Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Czasem niedziałające wycieraczki.


Brown
Zarejestrowani

op Cześć.
Czasem przestają mi działać wycieraczki. po jakimś czasie, np. po postoju zaczynają działać. Jak to zdiagnozować?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Zalane pewnie przez wodę... Wtyczką ok nie wypada z silniczka?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Zaskoczę, bo miałem taką historię.
Musiałem wyłączyć programowo czujnik deszczu i ustawić pracę przerywaną na przerwę czasową.
Charakterystyczny objaw: w momencie, gdy wycieraczki przestaną działać włączamy dźwignię maksymalnie w dół - wycieraczki powinny ruszyć.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Brown
Zarejestrowani

op
(20-12-2021, 14:31)ko-ma napisał(a): Musiałem wyłączyć programowo czujnik deszczu i ustawić pracę przerywaną na przerwę czasową.

Dzięki Wam. będę testował jak znów przestaną działać. teraz działają Thumbup
ko-ma, obie części tego zdania dotyczą tej samej czynności - przełączenia się z czujnika na czasowe, czy "programowo czujnik deszczu" to jeszcze coś innego?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(20-12-2021, 20:47)Brown napisał(a):
(20-12-2021, 14:31)ko-ma napisał(a): Musiałem wyłączyć programowo czujnik deszczu i ustawić pracę przerywaną na przerwę czasową.

Dzięki Wam. będę testował jak znów przestaną działać. teraz działają Thumbup
ko-ma, obie części tego zdania dotyczą tej samej czynności - przełączenia się z czujnika na czasowe, czy "programowo czujnik deszczu" to jeszcze coś innego?

Sorry, to ta sama czynność.
W programie, którego używam, jest to przełącznik : praca z czujnikiem / praca przerywana z regulacją czasu przerwy.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Brown
Zarejestrowani

op Jak szukałem wcześniej w wyszukiwarce forum nic ciekawego nie wyskoczyło, a potem znalazłem tu temat o identycznym problemie jak mój. chodziło o silnik wycieraczek i jego zużyte szczotki, które czasem ustawiają się w pozycji gdzie nie ma styku. po "klepnięciu" zaczynają działać. więc - silnik do wymiany. 
ko-ma, jeździłem ostatnio mitsubishi z przełącznikiem czasowe-czujnik i tak z rozpędu przyjąłem to co napisałeś jako normalną rzecz. a potem zdałem sobie sprawę, że w moim sceniku nie ma takiej możliwości. jest tylko czujnik i ciągła praca. bez czasówki.

Odpowiedz
neophyte
Zarejestrowani

Witam

A czy jest ktoś z Poznania kto ogarnąłby ten temat?
U mnie po ostatniej trasie w deszczu było ok. Po dojeździe na miejsce nadeszła zima i całe auto stało dwa dni zaśnieżone. Podczas trasy powrotnej chciałem uruchomić wycieraczki i cisza. Zadziałały dopiero po przełączeniu na max prędkość i podczas powracania manetki w górne położenie działały normalnie. Po ponownym włączeniu w pozycję z czujnika znów nie działały.
Czy jest ktoś kto mógłby pomóc w tym temacie ? Nie chciałbym oddawać auta do kogoś, kto wymieni mi pół auta i nadal nie będzie to sprawne.

Odpowiedz
Brown
Zarejestrowani

op Znów mam problem z tymi wycieraczkami. Stają podczas pracy z tym, że wygląda to inaczej niż kiedy chodziło o komutator/szczotki w silniczku. Wtedy przestawał działać gdy zatrzymał się w pozycji w której szczotki nie stykały i można bo było przywrócić do życia ruszając lekko wycieraczkami. Teraz jest tak, że staje podczas pracy, ale w momencie gdy silnik jest za bardzo obciążony. np. gdy psiknę spryskiwaczem i na końcowych ruchach wycieraczki jest już całkiem sucho i po dźwięku tarcia gumy o szybę słychać, że przesunięcie wycieraczek po szybie wymaga sporego momentu. albo wycieraczki włączone są za szybko do padającego deszczu i muszą chodzić trochę na sucho. I właśnie w takich momentach staje, w różnych pozycjach. po jakimś czasie ruszają.
Zdjąłem wycieraczki i osłonę, nasmarowałem łożyska żeby mu trochę lżej było... i bez wycieraczek sobie chodzi, nie zatrzymując się bo jest mu lekko, ale silnik wydaje niepokojące dźwięki. Jest dość głośny jak na pracę praktycznie bez obciążenia. załączam film w którym słychać jak chodzi. kto wie czy on nie powinien być cichszy?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2023, 11:28 przez Brown.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

No ale przyczynę masz, zużyty silnik, wymień na sprawny.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Brown
Brown
Zarejestrowani

op no to w tym momencie mam na stanie dwa niesprawne silniki. w jednym padły szczotki czy coś innego z elektryką, a w drugim chyba przekładnia, sądząc po dźwiękach. i miałbym w tym momencie pytanie czy da się z tych dwóch zrobić jeden działający? chodzi mi o to, czy ktoś to próbował, bo one są, oprócz tego, że są skręcone śrubami, to jakoś tak sklejone, tak, że po odkręceniu śrub nie byłem w stanie ich otworzyć. może jest na to jakiś patent.
a jak nie da rady to brać używkę czy zamiennik? bo nie wywalę 5 stów za oryginał :P

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości