Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Clip i klimatyzacja


polaq
Zarejestrowani

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...ml#9547549
Poczytaj sobie.
Upewnij się, że masz prawidłową ilość czynnika w układzie a dopiero potem próbuj włączać klimatyzację.
Najprawdopodobniej komputer stwierdza anomalie w ciśnieniu i odłącza sprężarkę.

Odpowiedz
opiotr84
Zarejestrowani

op Ok.dzieki za info. Poczytałem i wychodzi ze może być problem z informacja o ciśnieniu do sterownika.
Dziś załączyłalem z 15 razy sprężarkę po skasowaniu błędu ale tak na 5 sekund żeby znów nie wywaliło bledu.
I ciśnienie się w ogóle nie zmieniło. Cały czas 7.

Czujnik zmieniłem na nowy dobrej jakości i tez tak samo!

Może wtyczka i przewód?! Nie wiem zerknę jeszcze z wieczora i dam znać.

Spuszczę trochę czynnika żeby było 5-6 i zerknę na wtyczkę

Jeżeli to nie to to chyba kompresor do wymiany????

Ilość czynnika jest ok. 550 g i ciśnienie 5,5 czujnik wskazuje.
I nadal sprężarka jest wyłączana!

Pozostał przewód od czynnika!

Chyba ze coś jeszcze???

A wiesz jak sprawdzić przewód? Zakładam ze jeden powinien mieć 12v drugi masa a trzeci to sygnałowy do sterownika??

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2019, 12:19 przez opiotr84.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

A po odłączeniu wtyczki jakieś zmiany w opisie błędu?

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
gacol24
Zarejestrowani

Na ostatnim zdjęciu drugi błąd jest to błąd świecy zarowej

Odpowiedz
opiotr84
Zarejestrowani

op Dzięki kupiłem właśnie świece to od razu wymienie.

Odpowiedz
opiotr84
Zarejestrowani

op I1. A czy zużyte lub ślizgające się sprzęgło może dawać taki objaw??

2. Wtyczka w idealnym stanie. Z odpietą wtyczka pojawia się błąd obwodu czujnika czynnika chłodzącego i klima się w ogóle nie włącza.

3. Filmik z momentu zalaczenia sprężarki tu:
https://transferxl.com/08DYCPnbdxttW

Tylko nie wiem jak długo będzie pod linkiem

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Spróbuj w Clipie zrobic zapis parametrów klimatyzacji w momencie włączania sorężarki. Nie pamiętam czy są tam te parametry możliwe do zapisu. Potem na wykresach można coś podpatrzeć.
Skąd wiesz ile masz czynnika? Masz maszynę do nabijania?
Obejrzałem teraz filmik i widzę, że sprężarka stoi. Jesteś w stanie ręką ją zakręcić? To może być sprzęgło. Jakie masz napięcie na zasilaniu sprzęgła w momencie próby włączenia? W jakim stanie wtyczka i kable do sprzęgła? Możesz spróbować sprzęgło wysterować z akumulatora. Powinno głośno klikać.
Zestaw sprzęgła to jakieś 200-300 zł plus sporo zabawy w wymianę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2019, 21:20 przez polaq.)

Odpowiedz
opiotr84
Zarejestrowani

op No nie mam ale zrobiłem próżnię i wlalem 550g

Po tych wszystkich przemusleniach wydaje mi się ze kompresor do regeneracji.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2019, 21:19 przez opiotr84.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Jak kompresor zatarty to porządne płukanie układu i obowiązkowa wymiana osuszacza. Może się okazać, że rurka z zaworem rozprężnym też.

Odpowiedz
opiotr84
Zarejestrowani

op Witam
Jednak przyparty kompresor - nie mógł się obrócić przy jednym położeniu.
Dziękuje za okazana pomoc.

A przy okazji mam taki komunikat w kalkulatorze hamulca postojowego. Ktoś podpowie?
I jeśli chodzi o wymianę świec żarowych w 1,9 dci to podpowiedzcie czy ta pokrywkę osłonę świec i wtrysku się jakoś specjalnie wyciąga? 
Ja dwie śruby mam ale ona dalej nie chce wyjść.  Czy trzeba rozkręcić coś więcej??

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości