Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Amortyzatory


wojteks
Zarejestrowani

(14-09-2022, 20:53)Lionel2000 napisał(a): w Scenic 1 łożyskowanie jest na siedzisku sprężyny.
W sumie nigdy takiego rozwiązania nie widziałem ale to nie zmienia nic, dokręcić można na zewnątrz przed montażem do samochodu.

(15-09-2022, 06:10)RafałQ napisał(a): jak będzie za mocno to coś się będzie działo? Poprawiać?
Nie.

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

(15-09-2022, 06:10)RafałQ napisał(a): jak będzie za mocno to coś się będzie działo? Poprawiać?
Ja bym poprawił, zbyt sztywne połączenie elementów, które pracują może w ostateczności doprowadzić do zerwania stema.
60Nm to stosunkowo niewielka siła w porównaniu do tzw. oporu (czytaj na maksimum).

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

teraz patrze na ten filmik, to gość dokręcił kluczem dynamometrycznym, ale na ściśniętej sprężynie, więc moim zdaniem też dokręcił do końca gwintu, bo przecież nie miał oporu przed końcem gwintu... Co innego jakby dokręcał po zamontowaniu na samochodzie i po opuszczeniu podnośnika

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(15-09-2022, 11:45)RafałQ napisał(a): Co innego jakby dokręcał po zamontowaniu na samochodzie i po opuszczeniu podnośnika
Nic innego, sprężyna się ściska a tłoczysko obraca i pracuje góra-dół więc dokręcenie na samochodzie to dokładnie to samo co dokręcenie tak jak na filmiku czy tak jak dokręciłeś sam. 60Nm to mało i dużo, jeżeli nie używałeś metrowych przedłużek to dokręciłeś w miarę prawidłowo zapewne, samo się nie odkręci. Jak bardzo chcesz poprawić to popraw na samochodzie tak jak stoi.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

(15-09-2022, 12:25)wojteks napisał(a): samo się nie odkręci. Jak bardzo chcesz poprawić to popraw na samochodzie tak jak stoi.
Wiesz, nie chodzi mi o to że się nie odkręci, tylko czy dokręcenie do końca gwintu nie było błędem. Ale raczej już zostawię jak jest

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Nie było błędem. Siła dokręcania mała, bo i średnica śruby mała, toż to tylko ø6

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(15-09-2022, 13:45)RafałQ napisał(a): tylko czy dokręcenie do końca gwintu nie było błędem
To tak ma być dokręcone.

(15-09-2022, 16:52)twilk7 napisał(a): bo i średnica śruby mała, toż to tylko ø6
60Nm na fi6? Jakoś chyba za dużo, tam raczej większy gwint jest.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

No może ø8, a musi dobrze gumę docisnąć, żeby otwór się nie wyrobił.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(15-09-2022, 19:28)twilk7 napisał(a): a musi dobrze gumę docisnąć
Czyli do oporu standardowym kluczem bez metrowej przedłużki.

Odpowiedz
jrslw
Zarejestrowani

Witam, nie chce zakładać nowego wątku... Czeka mnie wymiana z przodu odboi i osłon. Wybrałem zestaw Monroe. Jaki koszt za wymianę? Wiem, że ta sama robota co wymiana amorków, które planuje sprawdzić.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości