Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Akumulator do S3


pio555
Junior Administratorzy

Online
Akumulator typu EFB to technologia przejsciowa miedzy zwyklym akumaulatorem a AGM....nadaje sie tak samo do start stop jak AGM tylko jest stosowany w autach klas nizszych i o mniejszych pojemnościach

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Ciekawe dlaczego zaczęli wkładać EFB w Scenicach IV

Odpowiedz
gres
Zarejestrowani

Czy to oznacza, że taki spokojnie mogę kupić? Są trochę tańsze.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
możesz spokojnie kupować....
akumulatory EFB i AGM sa stosowane w autach w zależności od wyposażenia...in więcej "bajerów" elektrycznych tym potrzeba bardziej zaawansowanego akumulatora i wtedy stosowany jest AGM...
do systemu Start&Stop można zastosować też zwykły akumulator tylko trzeba mieć świadomość,ze jego życie może być bardzo krótkie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ivan_drago
Zarejestrowani

Myślałem o EFB ale one mają nieco mniejszy prąd max więc dołożyłem parę złotych i kupiłem dedykowany AGM za 550 zł. Nawet jako pożyje tylko 3 lata to nie wychodzi drogo w przeliczeniu na rok. A to EFB jakoś nie wzbudza mojego zaufania. Oszczędzać i eksperymentować to można na płynie do spryskiwaczy a nie akumulatorze No

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

AGM jak nie będzie przegrzany to pożyje długo. Naładować porządnie przed zimą a jeśli krótkie odcinki to raz w miesiącu skontrolować napięcie a będzie długo żył.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Moj ma już 8 lat

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

No mój też jednak pierwszy montaż AGM Varta wytrzymują długo.

Odpowiedz
gres
Zarejestrowani

(07-03-2020, 23:23)ivan_drago napisał(a): Myślałem o EFB ale one mają nieco mniejszy prąd max więc dołożyłem parę złotych i kupiłem dedykowany AGM za 550 zł. Nawet jako pożyje tylko 3 lata to nie wychodzi drogo w przeliczeniu na rok. A to EFB jakoś nie wzbudza mojego zaufania. Oszczędzać i eksperymentować to można na płynie do spryskiwaczy a nie akumulatorze No

 Czasem jednak parametry są identyczne jak w przypadku varty e39 agm 70/760 i n70 EFB 70/760.
Słyszałem też, że akumulatory AGM nie powinny być montowane pod maską, tylko w środku auta lub bagażniku.

Odpowiedz
gres
Zarejestrowani

(07-03-2020, 18:56)scrabi napisał(a): Daj fotę od góry.... Na fabrycznym jed data produkcji...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Wychodzi na to, że akumulator jest oryginalny- data produkcji  2014 r i jego żywot dobiegł końca. Czyżby już wtedy zaczęli montować EFB z oszczędności?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

7 gości