Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Brak mocy?


AdamChe
Kobiety

op Witam serdecznie. 

Piszę w imieniu taty, gdyż jest on już osobą wiekową i średnio ogarnia internetowe media.
Jest ojciec w posiadaniu renault grand scenic 3 z 2012 r. Diesel 110 km, skrzynia automatyczna. 
I od jakiegoś czasu auto w czasie jazdy potrafi się strasznie przymulić. 
Objaw jest taki, że nagle auto traci moc, prędkość maksymalna to 30-40 km/h i zero reakcji pomimo buta w podłodze. Co zaobserwowano to bardzo gorące tarcze na przedniej osi po obu stronach. 
Auto było na inspekcji w Aso, wynik w załączeniu.
Pracownik, który sprawdzał auto nowil, że to może być problem z ABS ale sam nie był pewny.
Problem nie występuje za każdym razem, czasem tato jeździ tydzień bez tej usterki a czasami po wyjechaniu z garażu auto muli.
Czy to mogą być zaciski? Ale na dwóch stronach jednocześnie?
Dodam, że elektryczny ręczny odpuszcza bez problemu
Gdzie szukać przyczyny?
A może polecie mi jakiegoś fachowca  najlepiej z Częstochowy lub okolic, ktory zna sie na naprawie Renault

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2024, 16:42 przez AdamChe.)

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

(14-11-2024, 16:42)AdamChe napisał(a): Pracownik, który sprawdzał auto nowil, że to może być problem z ABS ale sam nie był pewny.
Czy to mogą być zaciski? Ale na dwóch stronach jednocześnie?
Gdzie szukać przyczyny?

Zawory w pompach ABS potrafią się zacinać, szczególnie jeśli długo nie wymieniano płynu hamulcowego, wtedy po hamowaniu zaciski nie odbijają i koła (jedno lub więcej) stale hamują. Natomiast z tego co piszesz dzieje się tak nagle w czasie jazdy, nie zaraz po hamowaniu, więc nie jestem w 100% do tej diagnozy przekonany.

Nie widzę żadnego załącznika w Twoim poście - możliwe, że są ograniczenia dla nowych użytkowników.

I byłbym zapomniał - pierwszym postem na forum powinien być wątek powitalny w odpowiednim dziale ;)
https://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2024, 16:49 przez Proxima.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Skoro po tym jak auto traci moc zaobserwowano rozgrzanie tarcz hamulcowych można przypuszczać że jest to jakaś usterka pompy abs.
Na początek wymienić płyn hamulcowy.

Odpowiedz
AdamChe
Kobiety

op Dziękuję za pomoc, przekażę tacie by zainteresował sie pompa abs
pio555 napisał 17-11-2024, 17:40:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2024, 17:40 przez pio555.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Dajcie na razie spokój pompie abs, na początek trzeba sprawdzić przednią sekcje pompy hamulcowej.
Przy objawie blokowania trzeba lekko popuścić przewody przednich kół na pompie - jak odblokuje koła przyczynę mamy oczywistą.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • andrzejwa, Rysiul123
Proxima
Zarejestrowani

(16-11-2024, 18:29)ko-ma napisał(a): Dajcie na razie spokój pompie abs, na początek trzeba sprawdzić przednią sekcje pompy hamulcowej.
Przy objawie blokowania trzeba lekko popuścić przewody przednich kół na pompie - jak odblokuje koła przyczynę mamy oczywistą.

Naturalnie warto najpierw coś takiego sprawdzić, zanim zacznie się szukać dalej. Przyszło mi to również do głowy, natomiast drobny problem powstaje, jeśli w aucie nie ma czegoś takiego jak "przednia sekcja pompy hamulcowej". Sekcje pompy bardzo często podłączone są nie osiami, tylko na skos, tj. w jednej sekcji lewy przód i prawy tył, w drugiej pozostałe koła. Tak jest w Sc II, pytanie jak jest w Sc III. W każdym razie warto to w ten sposób prześledzić - jak hamulce nie odpuszczą po popuszczeniu przewodów na pompie, to może próbować popuścić przewody od przednich kół na ABS.

A kto wie, może ani jedno, ani drugie, tylko faktycznie zaciski - nie wiemy w końcu absolutnie nic na temat tego, kiedy cokolwiek było tam robione, jak wyglądało owo sprawdzenie w ASO (czy coś oglądali, czy tylko kompa podpięli...). Tak czy inaczej auto musi jakiś spec dokładnie obadać.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2024, 17:35 przez Proxima.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości