Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Dołożenie kontrolki wypalania FAP


Faustus
Zarejestrowani

op
(07-04-2019, 14:49)Lionel2000 napisał(a): "Co do FAP to wypala się on kiedy poziom sadzy osiągnie 35g bez względu na obroty silnika. 
Można to podobno zauważyć po zwiększonym zużyciu paliwa, sam jeszcze tego nie rozgryzłem, ale planuje dołożenie kontrolki sygnalizującej wypalanie."

Zamontowałeś już kontrolkę sygnalizacji wypalania filtra? Jeśli tak to gdzie ją upchnąłeś? Mój kuzyn w Peugeocie 406 dołożył diodę w układzie zasilania podgrzewania lusterka lewego. Ponoć jest to ze sobą powiązane, tzn. kiedy komp wymusza wypalanie to załącza się m.in. podgrzewanie lusterek itp.

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Sorki za późną odpowiedź, ale wakacje i byłem poza zasięgiem (boskie życie bez dostępu do wi-fi).
W tym tygodniu spotkam się z kolegą co ma złożoną diodę i postaram się rozeznać co i jak?
Jak się czegoś dowiem to dam znać.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Koniecznie bo ja nie mam pojęcia kiedy to się wypala.

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Więc tak, kolega ma diodę ale w Scenicu 1,5 dci, gdzie sterowanie wyciąga się z piątego wtryskiwacza, który niestety nie występuje w 1,6 dci.
Z tego co ustaliłem to:
  • W samochodach koncernu PSA jest to powiązane z obwodem grzania lusterek i tylnej szyby więc nie ma problemu z wyprowadzeniem sterowania. Zła wiadomość jest taka że podobno w Renault to nie działa.
  • Na włoskim forum Nissana Qushqai, ktoś opracował takie urządzenie dla silnika 1,6 dci, ale nie ma pewności że zadziała w szczeniaku.
Temat troszeczkę mnie zaintrygował, więc myślę że warto pociągnąć go dalej w osobnym wątku. Każdy z nas ma swoje doświadczenia i może ktoś uchwyci jakąś prawidłowość związaną z wypalaniem FAP'a w 1,6 dci.

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Lionel2000 za ten post post:
  • Faustus, PRZEMO, Vapor
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Zakładałem diodę pod świece nurnikowe w tym silniku. Kolega któremu to zakładałem dzwonił, że działa. Świece załączają się podczas każdego wypalania i dioda świeci. Jedyna niedogodność to to, że w okresie zimowym dioda zapali się po każdym uruchomieniu silnika i będzie świeciła przez kilka minut.

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Dzięki za info. Możesz napisać coś więcej.
Czy świece nurnikowe są w tym samym miejscu co w 1,5 dci (lewe przednie nadkole)?
Gdzie przeciągnąłeś przewody do kabiny?

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Dzisiaj miałem chwilkę i zrobiłem rozeznanie.
Podgrzewacz jest umieszczony w lewym przednim nadkolu i można łatwo się do niego dostać.
       
Przewód chyba najlepiej przeciągnąć pod lewym lusterkiem a diodę umieścić w zaślepce przy lewarku zmiany biegów.
Postaram się zorganizować materiały i zrobić krótki manual. Czekam też na info od kolegi @ andrzejwa bo szkoda odkrywać Amerykę na nowo.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lionel2000 za ten post post:
  • Vapor
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
To gdzie umieścisz diodę zależy od własnej fantazji, ma być widoczna podczas jazdy. W swoim 1,5 dci kontrolkę fap mam w liczniku i podświetla mi na niebiesko oryginalny ideogram który w razie awarii fap świeci na czerwono. Podłączenie szczegółowo opisałem na forum megane https://megane.com.pl/topic/72853-kontro...lanie-dpf/

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Zauważyłem że po wymianie akumulatora na nowy, normalne ładowanie jest około 12,5V jednak podczas wypalania się DPF wartość ładownia wzrasta do 13.2V od tak podczas jazdy zapewne przez włączenie grzałek. Dwa razy to zaobserwowałem + do tego inna praca silnika. Mając woltomierz wpięty w zapalniczkę można to wychwycić.

Odpowiedz
thermalfake
Zarejestrowani

(08-07-2019, 22:48)Lionel2000 napisał(a): Więc tak, kolega ma diodę ale w Scenicu 1,5 dci, gdzie sterowanie wyciąga się z piątego wtryskiwacza, który niestety nie występuje w 1,6 dci.
Z tego co ustaliłem to:
  • W samochodach koncernu PSA jest to powiązane z obwodem grzania lusterek i tylnej szyby więc nie ma problemu z wyprowadzeniem sterowania. Zła wiadomość jest taka że podobno w Renault to nie działa.

Przepraszam za odkop sprzed roku ale jeśli o chodzi o samochody z grupy PSA to tutaj sterownik ECU decyduje czy dociążyć jeszcze silnik urządzeniami o poborze prądu aby szybciej dogrzać go i dawka płynu eolys mogła zacząć działanie czy też po prostu rozpocząć wypalanie. W moim wypadku tzn dla silnika 2.0HDI DW10BTED4 (RHR) z najmocniejszym alternatorem i wersji wyposażenia max sterownik Siemens SID803A nie włącza nigdy ogrzewania lusterek/szyby. Pytałem się kilka osób z forów z citroenami o podobnych parametrach i też to potwierdzały. Raz miałem takie zdarzenie iż pod domem filtr był wypalany po powrocie z pracy - odległość 5km spokojnie i mniej więcej po 3km temp wody szybko zaczęła wzrastać do maksimum gdzie nigdy tego nie robi. Dodatkowo odpalił się pierwszy bieg wentylatora chłodnicy gdzie przy temp zewnętrznej kilku stopni nigdy go nie słychać. Przy małych prędkościach w mieście ponoć słychać lekkie dudnienie tłumika (nie odczuwam), w trasie nie da się wyłapać.

ScII PhI 1.6 16V 113KM 2003 Confort Authentique 
ScII PhI 1.9  dCI 120KM 2005 Confort Dynamique 
Wave
Ciitroen C4 Picasso 2.0HDI 136KM 2009 Exclusive
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości