Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Dziwny dźwięk w okolicach rozrządu Scenic II 1.9dCi


PIRXu
Zbanowani

...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 00:38 przez PIRXu.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(15-09-2017, 19:16)scrabi83 napisał(a): Gdzieś mi kiedyś obiło się że to wina za mocno naciągniętego paska rozrządu i że to pompa taki odgłos wydaje.
myślę sobie dziwnie , ale ok. a że auto po rodzinie wujaszek mówi mi że in ten dzwięk miał juz od dawana.po wymianie rozrządu  w raz wz pompą pdzwięk znikł. myśle sobie no faktycznie miał racje.
ale po ok 10kkm znowu sie to pojawiło i mam tak do dziś . Wnioskuje że to włąsnie pomy tak chałasuja i taka ich uroda....albo takie pompy robią. heheh

Co niby każda pompa wody jakiej by nie była firmy zaczyna tak szurać? Ale dlaczego dzieje się tak tylko w 1.9 dci a np. w VW, mercedesie pompy wody tych samych firm nie szurają? Bo to nie pompa wody a pompa wysokiego ciśnienia.
Możecie wymienić i 10 rozrządów a ten dźwięk będzie cały czas, jak chcesz się go pozbyć to wymień pompę wtryskową i nie trzeba za mocno napinać paska.

Odpowiedz
Dawid Kowalski
Zarejestrowani

op Panowie, szybkie pytanie: w którą stronę odkrecać śrubę przy kole pasowym? Zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara czy w przeciwną?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tą śrubę odkręcamy standardowo czyli w lewo. Odkręcaj kluczem pneumatycznym albo zablokuj wał poprzez otwór technologiczny znajdujący się z przodu silnika po prawej stronie. To jest taka śruba na zewnętrzny torx należy ją wykręcić i w to miejsce wkręcić blokadę taką jak się stosuje do rozrządu. Zwykłą grzechotką nie odkręcisz gdyż będziesz obracał razem z wałem, przy ponownym montażu stosuje się klej do połączeń gwintowanych zazwyczaj koloru niebieskiego.

Odpowiedz
PIRXu
Zbanowani

...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 00:38 przez PIRXu.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Dobry zestaw praktycznie wszystko w ori. Dolz to połączenie jakości z przystępną ceną. Ja bym brał.

Odpowiedz
PIRXu
Zbanowani

...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2018, 00:38 przez PIRXu.)

Odpowiedz
Dawid Kowalski
Zarejestrowani

op Jestem na etapie składania. Założyłem pasek zgodnie ze znakami i zrobiłem 4 obroty wału i znak na pasku wobec znaków na kolach zebatych przesunął się o 1 ząbek, czy to tak ma byc?


Ok, sam sobie odpowiem - znaki na pasku są tylko po to by za pierwszym razem dobrze ustawić wszystkie koła. Po zrobieniu 4 obrotów wałem wszystkie znaki powinny być przesunięte o 1 ząbek. 

Autko po wymianie wszystkich poduszek pod silnikiem, po wymianie kompletnego rozrządu wraz z pompą wody, do tego wymieniony pasek osprzętu i rolka napinacza. 
Nastała niewyobrażalna cisza, słyszę bardziej samochód stojący obok niż mój silnik Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2017, 18:53 przez Dawid Kowalski.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Dawid Kowalski za ten post post:
  • scrabi
haszczurur
Zarejestrowani

(16-09-2017, 18:53)Dawid Kowalski napisał(a): Jestem na etapie składania. Założyłem pasek zgodnie ze znakami i zrobiłem 4 obroty wału i znak na pasku wobec znaków na kolach zebatych przesunął się o 1 ząbek, czy to tak ma byc?


Ok, sam sobie odpowiem - znaki na pasku są tylko po to by za pierwszym razem dobrze ustawić wszystkie koła. Po zrobieniu 4 obrotów wałem wszystkie znaki powinny być przesunięte o 1 ząbek. 

Autko po wymianie wszystkich poduszek pod silnikiem, po wymianie kompletnego rozrządu wraz z pompą wody, do tego wymieniony pasek osprzętu i rolka napinacza. 
Nastała niewyobrażalna cisza, słyszę bardziej samochód stojący obok niż mój silnik Biggrin

Znaki z kół powinny zgrywać się ze znakiem na metalowej blasze (koło wałka rozrządu) a znak na małym kole zębatym wału powinien być przesunięty o jeden ząbek (na godzinę 7), znak na pompie też powinien się zgadzać. Fakt, że nie zawsze znaki pokryją się po drugim obrocie wałem a dopiero po czwartym. To, że jest cisza świadczy o tym, że pasek jest nie zamocno napięty i pompa wtryskowa nie uległa uszkodzeniu. Wystarczy, że bardziej napniesz pasek a pompa zacznie szurać.

(16-09-2017, 11:51)PIRXu napisał(a): A jest jakiś producent z wyższej półki jeśli mowa o samej pompie wody?
Bo mógłbym kupić rozrząd bez pompy (taki sam jak z linku) a pompę oddzielnie.
Są jeszcze pompy w ori. za około 180 zł. ale to może być też dolz tylko, że z logo renault. Daj spokój jak ma chodzić to na tym zestawie spokojnie da radę patrz aby do pompy dali metalową uszczelkę powlekaną specjalną powłoką gumowo-klejową a nie papierową.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2017, 19:48 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Dawid Kowalski
Dawid Kowalski
Zarejestrowani

op haszczur dobrze mówisz o uszczelce pod pompą. Ja miałem założoną uszczelke z samej blaszki i niestety widać było wycieki, ktore pewnie przysłużyły się do zużycia rolki i paska.
Nową pompę kupiłem oryginalną.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości