Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Czy taki interes to finansowe samobójstwo?


cybersphinx
Zarejestrowani

op Cześć,

Jestem tuż przed zakupem gr. Scenica z 2010 roku. Auto polskie, jeden właściciel i prezentujące się zacnie. Oczywiście "wszystko z nim ok", "nie wymaga wkładu", "można siadać i jechać" i "nie będzie pan żałował".

Ale...

Ma przebieg trochę ponad 140.000km. Strzelam, że to jest ten przebieg który wskazuje na to, że zaraz będzie troche rzeczy do zrobienia. Jak sądzicie, czy moje obawy są uzasadnione? Czy kupno auta w tym wieku z takim licznikiem to nie jest głupi pomysł?

Z jednej strony to dobrze (tak sobie wmawiam), że diesel (1.9 dci 130km) jeździł średnio 4000km na miesiąc - diesle lubią jeździć. Z drugiej jednak obawiam się, że dzięki temu na przestrzeni roku będe mial prezent w postaci wymiany połowy silnika za ilości pieniędzy, które bolą.


Pozdrawiam,
Cybersphinx

funkoval
Specjalisci

cybersphinx napisał(a):przebieg trochę ponad 140.000km
Pytanie brzmi: jak jeżdżono i co w tym czasie przy nim robiono. Jak był serwisowany, jak często zmieniano olej, filtry, czy zmieniono rozrząd i tym podobne. Istotne jest też, w jakim stanie jest turbina i wtryskiwacze oraz filtr cząstek. O ile tę pierwszą w pewien sposób można sprawdzić metodami mechanicznymi (luzy osiowe, promieniowe wirnika) i na słuch (łożysko), o tyle kondycję wtryskiwaczy czy filtra najlepiej zdiagnozować CLIPem.

cybersphinx napisał(a):Czy kupno auta w tym wieku z takim licznikiem to nie jest głupi pomysł?
Wielu forumowiczów ma na takich silnikach (1.9 dCi) zrobione spore przeloty, przekraczające 200 kkm. W dziale technicznym, np. tutaj: http://www.scenic-forum.pl/Watek-1-9-dCi...8#pid18768 , znajdziesz informacje o bolączkach, poza tym na pewno ktoś coś jeszcze tu dorzuci.

cybersphinx napisał(a):Z jednej strony to dobrze (tak sobie wmawiam), że diesel (1.9 dci 130km) jeździł średnio 4000km na miesiąc - diesle lubią jeździć.
To nie do końca tak. Diesle lubią jeździć, ale raczej w trasie, a praktycznie wcale na krótkich odcinkach. Jeżeli zatem sprzęt był używany jako taksówka i kręcił tylko po mieście, to nie jest to najlepszy strzał.

Tutaj: http://www.scenic-forum.pl/Watek-Zakup-S...%C4%85cego także znajdziesz trochę informacji.
Możesz także przedstawić zdjęcia na forum, może ktoś dopatrzy się czegoś ciekawego.

blazejk
Specjalisci

cybersphinx napisał(a):Z jednej strony to dobrze (tak sobie wmawiam), że diesel (1.9 dci 130km) jeździł średnio 4000km na miesiąc - diesle lubią jeździć. Z drugiej jednak obawiam się, że dzięki temu na przestrzeni roku będe mial prezent w postaci wymiany połowy silnika za ilości pieniędzy, które bolą.

Przebieg nie ma znaczenia w diesel'u tylko styl jazdy - jak turbina była schładzana, nie był "piłowany" na zimnym silniku i jak dwu masa jest w dobrej kondycji.

Jak się nie mylę to turbina w 1.9dCi 130KM jest chłodzona płynem chłodniczym czyli dłużej wytrzymuje niż w wersji 120KM - sam mam 1.9dCi tylko że wersja 120KM i prawdziwy przebieg ok.220000km i turbo,dwumasa,wtryski wszystko jak fabryka dała, zero przedmuchów, oleju nie bierze a jeździ na pełnym syntetyku 5W40. Mam też Lagunę 2.2dCi która ma przejechane ponad 230000km i też po za częściami eksploatacyjnymi w silniku reszta fabryczna nawet świece żarowe.

Jak mechanicznie i wygląda ok to tylko brać.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
cybersphinx
Zarejestrowani

op To co jest w miarę pozytywne w tym przypadku to fakt, że auto jest na sprzedaż u dealera. Wiec posiadają historię auta, do której dziś będę miał wgląd. Jest też gwarancja, co może wskazywać, że są pewni samochodu (to akurat sam sobie wmawiam).
Dzięki wielkie za powyższe rady - wykorzystam je. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi i rady to będę za nie wdzięczny. Nie jestem fachowcem wiec albo dziś (sic) kupię wymarzone auto i będę liczył, że będzie ok... Albo będę szukał dalej.
Auto, które kupię będzie musiało znieść kolejne 200.000 km bo na tyle je potrzebuje. Więc to miało by ok 350.000 km po 10 latach łącznej eksploatacji.

blazejk
Specjalisci

Jak będziesz o nie dbać to spokojnie da radę - moja poprzednia Laguna ma na "huśtane" ponad 300000km i dalej jeździ bez problemów Biggrin

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
pio555
Junior Administratorzy

cybersphinx napisał(a):Ma przebieg trochę ponad 140.000km
przebieg jeśli oryginalny wcale nie taki wielki to ok 35000/rok
cybersphinx napisał(a):To co jest w miarę pozytywne w tym przypadku to fakt, że auto jest na sprzedaż u dealera
z tym róznie bywa....
cybersphinx napisał(a):Jest też gwarancja
to zapytaj co ona obejmuje bo może tylko "lakier i perforację" nadwozia

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
cybersphinx
Zarejestrowani

op Samochód miał robione przez 3 lata standardowe przeglądy w aso. Przy 100.000 wymiana wszystkich płynów i filtrów, serwis Klimy itp. Przy 110.000 zaliczył walnięcie w lewy przod. Robione było przednie zawieszenie i oczywiście wymiana części karoserii plus lakierowanie. Potem właściciel zrobil 30.000km i wystawił na sprzedaż. W raporcie stanu technicznego wszystko jest ok. Wskazane tylko zapocenie na styku silnika i skrzyni biegów. Nie było wymian rozrządu, kilka dwumasowego, filtra fap ani turbiny. Co o tym sądzicie?

funkoval
Specjalisci

Czeka Cię rozrząd, a dwumas... loteria, ale ja bym już zaczął odkładać

Oktawiusz
Zarejestrowani

Wcześnie na dwumas, chyba, że jakiś kat tym jeździł.
Rozrząd to wydatek na dzień dobry do zrobienia biegusiem. Filtry to samo, płyny. Tysiak do wyjęcia na pewno.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2015, 20:32 przez Oktawiusz.)

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
pio555
Junior Administratorzy

cybersphinx napisał(a):Nie było wymian rozrządu
ciekawe,że serwis ASO a rozrząd nie wymieniony chyba,ze klient uparty i nie chciał

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości