Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Demontaż sprzęgła hydrokinetycznego 2.0dci


misiekk88
op Pacjent to Grand scenic III 2.0 dci z 2013roku.Niestety pomimo małego przebiegu sprzęgło, a właściwie lock up zaczyna się kończyć. Mam pytanie czy do demontażu skrzyni Aj0 w 2.0 dci trzeba wyciągać silnik??  Jeden spec od ASB nastraszył mnie że trzeba demontować chłodnice i pół przodu.
Czy ma ktoś doświadczenie w podobnym temacie??

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Z doświadczeniem raczej ciężko 2.0dci dość mało a a AJ0 hmmmm żeby to ktoś jeszcze wyciągał na forum wątpię. Ale jeśli czujesz się na siłach przetrzesz szlaki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
misiekk88
op Nie sam nie będę tego wyciągał tylko znajomy mechanik, ale również takiego zestawu jeszcze nie rozbierał..

Odpowiedz
misiekk88
op A znacie jakiś dobry warsztat od ASB na Śląsku lub Małopolsce??

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

ASB Palka Mysłowice Rzemieślnicza. Chyba najstarszy warsztat w okolicach zajmujący się ASB, wiele pozytywnych opinii ale wpadki tez zaliczali.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
arsen008
Zarejestrowani

Witaj
Mam takie samo auto z ta skrzynią przebieg 130 tys km super pracuje . Jakiś rok temu koledze padła ta skrzynia przy przebiegu 290 tys km , pierwsza diagnoza padnięty konwerter mechanik wysyłał do regeneracji . Po zamontowaniu to samo drganie w czasie jazdy 3-4 bieg . Szukają dalej ale nie mają pojęcia chcą wymienić zawory itp!! a koszt naprawy już 2300 zł . Zalazłem mu używaną za 1400 zł przebieg 70 tys kupił i auto śmiga jak nowe . Starą poddaliśmy oględzinom i się okazało że się rozszczelniła chłodniczka która zalewała zawory na skrzyni . W tej skrzyni jest chłodzenie w obiegu z silnikiem .
Ja u siebie jeszcze nie wymieniałem oleju rocznik 2012 ale muszę to zrobić ( statycznie )
Demontaż skrzyni od spodu ale musi być odkręcony akumulator - obudowa filtra itp
Skrzynie AJO są wytrzymałe ale zależy zmieniać olej co 120 km

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Nie ma potrzeby wyciągania silnika. Demontuje się wszystko od góry w okolicy skrzyni, od dołu to samo. Konwerter odkręcasz przez otwór po rozruszniku i skrzynia wyjeżdża z auta.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
misiekk88
op Dałeś mi dużo do myślenia z tą chłodniczką.. U mnie objawem są właśnie drgania przy zmianie z 3-4, 4-5, 5-6, lub w każdej sytuacji od 4w górę gdy pracuje lockup. Na co zwracać uwagę aby ocenić czy nie doszło do rozszczelnienia??

Odpowiedz
arsen008
Zarejestrowani

Moze byc mniej plynu chlodniczego. U kolegi minmialne ubywalo ale równie dobrze moze tyle wyparowc. Plyn z olejem zrobil sie jak klej elektrozawory byly posklejane. Ale takie same objawy moze dawać konwerter. Jaki ma auto przebieg ?
Zapinasz przyczepy? Bylo po wypadku?

Te skrzynie sa dosłownie pacerne na rynku wtórnym tanie bo nikt nie kupuje (jak na automaty)

Odpowiedz
misiekk88
op Auto bezywpadkowe, 81 tys przebiegu.. Do tej pory nie było problemów. Przyczep też nie ciągało..

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości