op
Witam, mam następujący problem z Renault otóż hamulce samoczynnie blokują przednie koła po przejechaniu kilku kilometrów ( najczęściej w jeździe po mieście ale również w trasie gdy dosyć często się hamuje ), pedał hamulca staje się twardy, da się dalej jechać ale czuć opór. Na postoju gdy kilka razy się mocniej naciśnie hamulec to wtedy blokowanie ustępuje.Występuje to najczęściej przy wyższych temperaturach na zewnątrz, w zimę nie zauważyłem aby problem występował. Wymienione przewody,płyn, wyczyszczone tłoczki . Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale czasem kontrolka od trakcji zapala się w czasie jazdy i nie gaśnie.
Blokowanie przednich kół
Kontrolka trakcji to może być efekt blokujących się hamulców. Szansa jest, że to tylko brudne prowadnice klocków i one się blokują. Bardziej to wygląda na serwo.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Zgadzam się ESP nie jest tożsame z kontrolą trakcji. ESP z drugiej strony nie hamuje tylko tylnymi kołami, ale steruje każdym osobno.
Przyszło mi coś do głowy, co może mieć związek. Otóż u mnie włączała się kontrolka „trakcji /ESP”. Winny był za mało wkręcony włącznik STOP. Był na tyle głęboko, że światła się nie świeciły, ale na tyle płytko, że ESP uważał, że pedał jest wciśnięty (są tam w obwody). Może w Twoim przypadku pedał lekko naciska i dlatego koła zaczynają hamować, ale na tyle słabo, że nie uruchamia świateł STOP. Warto sprawdzić. PS. Ale odkop ;) szkoda, że auto nic nie napisał przez pół roku... (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2018, 17:24 przez filozof.)
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Ja bym się zaciskom hamulcowym przyjrzał dokładnie, bo wydaje mi się że to w nich jest problem.
Szczególnie zwrócił bym uwagę na to jak chodzą prowadnice i jaki jest na nich luz. obliczone na lukakatorze |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości