Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Automatyczna klima tylko z nazwy :)


darwyp
Zarejestrowani

op Witam serdecznie, przeczytałem wiele tematów traktujących o automatycznej klimatyzacji w Scenic I lift i nie mogę znaleźć odpowiedzi. 
Moje objawy klima w funkcji auto zmienia zgodnie z ustawieniami temperaturę nawiewu ale cały czas pomimo, że temperatura w aucie osiągnęła ustawiony poziom chodzi na bardzo wysokich obrotach (max) Co dziwne nawet rano jak silnik zimny i na zewnątrz zimno nadmuch "nie czeka" aż silnik się  chociaż trochę nagrzeje tylko od razu wentylator na maxa.
W trybie manualnym mogę sterować zarówno temperaturą jak i siłą nawiewu i wszystko wydaje się być  normalnie. 
Termometr zewnętrzny wskazuje całkowite bzdury +10 stopni na zewnątrz, a na wyświetlaczu -20 stopni. Myślę jednak, że temperatura zewnętrzna nie powinna mieć znaczenia dla klimatyzacji bowiem jej zadaniem jest "trzymanie" zadanej temperatury wewnętrznej 
Jeżeli do diagnozy pomocny może być jakiś filmik mogę jutro coś nagrać i wstawić na you tube podając link na forum.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Po kolei:
1. Tryb Auto wiesz jak włączyć? (wiem, trywialne, ale czasem najprostsze rozwiązania są najmniej oczywiste)
2. Temperatura zewnętrzna ma znaczenie.
3. Do sprawdzenia czujnik przy lusterku, pewnie nie działa.
4. Wyswietlacz pokazuje prędkość wentylatora?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • darwyp
darwyp
Zarejestrowani

op
(22-04-2018, 15:46)filozof napisał(a): Po kolei:
1. Tryb Auto wiesz jak włączyć? (wiem, trywialne, ale czasem najprostsze rozwiązania są najmniej oczywiste)
2. Temperatura zewnętrzna ma znaczenie.
3. Do sprawdzenia czujnik przy lusterku, pewnie nie działa.
4. Wyswietlacz pokazuje prędkość wentylatora?
Ad 1
Tak mam też inne auto z automatyczną dwustrefową klimatyzacją
ad 2
Zakładamy taki scenariusz :
Temperatura zewnętrzna -5 stopni. Samochód ustawiony lewym bokiem do silnego słońca, w samochodzie +10 stopni, prawe lusterko w cieniu na wyświetlaczu w aucie -5 stopni.
Klima powinna "czytać wskazania" temperatury wewnętrznej i dążyć do stabilizacji tej temperatury w okolicy temperatury zadanej.
Test wykonany Citroenem C-5 tak właśnie się zakończył. Nie ważna temperatura zewnętrzna. Maszyna dąży do stabilizacji temperatury wewnętrznej i jak ją osiągnie uspokaja pracę i przechodzi w łagodny tryb podtrzymania
W Scenicu czy minus 5 czy plus 10 na zewnątrz, bez znaczenia czy ciepły czy zimny silnik klima startuje niemal pełną parą i nawet jak osiągnie okolice temperatury zadanej w aucie wentylator ma max obroty. 
Cytryna przy zimnym silniku niemal nie dmucha,a zwiększa moc dmuchawy jak silnik się rozgrzewa.
Coś mam walnięte w Sceniku tylko co?
ad 3
Pewno czujnik walnięty, ale jak sądzę nie powinien mieś znaczenia, przynajmniej decydującego.
ad 4
Tak wyświetlacz pokazuje prędkość wentylatora

W trybie ręcznym wszystkie ustawienia działają prawidłowo.
Mogę przykładowo dać temperaturę na wyświetlaczu na max i regulować temperaturę wewnątrz auta siłą nadmuchu -- to jak jest chłodno. Jak jest gorąco temperatura w dół, załączona klima i ponownie siłą nadmuchu steruję temperaturą w aucie.
Przy +27 stopniach na zewnątrz i mocno rozgrzanym na słońcu aucie po kilku minutach mogę zejść z obrotami dmuchawy do dwóch kresek i w trakcie jazdy taka nastawa utrzymuje przyjemną temperaturę w aucie na wyświetlaczu napis min.
Przy takim ręcznym sterowaniu nie mam na wyświetlaczu temperatury ale ciszę i brak hałasu dmuchawy bo wentylator max na jednej lub dwóch kreskach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2018, 16:38 przez darwyp.)

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Rozumiem, że auto grzeje tylko przy ustawieniu max w trybie manualnym - jeżeli tak, to masz walnięty czujnik temp. wewnętrznej lub otwarty obwód. Nie wiem czy w jedynce jest jeszcze czujnik nasłonecznienia.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi sportway za ten post post:
  • darwyp
darwyp
Zarejestrowani

op Auto grzeje w trybie auto i manualnym.
Tyle tylko, że w trybie auto pomimo, że silnik jest jeszcze zimny sterownik mocno podkręca obroty dmuchawy i dmucha zimnym powietrzem, a w Cytrynie sterownik "czeka" na rozgrzanie silnika i stopniowo zwiększa siłę nawiewu.
W sytuacji kiedy silnik jest ciepły, a temperatura ustawiona powiedzmy na 21 stopni  Scenic dmucha  lekko ciepłym powietrzem i tu jest chyba ok ale pomimo, że w aucie jest już ciepło dmuchawa nie zwalnia tylko ciągle chodzi na max obrotach. Podniesienie temperatury zadanej na powiedzmy 26 stopni sprawia, że sterownik podnosi temperaturę nawiewu i ciągle pracuje na maksymalnych obrotach dmuchawy.
Cytryna w trakcie dążenia do osiągnięcia zadanej temperatury w kabinie lekko podnosi siłę i temperaturę nadmuchu, a gdy w kabinie temperatura osiąga zadany próg klima zmniejsza siłę i temperaturę nadmuchu,
Scenic co prawda reguluje temperaturę nadmuchu ale cały czas dmuchawa pracuje na maksymalnych obrotach tak jakby nie "widział", że w aucie jest już osiągnięta zadana temperatura.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2018, 00:27 przez darwyp.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

(22-04-2018, 16:38)darwyp napisał(a): ad 3
Pewno czujnik walnięty, ale jak sądzę nie powinien mieś znaczenia, przynajmniej decydującego.
Źle opisałem: chodzi o czujnik temperatury przy lusterku wewnątrz, dzięki niemu klima - jak piszesz - „dąży do stabilizacji tej temperatury w okolicy temperatury zadanej”. Ten ma zasadnicze znaczenie. Zewnętrzna temperatura (czujnik w lusterku pasażera) ma znaczenie ale mniejsze. Generalnie jeśli między tymi czujnikami jest duża różnica, to automat zacznie będzie mieszał więcej powietrza świeżego, „nieprzetworzonego” przez grzanie, czy chłodzenie. Na przykład, kiedy auto jest nagrzane, a oblejesz lusterko prawe zimną wodą, to nie od razu załączy się klimatyzacja, żeby wychłodzić kabinę. Dopiero, gdy uzna, że samo dmuchanie niewiele daje załączy chłodnicę Biggrin
(22-04-2018, 20:50)sportway napisał(a): Nie wiem czy w jedynce jest jeszcze czujnik nasłonecznienia.
Nie, nie ma Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2018, 11:24 przez filozof.)

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
darwyp
Zarejestrowani

op I to może być strzał w dziesiątkę. Klima zachowuje się taj jakby brakowało jej informacji o tym, że temperatura w kabinie już osiągnęła zadany poziom i pędzi dmuchawę wysoko w oczekiwaniu na sygnał z termometru wewnętrznego. Jutro spróbuję się dobrać do tego w okolicy wewnętrznego lusterka wstecznego.
Tak na marginesie może wiecie, czy w kabinie jest tylko ten termometr wewnętrzny, czy też są jakieś inne, bo coś musi dawać informacje o temperaturze w okolicy nóg i pośrodku kabiny.
Trudno przypuszczać aby ten jedyny termometr zbierał informacje o temperaturze z całej kabiny.

Odpowiedz
tomspeed
Zarejestrowani

juz nie pamietam jak to w jedynce bylo, ale chyba jest jeszcze czujnik temp powietrza wpadajacego do kabiny i czujnik temp plynu w nagrzewnicy

dodatkowo:
                   HYUNDAI  SANTA FE  2.2 CRDI `07 4x4 AT
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tomspeed za ten post post:
  • darwyp
Mati
Zarejestrowani

(23-04-2018, 16:06)darwyp napisał(a): Tak na marginesie może wiecie, czy w kabinie jest tylko ten termometr wewnętrzny, czy też są jakieś inne, bo coś musi dawać informacje o temperaturze w okolicy nóg i pośrodku kabiny.
Trudno przypuszczać aby ten jedyny termometr zbierał informacje o temperaturze z całej kabiny.
bardzo prawdopodobne że jest tylko jeden właśnie ten, odnośnie tego to klima zachowuje Ci się jakby całkiem odłączony był ten pod lusterkiem.
A jak się wsłuchasz to słyszysz jak silniczek z turbinką pracuje?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • darwyp
darwyp
Zarejestrowani

op Zdjąłem ten czujnik razem z klapką i okazuje się, że silniczek chodzi przedmuchałem go całą mocą płuc  Biggrin i nadal jest kiepsko. 
Co prawda w trybie auto obroty spadły na szósty poziom z ośmiu ale myślę, że to zbyt wysoko bo temperatura w kabinie właściwa, a dmuchawa "wysoko".
Odnośnie czujnika powietrza wtłaczanego do kabiny to taki z pewnością jest gdzieś w okolicy klapy mieszającej bo następuje szybka reakcja zmiany temperatury wdmuchiwanego powietrza po zmianie nastawy na panelu.
Szukam nadal. Obstawiam czujnik temperatury wewnętrznej.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości