Wymieniałem dzisiaj jeden z zacisków z tylu, nie mogłem założyć linki(brakowało z 5mm) wiec użyłem linki do awaryjnego odblokowania linek. Teraz ręczny nie działa, tzn silniczek chodzi ale wyskakuje błąd i nie zaciąga linek. I moje pytanie czy trzeba rozebrać mechanizm i tam coś zrobić czy trzeba klipem to ustawić?
Awaryjne odblokowanie linek hamulca ręcznego
op
Witam.
Wymieniałem dzisiaj jeden z zacisków z tylu, nie mogłem założyć linki(brakowało z 5mm) wiec użyłem linki do awaryjnego odblokowania linek. Teraz ręczny nie działa, tzn silniczek chodzi ale wyskakuje błąd i nie zaciąga linek. I moje pytanie czy trzeba rozebrać mechanizm i tam coś zrobić czy trzeba klipem to ustawić?
Odsyłam do serwisowki, jest wszystko opisane.
Po użyciu rączki trzeba ją cofnąć i ułożyć na swoim miejscu, a później zaciągnąć ręczny. Powinien naprezyc linkę i zadziałać normalnie - autoadaptacja Ja uruchamialem ręczny w trybie zapłonu wymuszonego- bieg 1 + hamulec bez sprzęgła + 'start' na kilka sekund. Jedyne co mnie lekko zaniepokoilo to trzask spod auta jakby coś pękło ale okazalo się że chyba przekładnia linek tak strzeliła przy naprezaniu bo całą rozbieralem i była luźna. Jako ciekawostka - budowa EPB różni się w wersji zwykłej i Grand mimo że są identyczne moduły. #Wytapatalkowane A, powiedz czy piszczy z zegarów podczas pokazywania błędu. I czy masz granda czy krótkiego #Wytapatalkowane (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2018, 20:19 przez Trodor.)
To większy problem uniemożliwiający używanie systemu. Sam błąd czy mniej istotne rzeczy pokazują tylko błąd, bez pisku.
W grandzie jest inaczej niż u mnie w krótkim. Jest to w serwisowce, nie masz przekładni linek. Moduł EPB znajduje się u Cb na belce na środku, tam gdzie ja mam przekładnie. Linki wchodzą bezpośrednio do niego. Spróbuj w trybie tego zapłonu bo to tryb serwisowy. Jeśli nic nie da, najlepiej byłoby odczytać błędy, chociaż ja u siebie tylko załączyłem zapłon z odpiętą rączką ręcznego i złapał.... 10 błędów w sterowniku EPB. Więc czy komputer da tu jednoznaczną odpowiedź wątpię, trzeba by sprawdzić parametry - w grandzie można chyba sprawdzić siłę naciągu każdej linki ale nie mam pewności. Jeśli zmieniłeś zacisk, sprawdzilbym czy oba pracują podobnie, i czy na obu masz wspomagające sprężyny powrotne. W tej wersji EPB co w grandzie, może być tak że wykrywa znaczną różnice między siłami naciągu linek i tu może leżeć problem. #Wytapatalkowane
Nie ma sensu żebym teraz już to mówił ale też miałem prawy tak zapieczony że młotkiem było ciężko go ruszyć. Wystarczył dobry preparat odrdzewiająco-smarujący odpowiednio użyty .
Możesz spróbować też jeszcze raz go energiczniej spuścić z bagażnika. Do sprawdzenia też linka, bo bardzo rzadko używana mogła gdzieś zardzewiec. Wtedy cofnięcie uchwytu w bagaju może nie pomagać i trzymać dalej trochę w górze. Powodzenia #Wytapatalkowane
Najpierw upewnij się, że linka do odblokowania hamulca jest cofnięta. Jak jej nie cofniesz to silnik nie będzie zaciągać linek, bo mechanizm jest odblokowany.
U mnie był problem z cofaniem jednego zacisku. Okazało się że linka jest zapieczona. Musiałem młotkiem cofać dźwignię aby zdjąć linkę. Zdjąłem ją i porządnie zalałem odrdzewiaczem a w zasadzie środkiem smarnym w sprayu, tak żeby popłynęło jak najwięcej do środka. Potem trzeba rozruszać linkę w pancerzu. Tylko przypadkiem nie zaciągaj hamulca przy zdjętej lince!!! Sprawny zacisk w scenicu nie potrzebuje sprężynki zewnętrznej i dlatego w większości ich nie ma. (10-10-2018, 21:19)polaq napisał(a): Sprawny zacisk w scenicu nie potrzebuje sprężynki zewnętrznej Zgadzam się. Chyba ze jest to Grand, i ma tylko z jednej strony bo druga spadła - wtedy będzie różnica siły i moduł może głupnąć. U mnie nie może taki problem wystąpic bo z modułu wychodzi jedna linka główna. I wchodzi do przekładni linek tak skonstruowanej, że zawsze będzie z tą samą siłą zaciskał, niezależnie jak się to przenosi na hamowanie. #Wytapatalkowane
W Grandzie jest jeden silnik w module hamulca.
Po prostu linki są mocowane po dwóch stronach przekładni. Siła zaciągająca przy mechanizmie musi być taka sama. Siła hamowania może być różna jak któraś linka jest zapieczona lub dźwignia w zacisku ciężko chodzi. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2018, 21:46 przez polaq.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości