Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Clip pomoc w diagnozie


pitras
Zarejestrowani

op Witam. 
Pacjent - Scenic 1 Lift 1,9 Dci (Ja05) 
Objawy - Swieci się EKG i gwałtowna utrata mocy po przekroczeniu 2400 obrotów na 5 biegu
Co zrobiłem ? Wyczyściłem i odłączyłem EGR. Wymieniłem olej filtr oleju, powietrza, paliwa. Z pomocą kolegi wyjąłem turbinę kręci się bez oporu i nie ma luzu.  Filmik i zdjęcia poniżej. Wyczyściłem intercoller i cały system dolotowy.
Do rzeczy jednak czyli całą historia pierwszy mechanik (jeszcze w Polsce) stwierdził, że turbina ledwie żyje. Auto jakoś się toczyło ale przejazd przez Alpy do Włoch był po prostu masakrą.
Na miejscu poczyniłem powyższe czynności. Brak efektu.
Podjechałem do Renault i podłączyłęm do Clipa. Facet nic nie powiedział skasował błędy i stałęm się uboższy o 40 Euro. Na moje pytanie jakie były błędy wzruszył ramionami i stwierdził, że już nie ma. 
Zaraz po wyjeżdzie z serwisu ponownie EKG.
Jadę do drugiego serwisu. Tutaj winszują sobie 40 euro z pierwsze podłączenie potem jazda próbna i ponownie 40 za drugie podłączenie. Grzecznie dziękuję, idę po rozum do głowy i zamawiam na aliexpress CLIP`a. Pierwszy dotarł na początku kwietnia ale był uwalony. Tracił połączenie po 1-2 minutach. Oddaję go Chińczykom i kupuję drugi "Full Chip". Ten działą poprawnie. Clip wykazuje błąd DF205 1.DEF Czyli brak powietrza w obwodzie dolotowym. Zrobiłem krótki live i jeśli ktoś łaskawie rzuci okiem będę wdzięczny.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
zavadz
Zarejestrowani

Cieśninie dołowania jest stanowczo za niskie. DO sprawdzenia czujnik ciśnienia doładowania (potocznie zwany MAPsensorem) zawór sterowania turbiny oraz przepływomierz. Czy auto kopci, nadmiernie trzęsie budą? Jeśli nie to raczej przepływomierz bym odpuścił, ale zawsze warto odpiąć na chwilę i się przejechać, zobaczyć, czy jest lepiej, gorzej, a może tak samo.

Czujnik doładowania sprawdzisz albo na stanowisku do tego przystosowanym, albo na zasadzie podmiany na inny sprawny ( występuje w kilku autach, nie tylko renault). Podobnie rzecz ma się zaworu sterującego turbiną (chodzi o zawór podciśnienia).

powodzenia.

CLIP Warszawa Bemowo

LICZNIKI  STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI  TPMS  AIRBAG


Odpowiedz
pitras
Zarejestrowani

op
(16-05-2017, 15:56)zavadz napisał(a): Cieśninie dołowania jest stanowczo za niskie. DO sprawdzenia czujnik ciśnienia doładowania (potocznie zwany MAPsensorem) zawór sterowania turbiny oraz przepływomierz. Czy auto kopci, nadmiernie trzęsie budą? Jeśli nie to raczej przepływomierz bym odpuścił, ale zawsze warto odpiąć na chwilę i się przejechać, zobaczyć, czy jest lepiej, gorzej, a może tak samo.

Czujnik doładowania sprawdzisz albo na stanowisku do tego przystosowanym, albo na zasadzie podmiany na inny sprawny ( występuje w kilku autach, nie tylko renault). Podobnie rzecz ma się zaworu sterującego turbiną (chodzi o zawór podciśnienia).

powodzenia.
Dzieki za odpowiedź Auto nie kopci i nie trzesie. Przepływomierz wymieniłem (zapomniałem dodać), wymieniłem również el.zawor sterujacy turbina. Pozostaje mapsensor...

https://youtu.be/UiuXoLl_0I0 tak wyglądała turbinka tuż po wyjęciu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-05-2017, 16:32 przez pitras.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości