modani
80
0
4
1
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Wrocław
modani
Zarejestrowani
— 24-08-2015, 16:16
op
Sytuacja taka:
Po zamontowaniu instalacji lpg gazownik mówi, że silnik pracuje nierówno, sugerując, że to już tak było. Jeszcze włącza komputer, który wyświetla problem z zapłonem na 1. cylindrze.
Po kilku dniach idę do mechanika od wszystkiego (jedyny mechanik we wsi). Ten podpina komputer i widzi to samo. Zamieniamy następnie miejscami cewkę 1. i 2. Komputer pokazuje wypadanie zapłonu na ... 4. cylindrze.
Zdziwieni zamieniamy jeszcze cewki 3. i 4. Wciąż wypadanie zapłonu na 4. cylindrze.
Wyświetlają się błędy 062 i 065. Co ciekawe, wyświetlają się tylko na benzyn. Gdy odpalamy na ciepłym silniku na lpg - błędów nie ma.
Co to może być?
----
Oprócz Scenic'a:
Renault Thalia kupiona w salonie, 1,5dci 2007r., przejechane 180'000km (01.08.2015), oprócz wymiany łożyska i przepływomierza - bezawaryjna
•
pio555
31,319
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 24-08-2015, 18:54
(24-08-2015, 16:16)modani napisał(a): Sytuacja taka:
Po zamontowaniu instalacji lpg gazownik mówi, że silnik pracuje nierówno, sugerując, że to już tak było. Jeszcze włącza komputer, który wyświetla problem z zapłonem na 1. cylindrze.
Po kilku dniach idę do mechanika od wszystkiego (jedyny mechanik we wsi). Ten podpina komputer i widzi to samo. Zamieniamy następnie miejscami cewkę 1. i 2. Komputer pokazuje wypadanie zapłonu na ... 4. cylindrze.
Zdziwieni zamieniamy jeszcze cewki 3. i 4. Wciąż wypadanie zapłonu na 4. cylindrze.
Wyświetlają się błędy 062 i 065. Co ciekawe, wyświetlają się tylko na benzyn. Gdy odpalamy na ciepłym silniku na lpg - błędów nie ma.
Co to może być? Do jakiego kompa było podłączane?
Poszukaj kogoś z CLIP-em on prawdę Ci powie
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Wojtgda
1,543
8
191
29
INNY
2016
1.2 Energy TCe 115KM 85kW (od 2016)
3miasto
Wojtgda
Zarejestrowani
— 24-08-2015, 19:10
Sprawdź jak wyglada połączenie wtryskiwaczy z instalacja LPG. Mialem kiedys podobny problem a po prostu gazownik na jednym z wtryskiwaczy zrobił zimny lut i tak wlasnie działało i na benzynie i na gazie.
Stawiam na zle połączenie instalacji z gazu z instalacja z samochodu
•
modani
80
0
4
1
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Wrocław
modani
Zarejestrowani
— 24-08-2015, 19:27
op
Rzeczywiście ten mechanik nie ma CLIPa.
Tyle że jestem aktualnie przez tydzień miedzy Przemyślem a Sanokiem i trochę trudno szukać CLIPa tutaj.
Wojtgda, ciekawe, co piszesz. Ja stawiałem na razie na wiązkę przewodów, w sensie - na połączenia.
----
Oprócz Scenic'a:
Renault Thalia kupiona w salonie, 1,5dci 2007r., przejechane 180'000km (01.08.2015), oprócz wymiany łożyska i przepływomierza - bezawaryjna
•
modani
80
0
4
1
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Wrocław
modani
Zarejestrowani
— 15-09-2015, 15:49
op
Co prawda jeszcze nie podpiąłem CLIPa, ale mam nowe wiadomości.
Elektromechanik miał autko i trochę rzeczy porozbierał i poskręcał. Nie doszedł do żadnego wniosku na razie. Jedyna rzecz, którą wytropił, to kąt wyprzedzenia zapłonu. Na wolnych obrotach na benzynie (i tylko na benzynie) szaleńczo się zmienia między 3 do 20 st (Trudno powiedzieć, jakie są granice, bo cyfry szybko się zmieniają w kompie i nie ma w tej zmienności jakiejś reguły). Na gazie na wolnych obrotach jest w porządku. Dobrze jest też na wyższych obrotach - na gazie i na benzynie.
Czy ktoś ma może jakiś pomysł, co może szwankować?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2015, 15:50 przez modani.)
----
Oprócz Scenic'a:
Renault Thalia kupiona w salonie, 1,5dci 2007r., przejechane 180'000km (01.08.2015), oprócz wymiany łożyska i przepływomierza - bezawaryjna
•
pio555
31,319
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 15-09-2015, 16:05
to jest wróżenie z fusów
podepnij Clip i będzie wszystko jasne
szkoda czasu i pieniedzy na różnych mechaników którzy jak sam piszesz porozbierał poskręcał i nie naprawił
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
modani
80
0
4
1
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Wrocław
modani
Zarejestrowani
— 15-09-2015, 17:21
op
Tak, wiem. Czekam na wosera z forum. Ma clip, tyle że rzadko się odzywa a nie podał numeru telefonu. Za kilka dni pewnie poszukam clipa gdzie indziej.
Nota bene - mam wrażenie, że clip dużo mi nie pomoże. Zobaczymy.
----
Oprócz Scenic'a:
Renault Thalia kupiona w salonie, 1,5dci 2007r., przejechane 180'000km (01.08.2015), oprócz wymiany łożyska i przepływomierza - bezawaryjna
•
modani
80
0
4
1
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Wrocław
modani
Zarejestrowani
— 02-10-2015, 20:53
op
Aktualizacja.
Podłączenie CLIPa nic nowego nie wniosło. Oprócz wyświetlania ogólnego komunikatu, z detali pokazywał się tylko szalejący kąt wyprzedzenia zapłonu na benzynie na wolnych obrotach.
Powoli pojawiała mi się w głowie teza, że problem tkwi w benzynie i tylko w tych miejscach, które nie mają z gazem nic wspólnego.
Wpadłem więc na pomysł, żeby przeczyścić wtryski. W serwisie Boscha powiedzieli, że oni robią tylko diesle, ale jeśli przywiozę same wtryski i tylko do przeczyszczenia ultrafalami, to OK. Zrobili to za 20zł. Po zamontowaniu wtrysków okazało się, że błąd nadal wyskakuje, ale kąt wyprzedzenia zapłonu zaczął się lepiej zachowywać. Jego zmiany są teraz wolniejsze (spokojnie można nadążyć wzrokiem) i zmiany się trochę zawężyły (teraz kąt zmienia się w granicach ok. 6-16, wcześniej w granicach ok. 1-20). Czyli być może mam jakiś trop.
Przy okazji okazało się, że trzy wtryski mają brązowe znaczniki a jeden niebieski. Znalazłem w necie taką sytuację: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2754133.html , podobną do mojej, chociaż ja nie mam strzałów w wydech. Na teraz nie mam pewności, ale być może to będzie rozwiązanie problemu - wymiana trzech brązowych (starszych) lub wszystkich czterech na "nowe używane" ;).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-10-2015, 20:54 przez modani.)
----
Oprócz Scenic'a:
Renault Thalia kupiona w salonie, 1,5dci 2007r., przejechane 180'000km (01.08.2015), oprócz wymiany łożyska i przepływomierza - bezawaryjna
•
rumcajs
21
1
0
0
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Katowice
rumcajs
Zarejestrowani
— 02-10-2015, 21:46
Faktycznie temat bardzo ciekawy tylko u mnie jest taki problem, że silnik pracuje tak samo nie równo na gazie i na benzynie Czasem jak go uruchomię obojętnie czy zimny czy ciepły jest strasznie głośny i rzuca silnikiem aż się buda trzęsie. Tylko nie ma reguły kiedy tak się dzieje. Czasem jest oki nie rzuca, ale ja znając auto wiem, że on i tak nie chodzi jak wcześniej, czuć wibracje na fotelu. I dzieje się tak obu paliwach.
Czy u Ciebie na gazie autko chodzi równo? Nie myślałeś o tym by oddać wtryski benzynowe do profesjonalnego wyczyszczenia i regulacji?
•
modani
80
0
4
1
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Wrocław
modani
Zarejestrowani
— 04-10-2015, 17:02
op
Na gazie u mnie jest dobrze. Wibracje są minimalne, kąt wyprzedzenia zapłonu 9-12. (Ciągle nawiązuję do tego kąta, bo to jedyny pomiar, po którym widać w kompie, że coś jest źle na benzynie).
(02-10-2015, 21:46)rumcajs napisał(a): Nie myślałeś o tym by oddać wtryski benzynowe do profesjonalnego wyczyszczenia i regulacji?
A to czyszczenie, które zrobiłem, nie było profesjonalne?
Na pewno było najbardziej profesjonalne, jakie można zrobić za 20zł... A ponieważ ostatecznie nie wiedziałem, czy wtryski to dobry trop, więc za niską cenę sprawdzałem tę ewentualność.
Na teraz myślę, że najbardziej prawdopodobne jest to, że u mnie jeden inny wtrysk robi krecią robotę. Jeśli kiedyś wymienię pozostałe, to zobaczę.
U Ciebie zapewne jest inna przyczyna.
----
Oprócz Scenic'a:
Renault Thalia kupiona w salonie, 1,5dci 2007r., przejechane 180'000km (01.08.2015), oprócz wymiany łożyska i przepływomierza - bezawaryjna
•
|