Wrzucam filmik, żeby zobrazować jaki to odglos:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-08-2019, 18:54 przez Karewer.)
Dziwny dźwięk przy skręcaniu
op
Witam. Mam malutki problem. Chwilę temu wymieniłem prawy drążek kierowniczy i dowiedziałem się, że przy okazji mam przekładnie kierownicza do regeneracji i prawy amortyzator jest wylany, no to wiadomo, że do wymiany parami. Otóż chodzi o to, że podczas wolnej jazdy dźwięk jest słyszalny nawet po delikatnym skrecie kierownicy w lewo. Natomiast na postoju pojawia się praktycznie przy pełnym skrecie. Jest to taki dziwny pisk. To może mieć związek z tym prawym amortyzatorem? Może to jego łożysko czy może prawy przegub? Dodam, że na progu zwalniajacym czasem i przy szybszym skrecie w lewo, usłyszałem stuknięcie pojedyncze.
Wrzucam filmik, żeby zobrazować jaki to odglos: (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-08-2019, 18:54 przez Karewer.) (22-08-2019, 18:50)Karewer napisał(a): Może to jego łożysko czy może prawy przegub?bardzo możliwe że to łożysko amortyzatora, przy wymianie amorków będzie widać w jakim stanie łożysko. Przegub? na postoju? może łożysko zatarte i działa skokowo już, normalny objaw (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-08-2019, 20:51 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Miałem dokładnie to samo u siebie, występowało tylko przy skręcie w lewo ale tylko jak było mega gorąco >30.
To nie jest łożysko amortyzatora na 100%. Jak łożysko się zaciera to działa skokowo i słychać charakterystyczne strzelanie. Ja swojego problemu nie zdążyłem niestety rozwiązać bo samochód sprzedałem ale słyszałem że winne są prowadnice maglownicy. Trzeba je przesmarować i będzie cisza.
U mnie też występuje podobne skrzypienie, również przy upalnej pogodzie. Poniżej około 20 kresek dźwięk znika. Oprócz skrzypienia żadnych innych objawów nie zauważyłem.
op
No właśnie miałem panowie napisać, bo zrobiłem test i dziś rano, jak jechałem do pracy przed 7 to skrzypienia nie było, więc występuje oni tylko, gdy jest wyższa temperatura. W sumie to dobrze, że trzeba ją ew. tylko przesmarować, bo i tak czeka mnie ładny wydatek. Wymiana amortyzatorów i do tego regeneracja przekładni że zbieżnością to gdzieś ok. 1500 zł. Dzięki serdeczne za pomoc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-08-2019, 11:05 przez Karewer.)
Przekładnię bardziej opłaca się kupić nowa ori koszt z drążkami i końcówkami niewiele ponad 500zl
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dokładnie.... Regeneracja jest nieopłacalne. Nowa tańsza niż regeneracja..
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
op
Yhym. Mechanik powiedział mi, że nowa kosztuje coś ok 900 zł w sumie, ale oryginał zawsze oryginał niby. To są jego słowa. Koszt regeneracji to jakieś 500-800 zł w zależności od stopnia zużycia, bo oni wysyłają do jakiejś firmy zewnętrznej, firma robi wycenę i ich informuje ile to będzie kosztowało. Poważnie lepiej kupić nową? Chyba czas pojechać do innego mechanika i to zweryfikować.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-08-2019, 15:23 przez Karewer.)
Poszujlkaj w quippo.pl tam mamy rabat ja ostatnio z ciekawości patrzyłem do swojego scenica to oryginał z drążka i i końcówkami kier. Kosztował 570zl.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety.... |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości