Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Co nastepne moze sie zepsuć w moim GS3 2009 1.6 16v lpg


twilk7
Zarejestrowani

Może gość nie miał ochoty robić tego w Twoim aucie i podał cenę zaporową?

Wysłane z Redmi 13

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2024, 20:22 przez twilk7.)

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

(27-11-2024, 20:16)twilk7 napisał(a): @ user64 ile zarabia dobry pracownik w Twojej branży? Jakie masz koszty użytych materiałów do wykonania usługi, takich jak np. chemia, czyściwo itp. ?Masz koszty ogrzewania hali, KGO, UDT, komputery, licencję a teraz tokeny dostępu online do bazy danych danej marki? ? Chętnie porównał bym

Wysłane z Redmi 13

Warsztat, o którym mówię, to mały warsztat, typowo mechaniczny, gdzie na słowo token przewracają oczami. Nie mają, CDIF3 tym dysponują. To tez koszt, rozumiem, al;e jak mówiłem w innych branżach są podobne koszta. Skoro mnie pytasz to ja mam koszty związane z sitami BGA, nie ma tu jeszcze abonamentów, ale średniej klasy maszyna to 250k zł. A mówimy tylko o jednej. Wybacz, ale hala i ogrzewanie oraz prąd dotyczy wszystkich. Po prostu mechanikom we łabach się przewraca. gdybym liczył podobnie, to prosta wymiana gniazda USB w telefonie kosztowałaby 600zł, to jest ten poziom.

(27-11-2024, 20:21)twilk7 napisał(a): Może gość nie miał ochoty robić tego  w Twoim aucie i podał cenę zaporową?

Wysłane z Redmi 13

Może, ale nie sądzę, bo ceny podobne w kilku. Po prostu, łagodząc moje wcześniejsze wypowiedzi, państwo nas zbyt mocno dojeżdża wszystkich. Ale nie możemy zapominać iż, duża część ludzi zarabia minimalną, a mediana jest gdzieś w okolicy 4k netto. Zatem prosta sprawa naprawy turbiny w aucie to ponad połowa pensji. Czy zatem można się dziwić, że jeździ się trupami często?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2024, 20:39 przez user64.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Cóż to za stacja bga za 250 000 złotych? Pytam, bo znajomy, który ogarnia nam sterowniki, zakupił ostatnio podobno wypasiona stacje, za pięć duzych duszek, czyli za ⅕.

Wysłane z Redmi 13

Odpowiedz
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

op Odpalam rano dziada....
... "znow slysze to terkotanie".
Nie to od kzfr, ale to co prawdopodobnie
jest od elektrozaworu kzfr. No nie....
Czyzby mechanior nie sprawdzil tego.
Ech chyba @PunkRock86 mial racje
i znowu dalem sie wyru...ć.
Trzeba rano czyhac i nagrywac z tel.

Odpowiedz
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

op Chyba wiem jaka moze byc przyczyna terkotania. (Rozrząd po wymianie z KZFR )
Otóż... w moim "gruzie" oryginalna miarka do paliwa byla plastikowa i powyginana jak jelito grube.
Oczywiscie mi pekła w 2023 ..i czesc jej zostala w silniku. Zapewne jej czesci
wpadły do miski olejowej. Podejrzewam ze jakas czesc plastikowa moze lekko blokować
smok olejwoy ( czy jak to sie tam nazywa). Z racji ze w lecie jest lepsza pompowalnosc oleju
niz w ponizej zero, to problem wystepuje w zimie i wtedy popyhacze hydrauliczne terkotaja.
(I tylko podczas pierwszego odpalenia)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Teoria raczej niewłaściwą

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(14-12-2024, 12:36)pio555 napisał(a): Teoria raczej niewłaściwą

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
Oczywiście, że może to być dobry trop. Znamy go bardzo dobrze z silników 1,6 HDi. Wystarczy, że smok został lekko przytkany, co powoduje niższe ciśnienie oleju, zwłaszcza przy niższych temperaturach otoczenia.
Poprzednie Picasso kupiłem z zatkanym smokiem, gdzie kilku magików postraszyli poprzednia właścicielkę, że silnik dokonał żywota, ja go naprawiłem za 170 złotych.
Bez zrzucenia miski tego nie stwierdzisz.

Wysłane z Redmi 13

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2024, 12:56 przez twilk7.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(14-12-2024, 12:19)ljs_ljs_ljs napisał(a): Podejrzewam ze jakas czesc plastikowa moze lekko blokować
smok olejwoy
Odłamek miarki wielkości małego patyczka nie zablokuje przepływu oleju w smoku o powierzchni prawie dłoni.

Odpowiedz
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

op Gruz przeszedł przeglad bez zająknięcia. Zdziwiłem sie, bo kontrolowali spaliny.
Diagnosta wkrecił go na wyzsze na jakis czas ( moze z minute).
Wedlug tego co wychodzi z wydechu, stan silnika bardzo dobry.

Odpowiedz
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

op Kolejne nagranie z terkotania,
bo temp ujemna.
Dla tych co nie czytali calosci:
Pasek i KZFR robione na poczatku
listopada 2024. Takie terkotanie
Juz od ponad roku, ale tylko jak
temp zewnetrzna w okolicy zera lub mniej.
Dzis bylo minus 4.

https://drive.google.com/file/d/1EzW3R9g...p=drivesdk

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości