Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Dziwne wskazania komputera


_B_I_O_
Zarejestrowani

op Witajcie, wg rejestracji jestem nowy na forum ale wydaje mi się, że kiedyś tu byłem ale nie mogłem się powtórnie zalogować Biggrin (przywitam się oczywiście Biggrin

Ostatnio byłem na wymianie oleju i filtrów a znajomy mechanik powiedział mi, że mam dziwnie niskie obroty wg obrotomierza  - w okolicach 600 na rozgrzanym silniku, i że jak się wrzuci luz np przy dojeżdżaniu do ronda to obroty spadają do 500 i wracają na 600 ale sprawdził na komputerze i tak jest wszytko OK, bo komputer wskazuje 750.

Ogólnie potwierdził to co wiem od jakiegoś czasu bo sam mam interfejs na telefon i też to kiedyś sprawdzałem.
...ALE ... temat powrócił bo obroty zaczynają falować więc będę brał się za krokowca i zacząłem bawić się interfejsem na nowo.

Dlaczego założyłem temat? bo nigdzie nie mogłem znaleźć konkretnej informacji dlaczego tak jest (powinno wskazać zero) bo przy sprawdzeniu interfejsu wyszło mi, że na wyłączonym silniku komputer liczy na starcie 150 obrotów... jest to akurat ta różnica, która jest między obrotomierzem a komputerem....pytanie skąd to wskazanie na wyłączonym silniku...oczywiście podczas pracy silnika te 150 obrotów też jest doliczane do wskazania komputera i stąd różnice między obrotomierzem a komputerem.

Dlaczego chce to poprawić ? bo jak wrzucam luz i obroty lecą na 500 to mam mam wrażenie, że silnik pracuje na granicy stabilności pracy i uważam, że komputer się myli wskazując wyższe obroty.

Auto jeździ normalnie, wkręca się na obroty, brak błędów na komputerze... do zrobienia mam ten silnik krokowy jak pisałem.... ale to muszę go rozgrzać najpierw bo na zimy
m nie robi przyuczenia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2022, 22:36 przez _B_I_O_.)

Odpowiedz
_B_I_O_
Zarejestrowani

op Nikt nie ma pomysłów skąd się to bierze ?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Może licznik z diesla?

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Online
Robiłeś test zegarów?

Odpowiedz
_B_I_O_
Zarejestrowani

op Dzięki Kotleto za sugestie, test zegarów zrobiony... niby wszystko OK ale porównując z filmikami YT zauważyłem niuans... na YT obrotomierz zaczyna od 1000 i potem leci 2000, 3000 itd, a u mnie zaczyna od 1500 a potem leci co 1000 czyli 2500, 3500 itd... o co biega ?

Paradoksalnie dalej nie widzę związku dlaczego  podłączony OBD na wyłączonym silniku wskazuje obroty, ale fakt że obrotomierz w teście dziwnie się zachowuje.

Pomysły ?

Odpowiedz
_B_I_O_
Zarejestrowani

op Jak wypada mój test zegarów który opisałem?

Druga sprawa... gadałem z kumplem odnośnie niskich obrotów i ich wartości na wyłączonym silniku tylko, że on ma octawie... on miał podobnie to sobie swoim interfejsem podniósł wartości obrotów w komputerze i auto zaczęło normalnie pracować... czy u nas też jest taka  możliwość żeby ustawić te parametry  jak obroty ?

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Online
Może coś było robione z licznikiem i jest źle założona wskazówka

Wysłane z mojego fona

Odpowiedz
_B_I_O_
Zarejestrowani

op Ja nic nie grzebałem od momentu jak go mam, nic mi też o tym nie wiadomo, pamiętam kiedyś było OK... rozumiem, że to nie ma wpływu na parametry auta, rozumiem, że to dalej nie rozwiązuje problemów z obrotami na wyłączonym silniku, że oprogramowanie coś wskazuje...

Pytałem wcześniej o komputer czy da się tak pozmieniać parametry żeby podnieść obroty lub wyeliminować błędne wskazania. Ja się da to będę szukał kogoś z CLIP bo o to chyba chodzi.

Odpowiedz
_B_I_O_
Zarejestrowani

op cześć... Jak z tym komputerem da się wyregulować te obroty ?

Napisze Wam dlaczego tak męczę temat...moim zdanie komputer ma przekłamane obroty własnie o tą wskazaną wartość.. po czym to stwierdzam ? przy bardzo niskich obrotach silnik pracuje moim zdaniem na granicy , utrzymuje się jego praca ale nie jest to tak jak kiedyś...zmieniłem krokowca i teraz nie mam falowania ale dalej jest nisko...Wiele czytałem na temat czyszczenia przepustnicy ale na to z wymianą uszczelek na niej i na kolektorze dolotowym  poświecę czas na urlopie... czytałem też niskie obroty mogą świadczyć o tym, że bierze lewe powietrze za przepustnicą stąd też tam wymieniam uszczelki.

Na razie interesuje mnie odpowiedz czy da się zmienić ustawienia obrotów silnika w komputerze auta... żeby nie było przekłamania że na WYŁĄCZONYM silniku wskazuje już wartość którą opisałem...no chyba że macie inne sugestie.

Bardzo proszę o odpowiedz.

Odpowiedz
_B_I_O_
Zarejestrowani

op Uszczelki w dolocie i na przepustnicy wymienione, przepustnica i ODMA czyste były... zachowanie obrotów bez zmian.. czyli jak w 1 poście.

Pomysły ??

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości