Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Błędy obwodu potencjometru przepustnicy 2.0 16V


wawaludzik
Zarejestrowani

op Szanowni,

chyba coś podiabliłem przy okazji czyszczenia przepustnicy. Robiłem to prewencyjnie, choć jak tam zajrzałem, to się należało. I się zaczęło... Po zmontowaniu silnik trzymał cały czas ok. 1300obr/min. Na początku próbowałem kilku opisanych w necie metod "samoadaptacji" przepustnicy ( takich tam czary - mary, kluczyk, zapłon, coś tam...), przejechałem około 250km i nic. W końcu ogarnąłem laptopa i podłączyłem Pyrena. Pokazał błędy wypadania zapłonu na 2-gim cylindrze ( DF060 i DF065) oraz błąd obwodu pierwszej sondy ( DF092). I to pewnie jest ok, bo pojawiał się komunikat "Check emissions". Po resecie pamięci komputera oraz adaptacji, po odpaleniu silnik od razu miał wolne obroty jak trzeba, ale tylko do pierwszego dodania gazu, gdzie znów wchodził na ca. 1300obr/min. I tak kilka razy sprawdzone. Zacząłem dalej walczyć z tematem, znów wyjąłem przepustnicę, jeszcze raz oczyściłem, wtyczkę popsikałem kontaktem i... po zmontowaniu, w pośpiechu uruchomiłem silnik bez wpiętej wtyczki przepustnicy. I zaraz po tym lub po kolejnym klikaniu w Pyrenie, zdaje się czyszczeniu błędów w module UCH lub gdzieś po prostu grzebiąc w Pyrenie lub okolicach przepustnicy nagle wyskoczył na desce komunikat Electronic Fault i Service, a w Pyrenie dodatkowe dwa błędy obwodu potencjometra przepustnicy ( DF095 i DF096). Są to błędy zapamiętane, a silnik elegancko odpala i pracuje bez najmniejszych anomalii. Od tej pory nie mogę sobie z tym poradzić. Podmieniłem przepustnicę, oczyściłem dokładnie kostki od strony przepustnicy i ECU, przedzwoniłem przewody pomiędzy nimi, sprawdziłem ew. przebicie do masy i żadnej zmiany. Wchodząc w szczegóły błędów niby podpowiada zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie... Wygląda tak, jakby błędy pojawiały się na chwilę podczas odpalania ( mam na myśli tylko te z przepustnicy, sondę i wypadanie zapłonu zostawiam sobie na później). Macie jakieś podpowiedzi dla mnie? Na początek interesuje mnie, czy coś mogłem w Pyrenie poklikać, że pojawił się ten błąd przepustnicy? A może to jakaś masa nie styka i spadek napięcia przy odpalaniu? A może tym odpaleniem bez wtyczki coś popsułem...? W razie potrzeby mam zrzuty ekranu szczegółów błędów.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2024, 22:34 przez wawaludzik.)

Odpowiedz
mb_17
Zarejestrowani

Dogiąć delikatnie piny w kostce (trzeba to zrobić z wyczuciem i nie przesadzić), ewentualnie poszukać nowej kostki przyłączeniowej do przepustnicy, to miejsce najczęściej się poddaje, mogło być jakoś ok to ułożone względem siebie ustabilizowane różnym syfem zebranym od lat , a odpinając wtyczkę do czyszczenia poruszyłeś to połączenie i teraz może być tak, że raz styka a raz nie i wtedy masz błąd, jak odpalasz silnik to on się cały porusza/zadrży wtyczka się poruszy i masz błąd.

były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI, Grand Scenic II ph II 2.0T
-> jest Laguna II ph II 2.0 dci Initiale Paris + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie
Odpowiedz
wawaludzik
Zarejestrowani

op
(28-01-2024, 23:06)mb_17 napisał(a): Dogiąć delikatnie piny  w kostce (trzeba to zrobić z wyczuciem i nie przesadzić), ewentualnie poszukać nowej kostki przyłączeniowej do przepustnicy, to miejsce najczęściej się poddaje, mogło być jakoś ok to ułożone względem siebie ustabilizowane różnym syfem zebranym od lat , a odpinając wtyczkę do czyszczenia poruszyłeś to połączenie i teraz może być tak, że raz styka a raz nie i wtedy masz błąd, jak odpalasz silnik to on się cały porusza/zadrży wtyczka się poruszy i masz błąd.

Sprawdzałem. Elegancko blaszki kostki do siebie stykają, nawet jak małą szpilkę podczas sprawdzenia multimetrem wciskałem to wchodziła z oporem. Popsikane, przeczyszczone taką malutką szczoteczką do czyszczenia między zębami i później powietrze. Na tym się skupiłem, choć oczywiście nie dam głowy, że to nie to... logicznie - tu grzebałem i się popsuło, tu szukać.

Odpowiedz
mb_17
Zarejestrowani

(28-01-2024, 23:15)wawaludzik napisał(a):
(28-01-2024, 23:06)mb_17 napisał(a): Dogiąć delikatnie piny  w kostce (trzeba to zrobić z wyczuciem i nie przesadzić), ewentualnie poszukać nowej kostki przyłączeniowej do przepustnicy, to miejsce najczęściej się poddaje, mogło być jakoś ok to ułożone względem siebie ustabilizowane różnym syfem zebranym od lat , a odpinając wtyczkę do czyszczenia poruszyłeś to połączenie i teraz może być tak, że raz styka a raz nie i wtedy masz błąd, jak odpalasz silnik to on się cały porusza/zadrży wtyczka się poruszy i masz błąd.

Sprawdzałem. Elegancko blaszki kostki do siebie stykają, nawet jak małą szpilkę podczas sprawdzenia multimetrem wciskałem to wchodziła z oporem. Popsikane, przeczyszczone taką malutką szczoteczką do czyszczenia między zębami i później powietrze. Na tym się skupiłem, choć oczywiście nie dam głowy, że to nie to... logicznie - tu grzebałem i się popsuło, tu szukać.

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy, piny we wtyczce to jedno, ale chodzi mi o blaszki w gnieździe na przepustnicy, u szwagra podobny problem występował to te blaszki delikatnie dogięliśmy w gnieździe przepustnicy właśnie i ustąpiło. Siedzi wtyczka ciasno w tym gnieździe?

były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI, Grand Scenic II ph II 2.0T
-> jest Laguna II ph II 2.0 dci Initiale Paris + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie
Odpowiedz
wawaludzik
Zarejestrowani

op Siedzi ciasno. Co ciekawe, to znowu założyłem starą przepustnicę, błędy są nadal te same, ale silnik pracuje również prawidłowo jak na "nowej" - używanej, tzn. obroty są już niskie jak należy. Sam nie wiem co tu się dzieje... OK, pokombinuję jeszcze w tą wtyczką i wiązką wokoło. Jakieś inne pomysły? Może coś naszpąciłem w ECU Pyrenem?
PunkRock86 napisał 29-01-2024, 10:59:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami w odpowiednim dziale i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2024, 10:59 przez PunkRock86.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości