Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Brak jakiegokolwiek nawiewu


polaq
Zarejestrowani

Zdemontuj podszybie będziesz mógł ręką sprawdzić czy ciężko chodzi wentylator.
Jeśli nie chodzi ciężko to trzeba wyjąć schowek pasażera i dobrać się do modułu mocy wentylatora. W takich temperaturach jak nie miał chłodzenia przepływającym powietrzem mógł się usmażyć. Jak go wyjmiesz możesz podać zasilanie na wentylator aby go sprawdzić elektrycznie.

Odpowiedz
Rafalek106
Zarejestrowani

Jutro sprawdzęBiggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2019, 22:54 przez Rafalek106.)

Odpowiedz
maxio69
Zarejestrowani

Panie demontaż podszybia sprawdź ręką czy coś nie blokuje wentylatora. Druga rzecz jak nie działa nawiew na wentylator możesz pokręcić to sprawdź moduł (rezystor) dmuchawy. Demontaż schowka. Powodzenia ;)

Odpowiedz
Rafalek106
Zarejestrowani

Właśnie mam się za to zabierać wracając z pracy dmuchawe znowu było słychać z podszybia na pełnych obrotach ale na nadmuchu ledwo co leciało tylko na prawie pelnej mocy i na full. Zauważyłem że po czasie gdy nagle znowu zrobił się nadmuch z kratek samoistnie, włączając obieg zamknięty ponownie słychać tylko dmuchawę w podszybiu i zero nadmuchu natomiast po wyłączeniu obiegu zamkniętego wraca do normy nawiew.

Zamieszczam filmik
https://youtu.be/et_8VJ5huz8

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2019, 14:10 przez Rafalek106.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Wymontuj licznik i zajrzyj przez dziurę po nim czy nie odkleiła ci się mata filcowa.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

(11-06-2019, 19:20)krzysztofk napisał(a): Jak słychać dmuchawę z okolic podszybia a nie bardzo dmucha wciśnij obieg wewnętrzny i go zaraz wyłącz. Powinno pomóc.

Ja mam tak od momentu zakupu przy wysokich temperaturach i jak odpalam z włączona klimą. Przyzwyczaiłem się i nic poza tym od trzech lat się nie dzieje. Zauważyłem że temp musi być na zewnątrz powyżej 30 st. Może to być działanie komputera pod wpływem czujnika nasłonecznienia.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Rafalek106
Zarejestrowani

Usterka zdiagnozowana przyczyna niedziałającego nadmuchu jest nadtopiona wtyczka sterująca przy rezystorze dmuchawy a dokładniej przy pinie od czerwonego kabelka. Poczyscilem nadtopiona plastiki bo nie łączyło w tym miejscu i działa ale zastanawiam się czy ma się w tym miejscu tak mocno grzać po 30 sekundach wtyczka jest gorąca...

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

W jakim stanie są piny mocno przegrzane?
W jakim stanie luty od gniazda?
Wtyczka nie powinna się grzać.
Mozna na allegro kupić nową wtyczkę z krótkimi kablami do wymianyza starą przegrzaną.

Odpowiedz
Rafalek106
Zarejestrowani

Wtyczka wygląda naprawdę dobrze tylko w tym jednym miejscu się przytopila troszeczkę nigdzie nie jest odbarwiona tzn czarna ani żółta od przepalenia luty też są oki same piny też ani zaśniedziałe ani czarne. Na razie pojeżdżę i zobaczę czy coś się będzie działo póki co działa Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2019, 11:22 przez Rafalek106.)

Odpowiedz
rybas
Zarejestrowani

Witam, a czy szukał ktoś przyczyny grzania się tych wtyczek i przepalania. U mnie wentylator wymieniony na nowy filtr p.pyłkowy nowy rezystor nowy, wtyczki podmienione , tydzień czasu i problem powraca. Zastanawiam się nad tym czy jakość tych zamienników wtyczek jest odpowiednia. Mi przytapia czerwone prądowe przewody zarówno w wtyczce przy zasilaniu rezystora jak i tą wtyczkę wychodzącą do dmuchawy. Auto 2007 rok jak usunąłem oryginalny rezystor i obciąłem przygrzane wtyczki oryginalne (lepiej wyglądały po 10 latach niż te nowe zamienniki) problem nawraca.
Jarek

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości