Kapitan Powolny
1,055
1
138
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie,
Od kilku dni walczę z tematem błędu- skontroluj układ wydechowy. Auto przy pierwszym odpaleniu wyraźnie kuleje i nierówno pracuje i pojawia się migająca ikonka check engine.
Zgaszę go na chwilę bez względu czy jest już wstępnie rozgrzany czy nie- zaczyna pracować równo ale pojawia się ikonka service.
Dziś wyciągnąłem dwie stare cewki i się okazało że oringów na nich praktycznie nie ma. Kupiłem dwa na wymiar, wyczyściłem obie cewki z filmu olejowego i poskładałem. Bez żadnej poprawy. Czyli odpalenie i jak świeci się service- auto jedzie normalnie. Jak tylko sam błąd skontroluj układ wydechowy to czuć że kuleje.
Komplet świec zmieniony. Raz w weekend jak jechałem ponad 600 km po eskach to zgasło wszystko gdzieś w dwóch trzecich trasy- ale wróciło po ponownym odpaleniu.
W gniazdach świec nie widać jakiejś wody czy szlamu.
Zastanawiam się czy nie wyjąć ponownie tych dwóch cewek i nie wpakować ich do kąpieli w benzynie czy innym szuwaksie bo może te sprężynki które trzymają końcówki świec już nie mają takiego przewodzenia albo jest na nich za dużo syfu.
Macie jakiejś pomysły co jeszcze można spróbować zrobić?
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
kotleto
6,210
28
3371
395
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Czechowice-Dz.
kotleto
Zarejestrowani
— 15-11-2023, 17:20
Może trzeba je zmienić
Wysłane z mojego fona
•
wojteks
2,877
12
690
637
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 15-11-2023, 17:22
Umęczone cewki podlegają wymianie tak jak każdy materiał eksploatacyjny. Może jednak odczyt błędów trzeba zrobić i dokładniej sprawdzić o co chodzi.
•
user64
657
6
235
629
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 15-11-2023, 19:29
Ale skąd pewność, że cewki?
Jak dla mnie to raczej sondy i/lub katalizator.
Ale to wróżenie ze szklanej kuli, a kule mam chińską, więc lepiej podłączyć kompa.
•
Kapitan Powolny
1,055
1
138
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(15-11-2023, 19:29)user64 napisał(a): Ale skąd pewność, że cewki?
Jak dla mnie to raczej sondy i/lub katalizator.
Ale to wróżenie ze szklanej kuli, a kule mam chińską, więc lepiej podłączyć kompa.
Czuć w początkowej fazie że nie pracuje równo i któryś cylinder nie dostaje iskry. Błąd to efekt wtórny bo trochę paliwa dostaje się do wydechu i sonda zgłasza błąd
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
pio555
31,356
125
11134
3,040
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 15-11-2023, 19:53
(15-11-2023, 16:24)Kapitan Powolny napisał(a): błędu- skontroluj układ wydechowy. co pokazał komputer?
(15-11-2023, 16:24)Kapitan Powolny napisał(a): Od kilku dni walczę z tematem błędu jak na razie walczysz po omacku
test kompem to postawa....
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Kapitan Powolny
1,055
1
138
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(15-11-2023, 19:53)pio555 napisał(a): (15-11-2023, 16:24)Kapitan Powolny napisał(a): błędu- skontroluj układ wydechowy. co pokazał komputer?
(15-11-2023, 16:24)Kapitan Powolny napisał(a): Od kilku dni walczę z tematem błędu jak na razie walczysz po omacku
test kompem to postawa.... co pokazał. Wypadanie zapłonu na zdaje się czwartym garze. Na tym mam nową świecę i nową cewkę. Czkawka została. Walczę trochę po omacku bo wcześniej błąd pojawiał się jak dłuższy czas jeździłem krótkie odcinki. Potem wystarczyło go przegonić 200 czy 300 km i był spokój na dłuższy czas. Jak pisałem w pierwszym poście w poprzedni weekend też błąd zniknął po kilkuset km jazdy. Zmian w zachowaniu auta wtedy nie było
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
pio555
31,356
125
11134
3,040
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 15-11-2023, 20:02
(15-11-2023, 19:57)Kapitan Powolny napisał(a): Wypadanie zapłonu na zdaje się czwartym garze. Na tym mam nową świecę i nową cewkę a zasilanie cewki?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Kapitan Powolny
1,055
1
138
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(15-11-2023, 20:02)pio555 napisał(a): (15-11-2023, 19:57)Kapitan Powolny napisał(a): Wypadanie zapłonu na zdaje się czwartym garze. Na tym mam nową świecę i nową cewkę a zasilanie cewki?
Hmmmm....... kable nie są połamane. Ale w sumie nie sprawdzałem czy jest przebicie
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Kapitan Powolny
1,055
1
138
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Żeby podsumować temat walki. Po wymianie zaworu sterowania fazami rozrządu i czujnika położenia wałka rozrządu problem ustąpił
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
|