kszyba
518
0
71
56
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Ostróda
kszyba
Zarejestrowani
— 17-09-2017, 20:17
(15-09-2017, 19:17)haszczurur napisał(a): Jak miałem M II 1.9 dci to kolega wymieniał mi rozrząd i mocno napiął pasek i zaczęło się takie właśnie szuranie-obcieranie jeździłem tak ze dwa lata i sprzedałem samochód szwagrowi. On też z tym jeździł aż przyszedł czas na rozrząd kupił ori. i gówno to samo nadal szurało. Dopiero jak wymienił pompę wysokiego ciśnienia to cisza i spokój. U mnie w SC II też był taki dźwięk jak mocno napiąłem pasek a jak lekko poluzowałem to cisza. Z tym, że nauczony doświadczeniem nie doprowadziłem do uszkodzenia pompy. Zauważcie, że ten dźwięk dochodzi z większości 1.9 dci, ludzie wymieniają pompy wody, rolki i nic to nie daje i tak po jakimś czasie ten dźwięk powraca albo w ogóle nie znika. Szwagier też się pocieszał, że to może pasek rozrządu, może pompa wody a tu *****. Tylko, że rozebraliśmy tą jego starą pompę i nie widać w niej żadnych uszkodzeń.
Ja stwierdziłem u siebie organoleptycznie że to pasek osprzętu.
Po zdjęciu go jak makiem zasiał.
•
Dawid Kowalski
13
0
2
1
SC II ph II
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kobylnica, Poznań, Poland
op
Panowie (Panie), u mnie całkiem cacy w autku po wymianie wcześniej wymienionych elementów.
Jednakże...
- coś ćwierka na wolnych obrotach, nie jest to metaliczny dźwięk, bardziej jak guma o metal i ginie przy drobnym zwiększeniu obrotów (poduszka skrzyni? tam jakby się dźwięk rodził)
- może to jakaś obsesja, ale zimny silnik pracuje mniej równo i głośniej, nie wystarczy zgasić i odpalić a jest dobrze. Bardziej jak zgaszę i zostawię na ok godzinę to potem mruczy jak kociak.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2017, 20:41 przez Dawid Kowalski.)
•
wozaq
69
0
7
1
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Szczecin
wozaq
Zarejestrowani
— 22-09-2017, 19:43
Byłem dzisiaj u magika żeby odblokował mi Clipem wskazania tempomatu i przy okazji spytałem się co według niego wydaje właśnie takie odgłosy jak wcześniej tu pisałem. Zasugerowałem mu, że to może pompa wtryskowa, ale on mówi, że to pompa wody, przy czym sprawiał wrażenie pewnego na 100%, powiedział, że zasadniczo to normalka w 1.9dci i nie jestem jedyny. Warsztat specjalizuje się właśnie w Renault.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-09-2017, 19:43 przez wozaq.)
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 22-09-2017, 19:46
mnie zastanawia jedno skoro to niby pompa wtryskowa, to dlaczego u mnie po wymianie pompy wody ten dzwiek ustał i pojawił sie później po 10kkm.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to scrabi for this post
• PIRXu
PIRXu
1,146
321
204
INNY
1996
INNY
.
PIRXu
Zbanowani
— 22-09-2017, 20:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 00:38 przez PIRXu.)
•
kszyba
518
0
71
56
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Ostróda
kszyba
Zarejestrowani
— 24-09-2017, 07:15
Próbował ktoś odpalać bez paska osprzętu? Poza mną?
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
haszczurur
Zarejestrowani
Online
— 24-09-2017, 07:59
(24-09-2017, 07:15)kszyba napisał(a): Próbował ktoś odpalać bez paska osprzętu? Poza mną?
Ja odpalałem M II szwagra a swój S II wielokrotnie może ze 20 razy.
(22-09-2017, 19:46)scrabi83 napisał(a): mnie zastanawia jedno skoro to niby pompa wtryskowa, to dlaczego u mnie po wymianie pompy wody ten dzwiek ustał i pojawił sie później po 10kkm.
Nigdy nie twierdziłem, że każdy odgłos obcierania czy szumu powoduje tylko i wyłącznie pompa wysokiego ciśnienia (wtryskowa).
Wiem na 100%, że większość tych przypadków to jednak właśnie owa pompa.
Nie wiem dlaczego i co w niej powoduje to miarowe tarcie, wraz z drugim szwagrem (mechanik specjalizujący się w pompach, wspomagania i układach kierowniczych) rozebraliśmy pompę wtryskową 1.9 dci (tą która wydawała dźwięk w postaci obcierania) i nic w niej nie było uszkodzone. Wymieniliśmy kilka pomp wody i po uruchomieniu silnika zawsze było tarcie, też na początku sugerowaliśmy się opiniami, że to pompa wody. To bardzo powszechna teoria aż jeden z kolegów mechaników założył stetoskop i dał posłuchać pompy wtryskowej, Ja później przykładałem przedłużkę od zestawu kluczy i to ewidentnie była pompa wtryskowa. Zmieniałem naciąg paska rozrządu i wraz z jego poluzowaniem dźwięk cichł ale mimo wszystko był słyszalny. Pompa została wymieniona i po problemie, znam wiele takich przypadków. Znajomy pracuje na szrocie w Góraszce i non stop mają SC II i M II wydające ten dźwięk i na 100% to pompa wtryskowa. U mnie w SC II było podobnie po wymianie rozrządu, po prostu za mocno został napięty pasek ale w porę poluzowałem go i dźwięk ustał. Przy ponownej wymianie rozrządu żaden dźwięk nie wydobywał się i tak pozostało do chwili obecnej. W M II jak jeszcze była moją własnością dźwięk powstał po mocnym naciągu paska, kolega mechanik od razu jak odbierałem samochód powiedział, że coś trze. Olaliśmy to i tak jeździłem 2 może 3 lata aż sprzedałem samochód szwagrowi. Gdybym od razu poluzował pasek to pompa by była uratowana. Czy któryś z was mający ten problem zdjął pasek osprzętu i uruchomił silnik bez paska, rozpiął rozrząd, zakręcił rolką pompy wody, sprawdził rolkę napinacza paska rozrządu? W taki sposób trzeba szukać, nawet jak by to była pompa wody to nikt z was jej nie wymienił.Panowie, nie ma co gdybać, stetoskop na uszy i słuchać a nie wałkuje się temat i nikt tak na dobrą sprawę nic nie robi. Przez ten czas to można na spokojnie rozebrać i złożyć cały samochód. Niestety ale nie jedną noc do białego rana spędziłem w garażu i wypaliłem wiele ropy aby zdiagnozować jakąś usterkę silnika bądź osprzętu. Kilkukrotnie kupowałem nową pompę wody, pasek rozrządu i inne rolki, wszystko składałem i słuchałem. Niestety ale tak to wygląda, jak trzeba to pożyczyć pompę wtryskową i założyć na podmianę a jak nie samemu to zapłacić mechanikowi.
(22-09-2017, 20:02)PIRXu napisał(a): (22-09-2017, 19:46)scrabi83 napisał(a): mnie zastanawia jedno skoro to niby pompa wtryskowa, to dlaczego u mnie po wymianie pompy wody ten dzwiek ustał i pojawił sie później po 10kkm Nie chciałem tego pisać ale też mi to dało do myślenia ;)
No tak ale jeżeli ma to być pompa wody to dlaczego tylko w 1.9 dci tak trze. Przecież SKF czy DOLZ robią pompy do różnych innych samochodów i tam nie trą a w SC II, M II Lagunie trą? Jak pompa wody jest uszkodzona to momentalnie pada z tym nie pojeździsz kilka lat, zaciera się, puszcza płyn i koniec.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2017, 07:59 przez haszczurur.)
•
|