Dziwny dźwięk w okolicach rozrządu Scenic II 1.9dCi
(15-09-2017, 19:16)scrabi83 napisał(a): Gdzieś mi kiedyś obiło się że to wina za mocno naciągniętego paska rozrządu i że to pompa taki odgłos wydaje. Co niby każda pompa wody jakiej by nie była firmy zaczyna tak szurać? Ale dlaczego dzieje się tak tylko w 1.9 dci a np. w VW, mercedesie pompy wody tych samych firm nie szurają? Bo to nie pompa wody a pompa wysokiego ciśnienia. Możecie wymienić i 10 rozrządów a ten dźwięk będzie cały czas, jak chcesz się go pozbyć to wymień pompę wtryskową i nie trzeba za mocno napinać paska.
op
Panowie, szybkie pytanie: w którą stronę odkrecać śrubę przy kole pasowym? Zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara czy w przeciwną?
Tą śrubę odkręcamy standardowo czyli w lewo. Odkręcaj kluczem pneumatycznym albo zablokuj wał poprzez otwór technologiczny znajdujący się z przodu silnika po prawej stronie. To jest taka śruba na zewnętrzny torx należy ją wykręcić i w to miejsce wkręcić blokadę taką jak się stosuje do rozrządu. Zwykłą grzechotką nie odkręcisz gdyż będziesz obracał razem z wałem, przy ponownym montażu stosuje się klej do połączeń gwintowanych zazwyczaj koloru niebieskiego.
Dobry zestaw praktycznie wszystko w ori. Dolz to połączenie jakości z przystępną ceną. Ja bym brał.
op
Jestem na etapie składania. Założyłem pasek zgodnie ze znakami i zrobiłem 4 obroty wału i znak na pasku wobec znaków na kolach zebatych przesunął się o 1 ząbek, czy to tak ma byc?
Ok, sam sobie odpowiem - znaki na pasku są tylko po to by za pierwszym razem dobrze ustawić wszystkie koła. Po zrobieniu 4 obrotów wałem wszystkie znaki powinny być przesunięte o 1 ząbek. Autko po wymianie wszystkich poduszek pod silnikiem, po wymianie kompletnego rozrządu wraz z pompą wody, do tego wymieniony pasek osprzętu i rolka napinacza. Nastała niewyobrażalna cisza, słyszę bardziej samochód stojący obok niż mój silnik (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2017, 18:53 przez Dawid Kowalski.) (16-09-2017, 18:53)Dawid Kowalski napisał(a): Jestem na etapie składania. Założyłem pasek zgodnie ze znakami i zrobiłem 4 obroty wału i znak na pasku wobec znaków na kolach zebatych przesunął się o 1 ząbek, czy to tak ma byc? Znaki z kół powinny zgrywać się ze znakiem na metalowej blasze (koło wałka rozrządu) a znak na małym kole zębatym wału powinien być przesunięty o jeden ząbek (na godzinę 7), znak na pompie też powinien się zgadzać. Fakt, że nie zawsze znaki pokryją się po drugim obrocie wałem a dopiero po czwartym. To, że jest cisza świadczy o tym, że pasek jest nie zamocno napięty i pompa wtryskowa nie uległa uszkodzeniu. Wystarczy, że bardziej napniesz pasek a pompa zacznie szurać. (16-09-2017, 11:51)PIRXu napisał(a): A jest jakiś producent z wyższej półki jeśli mowa o samej pompie wody?Są jeszcze pompy w ori. za około 180 zł. ale to może być też dolz tylko, że z logo renault. Daj spokój jak ma chodzić to na tym zestawie spokojnie da radę patrz aby do pompy dali metalową uszczelkę powlekaną specjalną powłoką gumowo-klejową a nie papierową. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2017, 19:48 przez haszczurur.)
op
haszczur dobrze mówisz o uszczelce pod pompą. Ja miałem założoną uszczelke z samej blaszki i niestety widać było wycieki, ktore pewnie przysłużyły się do zużycia rolki i paska.
Nową pompę kupiłem oryginalną. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości