Dla mnie 1.6 dci ma DPF a np 1.6 HDI (1.6 CiTD) ma FAP i dolewanie mocznika. Chodzi o to że wcześniejsze generacje z DPF miały go dalej od silnika to znacznie utrudniało wypalanie bo do tego potrzebna jest temperatura. W 1.6 DCI nie ma problemu bo filtr jest zaraz za sprężarką to ułatwia wypalenia nawet na krótkich dystansach. Silniki z FAP dzięki dodatku płynu nie musi być osiągana tak wysoka temp do wypalenia i jest to prostsze ale niestety trzeba dolewać mocznik.
DPF do miasta + ocena auta
Trudno Cię przekonać, że dpf i fap to jest to samo, zależy z którego języka jest to tłumaczone. Co innego mokry i suchy filtr. Działanie mokrego (citroen, peugeot) polega na dodaniu w odpowiednim czasie mocznika do paliwa który umożliwia wypalanie sadzy w niższych temperaturach, suchy filtr wymaga podniesienia temperatury spalin (włączenie grzałek nurnikowych, przymknięcie przepustnicy dolotu, zwiększenie dawki paliwa itp) by sadza się wypaliła. Tyle lat są stosowane filtry cząstek stałych a duża część użytkowników nie rozróżnia pojęcia dpf, fap, mokry filtr, suchy filtr. W internecie wszystko jest, tylko czytać.
Cześć, jako że mój Scenic idzie do kasacji rozglądam się za Scenikiem 3, najfajniej wiadomo po lifcie ... Głównie do jazdy do pracy, w jedną stronę 10 km (25 minut), w weekendy trasa 250 km autostradą. Myślę nad 1.6 benzyna i zagazować, ewentualnie 1.6 DCI. Co polecacie, co myślicie o tym autku?
https://www.autoscout24.pl/oferta/renaul...?cldtidx=3
pio555 napisał 04-03-2019, 12:11:
załóż swój osobny wątek w tym temacie (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2019, 12:11 przez pio555.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości