Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Brak ciepłego powietrza


shymuon
Zarejestrowani

op Witam wszystkich.

Powoli idą zimne dni, a w Scenicu zaczęło wiać tylko leciutko letnim powietrzem na pokrętle przestawionym na max ciepłe. Po nagrzaniu wąż górny od chłodnicy ciepły, ten na dole trochę mniej od tego górnego, od nagrzewnicy również gorące węże, a powietrze leci letnie. Czy to efekt zapowietrzonego układu chłodzenia? Jeżeli tak, to jak to najlepiej odpowietrzyć? Na chłodnicy odpowietrznika nie ma, podejrzewam, że jest na termostacie, tylko który? (załączam zdjęcie) Ewentualnie jakieś inne pomysły lub rady? [Obrazek: CIzjMes.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2018, 20:20 przez shymuon.)

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Jeżeli dwa węże masz gorące od nagrzewnicy, to o zapowietrzeniu nie ma mowy. Przy zapowietrzeniu układu miałbyś taki objaw, że wskazówka wskazywała by przegrzanie silnika, a wentylator się nie włączał. Nagrzewnica może być zapchana lub masz coś z klapkami. Tam nie ma sterowania zaworkiem, jest pełny przepływ przez nią ciągle. Temperaturę trzyma Ci równo na połowie zakresu cały czas? Dolny wąż od chłodnicy robi się gorący dopiero, kiedy puści termostat obieg przez nią i zawsze jest chłodniejszy od górnego, bo wraca już płyn schłodzony do silnika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2018, 20:35 przez sportway.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi sportway za ten post post:
  • shymuon
shymuon
Zarejestrowani

op Tak, wskazówka temperatury cały czas na połowie.

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Nagrzewnica lub klapki nie do końca puszczają Ci ciepłe. No a nie spytałem - LPG jest?

Odpowiedz
shymuon
Zarejestrowani

op Sama benzynka, bez LPG, sprawdzę klapki dziś, a jak nie to pozostaje mi wymiana nagrzewnicy. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam!

Odpowiedz
chudy
Zarejestrowani

Panowie żeby nie zakładać nowego tematu u mnie podobnie, benzyna 1.6 8v wskazówka na połowie, węże gorące a nawie na szybe leci delikatnie letni co to może być?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Zamulona nagrzewnica

Wysłane z kolorowego kalkulatora...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Miałem kiedyś ten sam problem w megane 1.6 8v z LPG
Samochód niemal identyczny pod względem wyglądu deski i układu ogrzewania z scenic I
Nie istotne czy jeździłem na Pb czy LPG, z nawiewu leciało ledwo ciepłe powietrze, a w mroźną zimę wewnątrz na szybach podczas jazdy osadzał się szron.
Nie do dogrzania, temperatura silnika ok, termostat ok.
Robiłem wszystko co się dało żeby porządnie grzała m.in.
1. Odłączone węże od nagrzewnicy, włożone węże ogrodowe i płukanie wysokim ciśnieniem (0 efektu)
2. Odpowietrzanie układu (minimalnie lepiej, tylko na chwile)
3. Zmniejszenie średnicy węży doprowadzonych do reduktora LPG (0 poprawy)
4. Sprawdzanie czy gdzieś nie są źle poskładane kanały i nie ucieka ciepłe powietrze (wszystko było ok, dalej w kabinie ledwo ciepły nawiew)
5. Wywalenie dosłownie wszystkiego z elementów deski rozdzielczej, wyjęcie nagrzewnicy, wyglądała jak nowa, była drożna, a nie oddawała ciepła w takim stopniu jak powinna. Założona została używana drożna (bardzo duża poprawa, w kabinie ciepło, a nawet gorąco)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018, 09:23 przez Warsztat pod chmurką.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Warsztat pod chmurką za ten post post:
  • Marian1981
chudy
Zarejestrowani

A jak się dobrze odpowietrza?są jakieś środki do płukania nagrzewnicy?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

https://www.scenic-forum.pl/Watek-Demont...agrzewnicy

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości