Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

DPF


smietni_k
Zarejestrowani

op Cześć wszystkim. Dzięki za słuszne i pouczające uwagi dotyczące wypalania.Nie wiedziałem że tylko wersja 1.5 ma osobny wtrysk do wypalania.Chciałbym sprawdzić jego stan ,o ile jest to możliwe.Czy DDT ma taka możliwość ?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(17-02-2021, 08:16)smietni_k napisał(a): Nie wiedziałem że tylko wersja 1.5 ma osobny wtrysk do wypalania
Nie tylko 1,5 dci, są też inne silniki z piątym wtryskiem np. niektóre 1,9, 2,0 dci. Z kolei nie wszystkie 1,5 mają piąty wtryskiwacz. Obecność 5 wtryskiwacza poznasz po rodzaju sterownika silnika lub po obecności dodatkowego elektrozawory paliwa.
Sterownik silnika przed uruchomieniem silnika sprawdza stan elektryczny piątego wtryskiwacza iw razie problemów wyświetli odpowiedni komunikat.
DDT nie sprawdzisz działania tego wtryskiwacza.

Odpowiedz
smietni_k
Zarejestrowani

op Chodzi mi o sprawdzenie stanu DPfa w 1.6 dci .Stan jego zapełnienią.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Stan zapełnienia sprawdzisz, wchodzisz w sterownik silnika i zakładkę "Fap state".

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • smietni_k
smietni_k
Zarejestrowani

op Dziękuję za podpowiedz.Jak się cieplej zrobi to tam zajrzę.

Odpowiedz
Gadget
Zarejestrowani

(17-02-2021, 08:16)smietni_k napisał(a): Cześć wszystkim. Dzięki za słuszne  i pouczające uwagi dotyczące wypalania.Nie wiedziałem że tylko wersja 1.5 ma osobny wtrysk do wypalania.Chciałbym sprawdzić jego stan ,o ile jest to możliwe.Czy DDT ma taka możliwość ?

Sorki za odgrzanie, jeśli coś to nie krzyczeć w miarę świeży jestem. Dziś bawiłem się w szukanie programu do sprawdzania stanu dof i innych *****. Po chwili kopania  znalazłem pewne bajery. 
Mianowicie wystarczy Apka Torques najlepiej w wersji pro. I ręcznie dopisane PID'y. ( Plugin Renault Advance EX ich nie posiadał) 
Po chwili kabinacji mamy: 
-czasrki stałe w filtrze ( te które usuwa się mechanicznie ) 
-ikosc sadzy ( podlega wypalaniu) 
- temperaturę  filtra DPF
- ciśnienie różnicowe ( na postoju powinno być ok mniejsze niż 5mbar ) 
- stan licznika podczas ostatniej regeneracji
-stopien Degradacji oleju silnikowego 
To na razie tyle co mi się udało wyszperać ( co prawda znalazłem na stronie włoskiej i hiszpańskiej (chyba forum Dacia) te informację ale sprawdziłem i na moim silniku 1.5dci 110 i śmigają aż miło.  
 Chciałem załączyć zrzut ekranu,  ale nie mogę. Gdyby kogoś zainteresowało to dajcie znać. 
Myślę że ciekawy i prosty sposób na live data w trasie. Bez targania kg sprzętu do auta. ?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Też od kilku lat stosuję ten program do podglądu parametrów. Dodatkowe PID-y można generować samemu za pomocą programu Pyren. Praktycznie wszystkich podzespołów, nie tylko silnika. Poniżej scren z moich ustawień w Torque.
   

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

(19-03-2021, 08:39)andrzejwa napisał(a): Dodatkowe PID-y można generować samemu za pomocą programu Pyren.

Jak to zrobić?

Odpowiedz
Gadget
Zarejestrowani

(19-03-2021, 09:17)Roming napisał(a):
(19-03-2021, 08:39)andrzejwa napisał(a): Dodatkowe PID-y można generować samemu za pomocą programu Pyren.

Jak to zrobić?

Właśnie, podepne się jak to zrobic. Dopiero rozgryzam renault. Do Choinki miałem diagbox - o wiele prostszy w obsłudze bo wchodziło się po opisanych funkcjach a nie po sterownikach. Jak możesz podrzuc jakaś ścieżkę edukacyjną jak przeskanowac dostępne PID'y i jak je ściągnąć z pyrena/ pyclip

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

W wersji Pyren Android otwierasz program "make_torque_pids.py" zamiast _pyren luncher.py. Wszystko po podłączeniu do pojazdu. Generujesz i wklejasz go do folderu Torque i katalogu "ekstendepids".
W Windows też jest taka opcja, w tej chwili nie podpowiem dokładnie bo nie mogę uruchomić wersji demo. Jest u góry w którejś opcji programu.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Gadget, Roming




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości