op
Post @ knapers85 uświadomił mnie tylko, że scenic nie nadaje się do chipa bez robienia części. Moja wersja początkowo miała 180km przy 3500obr/min. Po dłuższej jeździe na trasie i mocniejszym depnięciu w okolicach 2800obr/min wywalał błąd P0234. Pan Miras zmniejszył do 170km przy 3300obr/min, ale po dłuższej jeździe za 4 depnięciem znów mi przeładował. Szczerze mówiąc to nie wiem czy chcę się z tym dalej bawić. Byłem już 2 razy na poprawce, znów zmniejszymy, a ja wybiorę się np. do niemiec i po 200km ciśnięcia on mi znów pokaże, że przeładowuje.
Po zwykłym rozgrzaniu silnika to się nie dzieje, ale jak jadę około 1h ponad 120km/h i mam komplet pasażerów i bagażu, lekko pod górkę, wyprzedzanie tira od 100km/h redukcja i od razu pyk, albo na następnym biegu. "Skontroluj układ wydechowy, skontroluj wtrysk, skontroluj tempomat". Nie mam dużego przebiegu, żeby jakakolwiek dyskusja o usterce turbo miała sens, a przed chipem tak jeździłem i nie było tematu. Oczywiście zbierał się dużo słabiej.
Czy ktoś kto w ten sposób eksploatuje swojego szczeniaka po czipie 2.0dCi może potwierdzić lub zaprzeczyć?
Po zwykłym rozgrzaniu silnika to się nie dzieje, ale jak jadę około 1h ponad 120km/h i mam komplet pasażerów i bagażu, lekko pod górkę, wyprzedzanie tira od 100km/h redukcja i od razu pyk, albo na następnym biegu. "Skontroluj układ wydechowy, skontroluj wtrysk, skontroluj tempomat". Nie mam dużego przebiegu, żeby jakakolwiek dyskusja o usterce turbo miała sens, a przed chipem tak jeździłem i nie było tematu. Oczywiście zbierał się dużo słabiej.
Czy ktoś kto w ten sposób eksploatuje swojego szczeniaka po czipie 2.0dCi może potwierdzić lub zaprzeczyć?
Kod:
P0234
Raw code: 0234
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Potwierdzona
OBDII: Turbocharger (TC), engine boost condition - limit exceeded
============2==============
P2263(21)
Raw code: 226321
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
============3==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System
============4==============
P2263(21)
Raw code: 226321
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
Odometer: 61726 km
============5==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System
Odometer: 61726 km
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2022, 17:34 przez Ghostman.)