jamot
19
0
0
2
INNY
2000
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Warszawa
jamot
Zarejestrowani
— 31-01-2016, 12:05
op
(31-01-2016, 11:58)funkoval napisał(a): (31-01-2016, 11:51)jamot napisał(a): Jak napisałem miałem diesela 1.9tdi i obawiam się, że ten silnik też ma turbo, tylko nie wiem jak to jest z turbo w benzynach.
Ma turbo. Silniki oznaczane jako TCe to turbodoładowane silniki benzynowe.
Turbobenzyna ma odmienną charakterystykę pracy, niż turbodiesel, turbo jest co do zasady mniej obciążone w niskim zakresie obrotów, mniej dostaje w kość, co daje nadzieję na dłuższą żywotność. Jak jest w tym konkretnym przypadku, nie wiadomo.
Dzięki za wyjaśnienie, czyli tu też wchodzi w grę naprawa/regeneracja turbo?
Nie wiem czy ładować się w turbo czy szukać sztuki z większym silnikiem bez turbo.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 31-01-2016, 12:10
(31-01-2016, 12:05)jamot napisał(a): tu też wchodzi w grę naprawa/regeneracja turbo?
Nie wiem czy ładować się w turbo czy szukać sztuki z większym silnikiem bez turbo.
1. Regeneracja jak najbardziej
2. Ja bym szedł w turbo (+ LPG, bo 1.4TCe da się).
3. Większy silnik to tylko 2.0Pb ze skrzynią CVT (brak danych o trwałości, może niewielka obecność użytkowników takich aut na tym forum świadczy o braku problemów ;) ).
•
jamot
19
0
0
2
INNY
2000
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Warszawa
jamot
Zarejestrowani
— 31-01-2016, 12:20
op
(31-01-2016, 12:10)funkoval napisał(a): (31-01-2016, 12:05)jamot napisał(a): tu też wchodzi w grę naprawa/regeneracja turbo?
Nie wiem czy ładować się w turbo czy szukać sztuki z większym silnikiem bez turbo.
1. Regeneracja jak najbardziej
2. Ja bym szedł w turbo (+ LPG, bo 1.4TCe da się).
3. Większy silnik to tylko 2.0Pb ze skrzynią CVT (brak danych o trwałości, może niewielka obecność użytkowników takich aut na tym forum świadczy o braku problemów ;) ).
To jeszcze ostatnie pytanie jaki jest koszt regeneracji takie turbiny?
No i najgorsze jak oglądać ten samochód, na co zwrócić uwagę, szczególnie z tą turbiną.
Chyba, że ktoś byłby skłonny pomóc przy oględzinach.
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Ja osobiście trzymałbym się od takiego silnika z daleka. Wolałbym zakupić większego Diesla lub PB
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 31-01-2016, 13:45
(31-01-2016, 13:10)maciej1486 napisał(a): zakupić większego Diesla lub PB
1.6 dCi przed 2011 nie występuje w ogóle, 2.0 dCi czy Pb nie występuje w budżecie poniżej 29 kPLN.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2016, 13:45 przez funkoval.)
•
jamot
19
0
0
2
INNY
2000
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Warszawa
jamot
Zarejestrowani
— 31-01-2016, 14:03
op
(31-01-2016, 13:10)maciej1486 napisał(a): Ja osobiście trzymałbym się od takiego silnika z daleka. Wolałbym zakupić większego Diesla lub PB
Ale dlaczego, awaryjny? Czy chodzi własnie o tą turbinę?
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
(31-01-2016, 13:45)funkoval napisał(a): (31-01-2016, 13:10)maciej1486 napisał(a): zakupić większego Diesla lub PB
1.6 dCi przed 2011 nie występuje w ogóle, 2.0 dCi czy Pb nie występuje w budżecie poniżej 29 kPLN. Pewnie masz racje bo sie tym nigdy nie interesowalem;)
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 31-01-2016, 14:09
(31-01-2016, 14:03)jamot napisał(a): (31-01-2016, 13:10)maciej1486 napisał(a): Ja osobiście trzymałbym się od takiego silnika z daleka. Wolałbym zakupić większego Diesla lub PB
Ale dlaczego, awaryjny? Czy chodzi własnie o tą turbinę? Jest na forum przynajmniej 2 użytkowników 1.4TCe, o ile mnie pamięć nie myli, to do silnika żaden nie zgłaszał zastrzeżeń innych, niż zużycie paliwa wyższe, niż katalogowe.
Mam małą turbobenzynkę w innym aucie, jeździ jak zła bez oznak problemów od strony turbiny.
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
(31-01-2016, 14:03)jamot napisał(a): (31-01-2016, 13:10)maciej1486 napisał(a): Ja osobiście trzymałbym się od takiego silnika z daleka. Wolałbym zakupić większego Diesla lub PB
Ale dlaczego, awaryjny? Czy chodzi własnie o tą turbinę? Osobiscie jesli mialbym zakupic auto z turbina to bym brał diesla koszty ewentualnych napraw podobne. Podejrzewam ze spalanie niezbyt małe bedzie w takiej benzynce z turbo. Na twoim miejscu jesli portfel by pozwalał kupił bym pewniejszy silnik. Z drugiej strony są to dość młode autka by dosięgnąć dużej ilości opinie o ich awariach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2016, 14:11 przez maciej1486.)
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
TomaszB
11,670
38
3265
1,746
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 31-01-2016, 14:10
Osobiście nie słyszałem/czytałem złej opinii na temat tego silnika. Sam takiego szukam, z tym że trochę młodszego.
Bycie starszym ma swoje wady i zalety - nie widzisz liter z bliska, ale poznajesz idiotów z daleka...
•
|