ostatnio maksymalnie 5,8.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Rafalek106
Zarejestrowani

op Uważam że jeżdżę w miarę "Eco" natomiast nie mam zamiaru przesadnie się pilnować cały czas przez co skupić uwagę na czymś mniej istotnym. Tak jak pisałem ekonomika a przy okazji jakaś poprawa elastyczności silnika poprzez taka modyfikacje odpowiadałby mi najbardziej. Temat dotyczy bardziej jak na ten silnik wpływaja takie mody gdyż HDI i TDI przerabiałem osobiście ale jeśli w DCI miałoby mnie to kosztować ewentualnymi awariami po jakimś czasie to nie zdecyduje się .

(02-11-2018, 01:02)Mati napisał(a): To jest dużo? Szukasz sposobu żeby nic nie palił?

Wysłane z kolorowego kalkulatora...

Nie uważam że to jest dużo natomiast w przypadku ecotuningu następują dwa spore plusy
Spalanie może obniżyć się o około 0,5-1l 
Elastyczność silnika napewno też się poprawi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2018, 09:00 przez Rafalek106.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości