Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Brak hamulców z tyłu i słaby ręczny


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witam Grono,

Podczas ostatniego przeglądu wyszło że nie mam dostatecznej siły hamowania na hamulcu zasadniczym z tyłu oraz ręczny też jest kiepski. ( o tym ostatnim akurat wiedziałem bo przy ruszaniu pod ostrzejsza górke faktycznie autko się staczało mimi że trzymałem wajchę wysoko)

Jako że tylne tarcze wyglądają jeszcze możliwe to proszę o wskazówki, co wymienić, sprawdzić przy tylnych hamulcach aby było poprawnie.

Będę zmieniał tarcze i klocki przód więc przy okazji meches dokonałby rewizji tylnych hebli.

Moje typy

1. Sprawdzenie tłoczków i zacisków
2. Sprawdzenie mocowania linki ręcznego
3. Wymiana płynu hamulcowego
4. Sprawdzenie korektora siły hamowania ( o ile występuje bo jest ABS)
5. Przewody elastyczne na tylnych kołach

Co wg was zrobić w pierwszej kolejności?

Z gory dzięki za wszelkie wskazówki

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Kapitan Powolny za ten post post:
  • lisek
Kamsta
Zarejestrowani

Według mnie to pierwsze co musisz zrobić to zdjąć zacisk i zobaczyć czy klocki nie stoją dęba. A potem zobacz czy prowadzenia zacisku pracują.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Raczej nie. Bo koło kręci się swobodnie i nic się nie grzeje. Chyba że stoją dębowo w drugą stronę... Dry

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Kamsta
Zarejestrowani

Właśnie o to chodzi że nie ma siły ich docisnąć do tarczy

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Zaciski do sprawdzenia. Po zdjęciu klocków zobacz delikatnie wciskając pedał czy tłoczki się wysuwają.
Sprawdź też czy po zaciągnięciu ręcznego nie ma takiego efektu że tłoczek się wysuwa a za chwilę minimalnie cofa.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Dzięki za dotychczasowe wskazówki. Czyli oba zaciski do zwalenia i wnikliwa kontrola stanu i kondycji tłoczków.  Biggrin

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Nie koniecznie samych tłoczków. Po ruszeniu dźwignią gdzie wpina się linkę tłoczek powinien się wysuwać, ale bez wyraźnego ruchu wstecz.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Tarcze trzeba zmierzyć. Na oko można porównać stan tarczy od wewnątrz i od zewnątrz.
Skorodowana tarcza nie będzie dobrze hamować.
Zaciski przede wszystkim muszą chodzić dość luźno na prowadnikach. Klocki też nie mogą się blokować w jarzmie.

Odpowiedz
Ada$ko
Zarejestrowani

Ostatnio robiłem podobną naprawę u siebie. Proponowałbym demontaż zacisków i porządne przeczyszczenie, ponowny montaż z nowymi klockami.
(02-11-2019, 20:29)polaq napisał(a): Zaciski przede wszystkim muszą chodzić dość luźno na prowadnikach. Klocki też nie mogą się blokować w jarzmie.
Zestaw to około 70 zł więc nie jest to duży koszt. Według mnie tłoczki to solidna konstrukcja, nie powinno być z nimi problemu. Przy okazji obejrzysz tarcze i zaplanujesz wymianę, chyba że będą w tragicznym stanie, wtedy wymiana równoczesna, ale jak hamulce słabo biorą to i tarcze nie miały okazji się zużyć.
Jeżeli chodzi o ręczny, to pod autem jest maskownica (w linii tylnych drzwi).
Jak ją odkręcisz do będziesz mógł zebrać luz z linek ręcznego, ale zrób to dopiero po wymianie klocków. Dobrze jakiś olej do smarowania wlać w pancerze linek, u mnie była jedna strona całkiem zablokowana.

Odpowiedz
Maciek R4
Zarejestrowani

W pierwszej kolejności ściągaj koła i rozbieraj zaciski. Tłoczek w zacisku nie będzie Ci się wciskał, bo masz wkręcany - przy takich objawach podejrzewam, że gumki masz do wymiany na tłoczku i prowadnicach, porządne czyszczenie cylindra na tłoczek, samego tłoczka i prowadnic i późniejsze smarowanie odpowiednim smarem.

Zestaw naprawczy kupisz w każdym lepiej zaopatrzonym motoryzacyjnym.

Ja taką operację przy -20* w Espace III bez odpinania przewodów ham. zrobiłem, jest trochę gimnastyki, ale da się.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości