Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Brak połaczenia ze sterownikiem silnika


ko-ma
Zarejestrowani

op Pacjent: Grand Scenic II Ph. I 2004
Silnik 1,9 dCi 120 KM
Interface: MPM-COM z oprogramowaniem Maxi-Ecu na laptopie.
Opis przypadku:
W trakcie jazdy szosowej samochód zaczął tracić moc, w koncu wyświetlił komunikat " Injection Fault ".
Samochód pomimo spadku mocy dojechał do celu (kilkadziesiąt km), po wyłączeniu silnika komunikat zgasł i już się nie pojawił.
Silnik ma "dziwną" pracę, jest wyraźnie głośniejszy i ma spory poziom drgań.Ale tym się zajmiemy.
W każdym razie jechać się da i żadnych komunikatów o usterkach nie daje.
Problemem jest zdiagnozowanie przyczyn.
W trybie wyboru marki Renault, konkretnego modelu i rocznika, nie można się połączyć ze sterownikiem silnika - choć wcześniej działało wszystko bez uwag.
Co dziwniejsze - w protokole OBD-II (wybrane wszystkie protokoły) - ze sterownikiem silnika się połączyłem...
Niestety, żadnych zapisanych błędów nie ma.
Uprzedzając komentarze - z wszystkimi innymi modułami samochodu łączę się bezproblemowo.
Tak sobie siedzę i myślę, od czego zacząć, bo od czegoś zacząć trzeba.
Szukać w kablach wtyczki sterownika silnika? Szukać winy w samym sterowniku?
Może ktoś miał podobną historię i wspomoże.
Później spróbuje jeszcze innym interfejsem, może coś podpowie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2015, 11:57 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Oktawiusz
Zarejestrowani

Na odpalonym silniku próbowałeś się połączyć ?

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Wojtgda
Zarejestrowani

sprawdź czy masz dobre napięcie zasilania w złączu diagnostycznym, jak wygląda masa??
jeżeli łączy się po OBDII to sprzęt przeszukuje wszystkie możliwe protokoły i łączy się np za pomocą innego protokołu.

a czy sprawdziłeś wartości rzeczywiste w czasie pracy samochodu??? dokładnie czasy otwarcia, jak pracuje zawór wysokiego ciśnienia???

dzajson
Zarejestrowani

Pracując z programem Maxiecu zauważyłem ten problem po aktualizacji bodajże z sierpnia tego roku. Przywrócenie programu do wcześniejszej, problem znikną interfejs ELM 327.Wysłałem informacje z zapytaniem na kontakt Maxi brak do dziś odpowiedzi.

lukkasprzyk
Zarejestrowani

Witam mam problem ze sceniciem ogólnie w rodzinie mamy same renaulty ;) a wiec tak samochód nie chce odpalić (nie pali się check ani servis, rozrusznik kręci), więc podpiełem pod niego Clipa nie wykrywał 3 modułów: silnik, airbag, wspomaganie kierownicy, następnie podpiełem Delphi to samo, przeszukałem różne tematy i schematy w necie znalazłem połączenie tych 3 komputerów w sterowniku od poduszek w kości. Miał ktoś podobny przypadek? Zamówiłem już kompa do silnika bo też mógł paść mają współne połączenie, jeśli jego nie wykryje to poleciał od Airbegów komp chyba kość do opsługi lini diagnostycznych.
Mati napisał 29-03-2016, 12:00:
popraw dane auta w profilu
bartas napisał 29-03-2016, 10:13:
Polecam przeczytać regulamin.
Kolejny post proszę napisać w odpowienim dziale.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2016, 14:15 przez lukkasprzyk.)

Oktawiusz
Zarejestrowani

Na pewno włączyłeś zapłon ? Jeżeli nie jesteś pewien napisz w jaki sposób go włączyłeś ?
Sterownik nowy kupiłeś w komplecie z kartami i blokadą kierownicy ? Jeżeli nie, czeka Cię przelutowanie pamięci.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
lukkasprzyk
Zarejestrowani

tak z zapłonem wrzuca się 3 bieg trzyma start i czeka aż wiatraki od nawiewu się załączą, nie jak coś przerzucę Eproma albo samą kość przylutuję. Nawet bez zapłonu na wymuszonym Clip się łączy zawsze z innymi modułami tzn łączył się dotychczas ;)

CLIP V138/V142 ZAMOŚĆ, FNR 4in1 kodowanie kart w 30s, czyszczenie pamięci z kart, zgrywanie kodu w razie zgubienia karty 
zavadz
Zarejestrowani

posprawdzałeś wszystkie zasilania do modułów, wystarczy zwykły zapłon, wymuszony jest po to, aby nie zrywać połączenia.

z doświadczenia wiem, ze nawet nie dopisany - tzn z innego auta- komputer silnika łączy się z CLiPem.

Raczej moduł AIRBAG zostaw w spokoju, nawet bez niego powinno wszystko hulać.

BTW napisz jakie to auto, Twoje, czy komuś robisz, bo wnioskuję że mowa o Scenic II, ale napisz silnik i rocznik chociaż.

CLIP Warszawa Bemowo

LICZNIKI  STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI  TPMS  AIRBAG


lukkasprzyk
Zarejestrowani

tak jak w moim opisie Biggrin 1.5dci 2005 Biggrin znajomego ogólnie robię samo renault lubię to markę w rodzinie mam 7 którymi się zajmuję ogólnie mamy duży salon w Zamościu który podobno ma największą sprzedaż w pl  Biggrin sam osobiście jeżdżę laguna 2 1.9dci Biggrin teraz chce kupić megane 3 w 1.6 i gaz założyć Biggrin do kolekcji Biggrin mam już 2 kompa do silnika i schematy zaraz obczaję co z 2 kompem ;) w schemacie znalazłem że jest w nim kość łącząca kompy. Jak nie pójdzie podmieniony od airbaga kupie za 30zł.
pio555 napisał 01-04-2016, 10:31:
używaj czasami interpunkcji,żeby wiadomo było o co chodzi

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-04-2016, 10:31 przez pio555.)

CLIP V138/V142 ZAMOŚĆ, FNR 4in1 kodowanie kart w 30s, czyszczenie pamięci z kart, zgrywanie kodu w razie zgubienia karty 
lukkasprzyk
Zarejestrowani

zrobiłem dziś screeny 1 pokazuje brak połączenia z modułami
http://www.fotosik.pl/zdjecie/774f5f27eeab5cec

2 wywala błąd Df010
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a0d9846184b97984
dokłdany opis błedu http://www.fotosik.pl/zdjecie/7e3be1c78a638b92
pewnie ma to jakiś związek

pomierzyłem napięcie na OBD2 i wyszło mi za niskie:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d3100b0a28c318bd
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c8d7f839472a868a
brak napięcia na zapłonie

Zmierzyłem też napięcie czy dochodzi do kompa od airbag i też go nie ma po zapłonie masa jest Down
http://www.fotosik.pl/zdjecie/e4825c1706af21c4

po kablu doszedłem do BSI gdzie nie wychodzi napięcie z z 10Pina z PPH2 są to 2 żółte przewody obstawiam że padło BSI
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b20553a5a60137c7

ktoś ma jakieś pomysły :>? lub uwagi

obstawiam że jest uszkodzony BSI on nie ma w sobie imo dobrze myślę jest tylko w nim wyposażenie aby nr się zgadzały??

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-04-2016, 18:31 przez lukkasprzyk.)

CLIP V138/V142 ZAMOŚĆ, FNR 4in1 kodowanie kart w 30s, czyszczenie pamięci z kart, zgrywanie kodu w razie zgubienia karty 




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości