Sebastian1999
5
0
0
0
INNY
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kraków
op
Witam. Mam taki problem ze swoim scenicem 2 1.9dci 120km rok 2004 mianowicie kilka dni temu samochód stracił moc i zaczął lekko kopcić na czarno. Po podpięciu komputera wyskakuje błąd p0722 i p0670. Jeden to sterownik świec żarowych a drugi chyba jakiś czujnik przy skrzyni. Czy miał ktoś kiedyś podobny problem, gdzie dokładnie szukać tego czujnika jak go sprawdzić i jak sprawdzić świece zarowe. Jestem zielony jeżeli chodzi o mechanikę. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
pio555 napisał 05-01-2022, 20:29:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2022, 20:29 przez pio555.)
•
PunkRock86
25,740
64
18226
17,869
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
Świece żarowe odpowiadają wyłącznie za rozruch, więc nie mają wpływu na kopcenie . Czym "czytałeś" błędy ? Jeśli to nie CLIP to możesz mieć pewność, że odczyt jest o "*****""ę potrzaskać".
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
Sebastian1999
5
0
0
0
INNY
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kraków
op
Zwyklym testerem OBD2. W pierwszej kolejności wytypowałem Zawor sterujący turbina ponieważ wydaje mi się że nie włącza mi się wogole auto jest tam zmyślone jak by miało z 60km.
•
PunkRock86
25,740
64
18226
17,869
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
(06-01-2022, 00:15)Sebastian1999 napisał(a): Zwyklym testerem OBD2. W pierwszej kolejności wytypowałem Zawor sterujący turbina ponieważ wydaje mi się że nie włącza mi się wogole auto jest tam zmyślone jak by miało z 60km.
Poszukaj kogoś z CLIP - bo innym możesz sobie tylko bałaganu narobić.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
Mati
26,569
101
4837
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 06-01-2022, 06:34
120KM silnik, sprawdzaj czy nie ubywa oleju, zawór odmy pewnie już kosz, mówisz mocy nie ma. Pewnie zmienna geometria turbiny zapieczona
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Zsakul1987
6
0
0
2
SC II ph I
2004
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Lipie
Widzisz w fordach jest tak że spalenie 1 świecy powoduje spadek mocy auto przechodzi w tryb awaryjny i nie daje zadnej kontrolki więc weź kawałek kabla ściągnij fajki z świeć 1 końcówkę kabla do + w aku 2 smyraj świecę jak iskrzy to jest ok jak nie masz wypalona zobacz też dolot i od tego bym sprawdzał kopcenie pewnie jest mała nieszczelność dostaje lewe powietrze i kopci gdyż zmieniasz mu skład mieszanki ściągnij ta rurę co jest pod pokrywa i zobacz jak znajdziesz przerwanie dziurkę itd zaklej na próbę taśma jak ustanie kopcenie masz pewność że to rurka z dolotu wymień później proponuje płakać silnik do wymiany oleju
pio555 napisał 16-01-2022, 18:49:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2022, 18:49 przez pio555.)
•
twilk7
4,258
17
2593
875
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 16-01-2022, 19:38
Tylko wiedz o tym, że występują świece żarowe 5V i takim smyraniem możesz je szybko spalić. Nie mówię, że w tym przypadku takie są, ale że w ogóle występują.
@ PunkRock86 świece żarowe pracują także po uruchomieniu silnika, nie zawsze, ale pracują.
Wysłane z Redmi Note 10 Pro
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 16-01-2022, 19:59
(16-01-2022, 18:43)Zsakul1987 napisał(a): Widzisz w fordach jest tak że spalenie 1 świecy powoduje spadek mocy auto przechodzi w tryb awaryjny i nie daje zadnej kontrolki więc weź kawałek kabla ściągnij fajki z świeć 1 końcówkę kabla do + w aku 2 smyraj świecę jak iskrzy to jest ok jak nie masz wypalona zobacz też dolot i od tego bym sprawdzał kopcenie pewnie jest mała nieszczelność dostaje lewe powietrze i kopci gdyż zmieniasz mu skład mieszanki ściągnij ta rurę co jest pod pokrywa i zobacz jak znajdziesz przerwanie dziurkę itd zaklej na próbę taśma jak ustanie kopcenie masz pewność że to rurka z dolotu wymień później proponuje płakać silnik do wymiany oleju
O ryzyku spalenia świec przy "próbie" pod 12V już napisano.
Ja uzupełnię komentarzem o "dziurze w rurze". Akurat Scenic na taką dziurę zareaguje wyświetleniem komunikatu o błędzie wtrysku - i przejściem w tryb awaryjny pracy sterownika silnika, z ograniczeniem parametrów pacy. Bo lewe powietrze zuboży mieszankę.
Dymienie na czarno - to najprawdopodobniej sadza w układzie wydechowym - czyli źle spalone paliwo. A więc podawanie zbyt dużej dawki, bądź (co tu prawdopodobnie ma miejsce) zbyt MAŁEJ ilości powietrza. I w tym kierunku zaczął bym myślenie.
Na pewno zapisane zostały jakieś błędy, na pewno jakieś błędy zostały wyświetlone - wiedza o tym dużo by dała.
Bo to nie musi być zawór sterowania turbosprężarką, równie dobrze może być choćby zatkany osadami układ dolotowy.
A takie zatkanie, uwierz, wiem z praktyki, daje piękny obłok sadzy. No, ale przy okazji daje problemy z rozruchem na zimnym.
Przyczyn w ogóle może być multum - zatem nie warto grzebać metodą prób i błędów, bez solidnej diagnostyki i rzetelnej analizy wyników.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2022, 19:59 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Zsakul1987
6
0
0
2
SC II ph I
2004
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Lipie
I tu się z wami nie zgodzę gdyż przerabiałam ten temat 2 miesiące temu pyren clip i DDT nie wyrzucał mi błędów a przy gwałtownym pzrzyspieszaniu już od 1600 obr zostawiał chmurę aż ludzie myśleli że silnik mi się rozbiega przyczyną był dolot i jak wspomniałem nie było błędów a siece upalisz jak bedzies się bawił prądem a nie jak zasmyrasz każdy ma swoje teorie ilu mechaników tyle koncepcji nie miałem za wiele wspólnego z tymi autami w warsztacie dopóki żona nie uparła się na francuza ale teraz mogę podpowiedzieć od czego zacząć żeby nie iść w duże koszta od małych drobnych sprawdzeń do dużej diagnostyki i możemy się bawić w tysiące wydanych złotych tylko po co kiedy przyczyna często bywa błaha a nie szukanie dziury w całym
•
Gieno555
938
-1
99
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 17-01-2022, 09:54
Pierwsze co to zaczął bym od Turbo czy jeszcze żyje.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Gieno555 for this post
• Zsakul1987
|