Czy takie zachowanie ma negatywne skutki?
W większości aut, którymi jeździłem (mowa o PB) jest tak, że puki auto się toczy - silnik trzyma ok 1.500 obr. po wciśnięciu sprzęgła - po to właśnie by zmiana biegów odbywała się płynniej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-08-2016, 08:38 przez sportway.) (22-08-2016, 08:37)sportway napisał(a): puki auto się toczy - silnik trzyma ok 1.500 obr. po wciśnięciu sprzęgłaJeździłem kilkoma "benzynami" w ciągu ostatnich lat - i jedynym samochodem, który się tak zachowywał - był Peugeot 406 - i był to objaw awarii, a nie normalne zachowanie (uszkodzenie dotyczyło nastawnika biegu jałowego czyli tzw "silniczka krokowego" - po wymianie na nowy objaw ustąpił). Normalnie, będę zmieniać bviegi "ślamazarnie" - silnik schodzi praktycznie do obrotów biegu jałowego. Bo co miało by go utrzymywać na obrotach? Nie ma takiego układu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Smigalem scigami kilka lat i w moto nie ma synchronizatora skrzyni i często przy redukcji robiłem przygazowke czyli miedzy gaz ale nie jest to łatwe do opanowania by dobrze to robic. Prz agresywnej jeździe przy zmianie biegów w górę nie używałem sprzęgła tylko szbyko odejmowalem gaz, bieg w górę i znowu gaz na maxa.
W skrzyni synchronizowanej, np. w samochodzie osobowym mamy kłopot z głowy, gdyż synchronizatory dbają, aby zazębiane elementy skrzyni miały możliwie podobną (lub wręcz identyczną) prędkość obrotową. Stąd cicha i miękka zmiana biegów w aucie, zarówno w górę jak i w dół.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG (22-08-2016, 10:50)stasic napisał(a): Prz agresywnej jeździe przy zmianie biegów w górę nie używałem sprzęgła (22-08-2016, 10:50)stasic napisał(a): W skrzyni synchronizowanej, np. w samochodzie osobowym mamy kłopot z głowy, gdyż synchronizatory dbają, aby zazębiane elementy skrzyni miały możliwie podobną (lub wręcz identyczną) prędkość obrotową. Shmm nie używasz sprzęgła? co to za brednie?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Jeździłem ładne kilka lat z silnikiem 1,8 ponad 100 KM - i bardzo często zmiana 4-5 odbywała się bez sprzęgła - i bez jakichkolwiek negatywnych skutków.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości