op
Witam, to mój pierwszy temat na forum.
Renault scenic 1.6 16V 2002 r.
Jak w temacie, po uruchomieniu silnik nie utrzymuje wolnych obrotów, (trzeba trzymać na gazie aby nie zgasł) do momentu rozgrzania silnika. Na ciepłym silniku samochód utrzymuje wolne obroty na poziomie 600 obr/min. Czasem zdarzy się tak, że samochód od raz po uruchomieniu utrzymuje wolne obroty ale nie są one regularne wahają się na poziomie 450-650 obr/min.
Dzisiaj po uruchomieniu i przejechaniu kilku metrów samochód zgasł, i nie dał się ponownie uruchomić. Po przepchnięciu go dosłownie 0,5 m samochód zapalił ale znów nie utrzymywał wolnych obrotów.
Samochód był na wielu naprawach u kilku mechaników, elektromechaników ale usterka powraca po krótkim czasie.
Dotychczasowo wymieniono:
Wymiana silnika krokowego wolnych obrotów, wymiana jednej cewki zapłonowej, sprawdzenie instalacji silnika i sterownika silnika (10.2012r. przebieg 140 000 km)
Naprawa instalacji elektrycznej wiązki przewodów w komorze silnika, sprawdzenie sterownika silnika (11.2015r. przebieg 158 000 km)
Wymiana drugiej sondy lambda, regulacja biegu jałowego (06.2016r, 163 000 km)
Nie mam już ochoty oddawać samochodu do mechanika, chciałbym zając się tym sam, bo od kilku lat powraca ta sama usterka i mnie to denerwuje. Co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania, jak to zdiagnozować i jaki ewentualnie niedrogi komputer diagnostyczny pasuje do tego modelu (DDT 2000?). Wolę wydać 200-300 zł na urządzenie niż płacić w warsztatach a za miesiąc mieć tą samą usterkę.
Renault scenic 1.6 16V 2002 r.
Jak w temacie, po uruchomieniu silnik nie utrzymuje wolnych obrotów, (trzeba trzymać na gazie aby nie zgasł) do momentu rozgrzania silnika. Na ciepłym silniku samochód utrzymuje wolne obroty na poziomie 600 obr/min. Czasem zdarzy się tak, że samochód od raz po uruchomieniu utrzymuje wolne obroty ale nie są one regularne wahają się na poziomie 450-650 obr/min.
Dzisiaj po uruchomieniu i przejechaniu kilku metrów samochód zgasł, i nie dał się ponownie uruchomić. Po przepchnięciu go dosłownie 0,5 m samochód zapalił ale znów nie utrzymywał wolnych obrotów.
Samochód był na wielu naprawach u kilku mechaników, elektromechaników ale usterka powraca po krótkim czasie.
Dotychczasowo wymieniono:
Wymiana silnika krokowego wolnych obrotów, wymiana jednej cewki zapłonowej, sprawdzenie instalacji silnika i sterownika silnika (10.2012r. przebieg 140 000 km)
Naprawa instalacji elektrycznej wiązki przewodów w komorze silnika, sprawdzenie sterownika silnika (11.2015r. przebieg 158 000 km)
Wymiana drugiej sondy lambda, regulacja biegu jałowego (06.2016r, 163 000 km)
Nie mam już ochoty oddawać samochodu do mechanika, chciałbym zając się tym sam, bo od kilku lat powraca ta sama usterka i mnie to denerwuje. Co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania, jak to zdiagnozować i jaki ewentualnie niedrogi komputer diagnostyczny pasuje do tego modelu (DDT 2000?). Wolę wydać 200-300 zł na urządzenie niż płacić w warsztatach a za miesiąc mieć tą samą usterkę.