Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Brak mocy, kopci na czarno.


Sebastian1999
Zarejestrowani

op Witam. Mam taki problem ze swoim scenicem 2 1.9dci 120km rok 2004 mianowicie kilka dni temu samochód stracił moc i zaczął lekko kopcić na czarno. Po podpięciu komputera wyskakuje błąd p0722 i p0670. Jeden to sterownik świec żarowych a drugi chyba jakiś czujnik przy skrzyni. Czy miał ktoś kiedyś podobny problem, gdzie dokładnie szukać tego czujnika jak go sprawdzić i jak sprawdzić świece zarowe. Jestem zielony jeżeli chodzi o mechanikę. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
pio555 napisał 05-01-2022, 20:29:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2022, 20:29 przez pio555.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Świece żarowe odpowiadają wyłącznie za rozruch, więc nie mają wpływu na kopcenie . Czym "czytałeś" błędy ? Jeśli to nie CLIP to możesz mieć pewność, że odczyt jest o "*****""ę potrzaskać".

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Sebastian1999
Zarejestrowani

op Zwyklym testerem OBD2. W pierwszej kolejności wytypowałem Zawor sterujący turbina ponieważ wydaje mi się że nie włącza mi się wogole auto jest tam zmyślone jak by miało z 60km.

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(06-01-2022, 00:15)Sebastian1999 napisał(a): Zwyklym testerem OBD2. W pierwszej kolejności wytypowałem Zawor sterujący turbina ponieważ wydaje mi się że nie włącza mi się wogole auto jest tam zmyślone jak by miało z 60km.

Poszukaj kogoś z CLIP - bo innym możesz sobie tylko bałaganu narobić.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

120KM silnik, sprawdzaj czy nie ubywa oleju, zawór odmy pewnie już kosz, mówisz mocy nie ma. Pewnie zmienna geometria turbiny zapieczona

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Zsakul1987
Zarejestrowani

Widzisz w fordach jest tak że spalenie 1 świecy powoduje spadek mocy auto przechodzi w tryb awaryjny i nie daje zadnej kontrolki więc weź kawałek kabla ściągnij fajki z świeć 1 końcówkę kabla do + w aku 2 smyraj świecę jak iskrzy to jest ok jak nie masz wypalona zobacz też dolot i od tego bym sprawdzał kopcenie pewnie jest mała nieszczelność dostaje lewe powietrze i kopci gdyż zmieniasz mu skład mieszanki ściągnij ta rurę co jest pod pokrywa i zobacz jak znajdziesz przerwanie dziurkę itd zaklej na próbę taśma jak ustanie kopcenie masz pewność że to rurka z dolotu wymień później proponuje płakać silnik do wymiany oleju
pio555 napisał 16-01-2022, 18:49:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2022, 18:49 przez pio555.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Online
Tylko wiedz o tym, że występują świece żarowe 5V i takim smyraniem możesz je szybko spalić. Nie mówię, że w tym przypadku takie są, ale że w ogóle występują.
@PunkRock86 świece żarowe pracują także po uruchomieniu silnika, nie zawsze, ale pracują.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(16-01-2022, 18:43)Zsakul1987 napisał(a): Widzisz w fordach jest tak że spalenie 1 świecy powoduje spadek mocy auto przechodzi w tryb awaryjny i nie daje zadnej kontrolki więc weź kawałek kabla ściągnij fajki z świeć 1 końcówkę kabla do + w aku 2 smyraj świecę jak iskrzy to jest ok jak nie masz wypalona zobacz też dolot i od tego bym sprawdzał kopcenie pewnie jest mała nieszczelność dostaje lewe powietrze i kopci gdyż zmieniasz mu skład mieszanki ściągnij ta rurę co jest pod pokrywa i zobacz jak znajdziesz przerwanie dziurkę itd zaklej na próbę taśma jak ustanie kopcenie masz pewność że to rurka z dolotu wymień później proponuje płakać silnik do wymiany oleju

O ryzyku spalenia świec przy "próbie" pod 12V już napisano.
Ja uzupełnię komentarzem o "dziurze w rurze". Akurat Scenic na taką dziurę zareaguje wyświetleniem komunikatu o błędzie wtrysku - i przejściem w tryb awaryjny pracy sterownika silnika, z ograniczeniem parametrów pacy. Bo lewe powietrze zuboży mieszankę.
Dymienie na czarno - to najprawdopodobniej sadza w układzie wydechowym - czyli źle spalone paliwo. A więc podawanie zbyt dużej dawki, bądź (co tu prawdopodobnie ma miejsce) zbyt MAŁEJ ilości powietrza. I w tym kierunku zaczął bym myślenie.
Na pewno zapisane zostały jakieś błędy, na pewno jakieś błędy zostały wyświetlone - wiedza o tym dużo by dała.
Bo to nie musi być zawór sterowania turbosprężarką, równie dobrze może być choćby zatkany osadami układ dolotowy.
A takie zatkanie, uwierz, wiem z praktyki, daje piękny obłok sadzy. No, ale przy okazji daje problemy z rozruchem na zimnym.
Przyczyn w ogóle może być multum - zatem nie warto grzebać metodą prób i błędów, bez solidnej diagnostyki i rzetelnej analizy wyników.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2022, 19:59 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Zsakul1987
Zarejestrowani

I tu się z wami nie zgodzę gdyż przerabiałam ten temat 2 miesiące temu pyren clip i DDT nie wyrzucał mi błędów a przy gwałtownym pzrzyspieszaniu już od 1600 obr zostawiał chmurę aż ludzie myśleli że silnik mi się rozbiega przyczyną był dolot i jak wspomniałem nie było błędów a siece upalisz jak bedzies się bawił prądem a nie jak zasmyrasz każdy ma swoje teorie ilu mechaników tyle koncepcji nie miałem za wiele wspólnego z tymi autami w warsztacie dopóki żona nie uparła się na francuza ale teraz mogę podpowiedzieć od czego zacząć żeby nie iść w duże koszta od małych drobnych sprawdzeń do dużej diagnostyki i możemy się bawić w tysiące wydanych złotych tylko po co kiedy przyczyna często bywa błaha a nie szukanie dziury w całym

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Pierwsze co to zaczął bym od Turbo czy jeszcze żyje.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:
  • Zsakul1987




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości