Silnik 1,9 dCi 120 KM
Interface: MPM-COM z oprogramowaniem Maxi-Ecu na laptopie.
Opis przypadku:
W trakcie jazdy szosowej samochód zaczął tracić moc, w koncu wyświetlił komunikat " Injection Fault ".
Samochód pomimo spadku mocy dojechał do celu (kilkadziesiąt km), po wyłączeniu silnika komunikat zgasł i już się nie pojawił.
Silnik ma "dziwną" pracę, jest wyraźnie głośniejszy i ma spory poziom drgań.Ale tym się zajmiemy.
W każdym razie jechać się da i żadnych komunikatów o usterkach nie daje.
Problemem jest zdiagnozowanie przyczyn.
W trybie wyboru marki Renault, konkretnego modelu i rocznika, nie można się połączyć ze sterownikiem silnika - choć wcześniej działało wszystko bez uwag.
Co dziwniejsze - w protokole OBD-II (wybrane wszystkie protokoły) - ze sterownikiem silnika się połączyłem...
Niestety, żadnych zapisanych błędów nie ma.
Uprzedzając komentarze - z wszystkimi innymi modułami samochodu łączę się bezproblemowo.
Tak sobie siedzę i myślę, od czego zacząć, bo od czegoś zacząć trzeba.
Szukać w kablach wtyczki sterownika silnika? Szukać winy w samym sterowniku?
Może ktoś miał podobną historię i wspomoże.
Później spróbuje jeszcze innym interfejsem, może coś podpowie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2015, 11:57 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4