Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Brak mocy przy gwałtownym przyspieszeniu
Możesz bezpośrednio do pompy zamiast zaworu. Za zaworem powinno na wolnych obrotach być to samo co przed z tym ze np 1.6dci przy dodawaniu gazu zmienia 0,4-1bar a 2.0dci stoi sztywno na 1.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
op
Ok. Czyli odpinam podciśnienie i podłączam się bezpośrednio pod pompę i tutaj ma być -0.85
Potem za zaworem i ma być to samo chociaż 1.5dci nie wiesz do końca. Może być -0.4 Bez podciśnienia turbo kręci na max więc muszę uważać I jeśli jest prawidłowe to prawdopodobnie blokuje sztange w zaciągniętej pozycji? Co oznacza brak doładowania.
A tak z ciekawości spytam: jakie wartości ciśnienia daje map-sensor przy gwałtownym, a jakie przy łagodnym przyspieszaniu?
Bo u mnie to właśnie to było to.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (17-02-2022, 16:46)cichy1222 napisał(a): Ok. Czyli odpinam podciśnienie i podłączam się bezpośrednio pod pompę i tutaj ma być -0.85 Turbo kręci się na maxa jeśli pominiesz zawór i podasz podciśnienie bezpośrednio. Sztangę powinno na maxa odciągać po zapaleniu silnika po to by turbina wstała jak najszybciej wraz ze wzrostem obrotów odpuszcza ją aby nie wysadzić turbiny. Pomijając zawór turbo cały czas idzie pełnym ogniem wiec jest ryzyko uszkodzenia go. Trop @ ko-ma tez jest dobrym pomysłem, posiadając clip nie patrz w zmieniające się cyferki bo to działa za wolno tylko włącz sobie zapis parametru. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
op
Sprawdziłem ciśnienie. Z vacupompy wychodzi -0.9 za zaworem jest -0.5 i po dodaniu gazu zmienia się od -0.4 do -0.7.
Czujnik ciśnienia doładowania wymieniałem też. Mam ich ze 4. Na każdym identyczne ciśnienie pokazuje komputer. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-02-2022, 09:34 przez cichy1222.) (18-02-2022, 09:17)cichy1222 napisał(a): Z vacupompy wychodzi -0.9 za zaworem jest -0.5 i po dodaniu gazu zmienia się od -0.4 do -0.7.Wiec tutaj jest ok. Jak pisałem w clip nie patrz w te cyferki tylko rób zapisy, robi wykresy graficzne które są bardziej czytelne. Dziwi mnie ze przy takiej różnicy ciśnienia nie wali błędami. Problem jest ze spool-em turbiny, wiec jeśli układ sterowania jest ok to winna może być sama turbina(geometria, aktuator), nieszczelność dolotu pojawiająca się przy wyższym ciśnieniu doładowania, szczelność wężyka pomiędzy zaworem a turbo, uszkodzony egr, katalizator, problemy z układem paliwowym sprawdź ciśnienie na listwie a jak masz możliwość podmień czujnik ciśnienia paliwa.
Sprawdź jak pisze "siwusek216 ciśnienie na listwie zadane i rzeczywiste wtedy jak nie przyspiesza ,żeby turbina dawała ciśnienie musi mieć spaliny i powietrze. Jak nie jedzie nie przydymia na czarno ? Jeśli ciśnienie na listwie będzie Ok.na próbę wyjmij filtr powierza .
op
Ciśnienie jest identyczne zadane z rzeczywistym. Nie potrafię zrobić zapisu. Bo może by było widać coś więcej. Ale ciśnienie paliwa chodzi bardzo płynnie wtedy kiedy obserwuje je w czasie rzeczywistym. Ciśnienie doładowania jest dalej rozbieżne. Martwi mnie brak płynnej reakcji poziomu pedału gazu. Na zdjęciu obroty już rosną a poziom pedału 0.0. Na chwilę odłączyłem podciśnienie od gruszki i wydaje mi się że jest bez zmian. Bałem się żeby mi coś więcej nie strzeliło. W sensie przyspiesza słabo na początku a potem jakby turbo działało. A w takim przypadku nie powinno kręcić zupełnie z tego co pisze siwusek216.
Turbo po odpięcie gruszki będzie działać tyle ze z opóźnieniem, aby nie działało musiał byś fizycznie zablokować wirnik. Zapis jest z lewej strony tam gdzie przełączasz pomiędzy błędami a parametrami.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości