Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Akumulator


radwisnia
Kobiety

op Witam dzisiaj próbowałem odpalic scenica 2 1.6 i kilka razy krecil po chwili jakies pikanie i nie odpalil na wyświetlaczu bylo level oil ok zadnego bledu ale silnik cisza. Podejrzewam ze to wina slabego akumulatora bo kupilem scenica miesiąc temu z nowym aku ale 45ah 360a :/ jest to wina słabego aku ? Na jaki zmienic akumulator zeby bylo ok ? Mam siknik 1.6 16v w gazie i czesto robie male odcinki kilka km.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2020, 18:28 przez pio555.)

Odpowiedz
KamWar
Zbanowani

Troszkę mały akumator jak również na benzynę. Ja bym brał coś około 55ah i 480a. Jeśli kręci co nie co, to pewnie wina słabego aku i prądu rozruchowego.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi KamWar za ten post post:
  • radwisnia
radwisnia
Kobiety

op No tak myślałem ;/ dałem sie zrobić w ch..., zaślepiło mnie że nowy i na gwarancji. Może być większy prąd rozruchowy ? czy na moje krótkie trasy lepiej mniejszy ? jakiej firmy najlepiej ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2020, 20:58 przez radwisnia.)

Odpowiedz
KamWar
Zbanowani

(08-02-2020, 20:57)radwisnia napisał(a): No tak myślałem ;/ dałem sie zrobić w ch..., zaślepiło mnie że nowy i na gwarancji. Może być większy prąd rozruchowy ? czy na moje krótkie trasy lepiej mniejszy ? jakiej firmy najlepiej ?

W teorii jeśli robisz krótsze trasy, to lepiej mniejszy, ale istotny jest prąd rozruchowy mimo wszystko. To nie diesel, że potrzebujesz prądu rozruchowego na poziomie minimum 680a, żeby dobrze kręcił. W użytkowaniu akumulatora nie jest najistotniejsza jego pojemność, ale rodzaj użytkowania. Bardzo krotkie trasy i częste odpalanie (rozruch) skraca jego żywotność, bo akumulator musi "puścić" swoje, żeby zakręcić rozrusznikiem. Ciężko powiedzieć czy krótkie trasy będą bolączką Twojego akumulatora, bo ja robię codziennie ok 15 km i akumulator działa już 3 rok bez żadnego problemu. Ciężko pewnie uwierzyć, że nigdy go nie ladowalem prostownikiem, ale to prawda. Tylko, że ja mam diesla, a akumulator Exide 75ah i 760a prądu rozruchowego, bo do dci, gdzie ogromne znaczenie ma duży prąd.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2020, 21:25 przez KamWar.)

Odpowiedz
sebastian.scenic3
Zarejestrowani

Kup o takich parametrach jak fabryczny bo inaczej może być nie ładowany właściwie przez alternator.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
radwisnia
Kobiety

op Gdzie mogę znaleźć jaki kupić fabryczny ?
Mysłałem o takim:
https://www.norauto.pl/p/akumulator-vart...erm=426406

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Załóż sobie większą pojemność i prąd rozruchowy, a zobaczysz ile dłużej będziesz się cieszył akumulatorem. Polecam szczególnie na krótkie odcinki, wstawiałem tu fotę 12-letniego aku GM z Opla, który u mnie śmiga 3 kilometry dziennie i może raz na dwa tygodnie jest przegoniony w trasie.  Obie wartości mam większe od książkowych. I pamiętajcie, że akumulator ładowany jest prądem, nie napięciem!

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi sportway za ten post post:
  • Lepus
Lepus
Zarejestrowani

No nie wiem, czy koledzy głupot nie opowiadają. Już raz pisałem na forum, że w zasadzie nie ma znaczenia jak jest większy od tego co fabryka zaleca. Ważny jest tutaj bilans energii. Na rozruch potrzebujemy określonej energii, którą to energię uzupełnia później alternator. I nie ma tu w zasadzie znaczenia czy to będzie 65, 75 czy 95 Ah. Byle by wymiarami pasował i się zmieścił w aucie. Alternatory w naszych autach mają taki naddatek mocy, że spokojnie dadzą radę. Ja mam diesla, robię odcinki po kilka kilometrów, aku mam coś około 3 lat i nie doładowywałem go jeszcze. Nie mam takiej potrzeby.
@ radwisnia jeżeli masz aku na gwarancji to go reklamuj. Przy 1,6 ten akumulator powinien dać radę, chociaż faktycznie lepszy byłby większy (tj i pojemnością energii jak i głównie prądem rozruchu) Bo w większe mrozy mogą być kłopoty. Przy tych temperaturach co teraz to powinien kręcić jak wściekły.
Jeżeli teraz nie daje rady to coś nie tak albo z ładowaniem alternatora (niedoładowuje) albo z rozrusznikiem.
ps kiedyś do fiatów 125 i polonezów takie były polecane, 45Ah ;)
ps2 Przy rozruchu, załóżmy, że przy 12V silnik pobiera średnio 200A w czasie 15 sek tj 36000 Wsek (wato-sekund), tj jak kto woli w uproszczeniu, niecałe 0,9Ah.
Oczywiście pierwszy rozruch zimnego silnika, potem przy ciepłym silniku to już te wielkości znacznie maleją.
Pytanie, w jakim czasie alternator ładując (liczmy tylko 5A) odda tą pobraną energię do akumulatora zużytą przez rozruch silnika? ;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2020, 23:02 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • radwisnia
Szagi
Zarejestrowani

Dodam że oryginał ma parametry 50Ah 420
[Obrazek: 19e9c4e7506b.jpg]

Odpowiedz
radwisnia
Kobiety

op Jest gwarancja ale bym musial jechac kiladziesiat kilometrow bo jest z gniezna a ja inowroclaw wiec szczerze wole na miejscu zmienic na że tak powiem porządny i miec gwarancje na miejacu.. I dla tego pytam jaki najlepiej zeby pasowal. Dzieki za odpowiedzi.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości