Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Czy te klocki są do wymiany?


852emil
Zarejestrowani

op Cześć wszystkim.

Mam nadzieję, że wątek umieszczam w dobrej skecji i liczę na waszą pomoc w kwestii czysto teorerycznej. Albowiem od dłuższego czasu mój układ hamulcowy w szczeniaku [SC II PH I] odgrywa symfonie podczas hamowania, więc postanowiłem dzisiaj sprawdzić co w trawie piszczy, zobaczyć jakie muszę kupić tarcze i klocki. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że ani tarcze, ani klocki hamulcowe nie są aż tak zużyte jakby się mogło wydawać. Tylko tu powstaje zagwostka, bo jestem mechanikiem amatorem, ale jak wymieniałem klocki w moim poprzednim pojeździe to miały one może ze 3mm warstwy ciernej, a szczeniak ma jeszcze minimum 10mm tejże warstwy, a i tak skomle. Powiedzcie mi zatem i rzućcie swymi oczami. Czy te klocki i tarcza kwalifikują się na wymianę? A jeśli nie to czemu szczeniak skomle przy hamowaniu?

To zdjęcie tarczy i klocków.
https://zapodaj.net/9e621befe2e51.jpg.html

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(16-10-2017, 19:36)852emil napisał(a): A jeśli nie to czemu szczeniak skomle przy hamowaniu?
bo np sa na twarde klocki
jak kupiłem nówki sztuki Boscha i piszczały niemiłosiernie od początku

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Nie widzę blaszek antywibracyjnych. Co to za klocki? Może wystarczy porządnie oczyścić zacisk w miejscu gdzie styka się z klockiem i jarzmo pod blaszkami prowadzącymi klocek.

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

No właśnie, podkładki antypiskowe powinny być.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Te blaszki mają być czyściutkie, a klocek wchodzić w nie delikatnie, nie na siłę i nie by wypadal.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Nie widzę na klockach sprężynek..

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-10-2017, 21:23 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
852emil
Zarejestrowani

op W każdym razie klocki nie są do wymiany? Sądzicie, że wystarczy przeczyścić te newralgiczne miejsca? Co to są za klocki to nie wiem. Być może jeszcze od Niemca z ASO, bo na jednym z nich zachowało się oznaczenie "Renault origine" oraz. "Ferodo 185(186)"

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Dokładnie oczyścić i powinno być OK. Klocki jak i tarcze absolutnie są w porządku, grubość b. dobra, sporo jeszcze pojeżdżą.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • 852emil
Mati
Zarejestrowani

Wyczyść jeszcze zacisk, by pływał na prowadnicach.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
852emil
Zarejestrowani

op Okej. Dzięki za pomoc wszystkim. Temat do zamknięcia Biggrin

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

W dziale technicznym wątków nie zamykamy

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości