tomszychta
2
0
0
0
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 138KM, 2003-2009
Rybnik
op
Witam.
Mam taki problem z moją skrzynią. Mianowicie pierwszy bieg za każdym jakby "wypada" i objawia się to efektem ślizgania sprzęgła, problem nie występuje na zimnej skrzyni. Pozostałe biegi wchodzą bez problemu. Ruszam z drugiego biegu załączonego ręcznie, potem przełączam na D i wszystko okey, tylko trzeba pilnować żeby skrzynia nie wrzuciła 1 biegu. Wydaje mi się że problem będzie polegał na nieszczelności któregoś z elektrozaworów. Mam rację?
Pozdrawiam
Tomek
PunkRock86 napisał 12-10-2020, 09:59:
Zgodnie z regulaminem forum :
pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.
Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2020, 09:59 przez PunkRock86.)
•
igamik4348
6
0
1
4
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Muszyna
Cześć. Wlasnie dopadl mnie ten sam problem. Czy i jak udalo Ci sie to naprawic?
•
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 27-01-2024, 06:33
Najlepiej podłączyć komputer, jeśli nie chcesz, może zwyczajnie zaryzykować i wymienić zawory,
Nie pasuje mi tylko że dzieje się tak na ciepłej skrzyni a nie zimnej, może to również świadczyć o oleju, że zwyczajnie staje się zbyt rzadki po rozgrzaniu. Kiedy był wymieniany i czy zgodnie z wytycznymi?
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
jarpen
2,678
9
1668
1,446
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 27-01-2024, 08:52
U mnie jak zaczęło sie tak dziać, To wymieniłem automat na manual
Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
•
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 27-01-2024, 09:10
(27-01-2024, 08:52)jarpen napisał(a): U mnie jak zaczęło sie tak dziać, To wymieniłem automat na manual
Nie ma chętnych na taką operację
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 27-01-2024, 10:27
(27-01-2024, 09:10)Binio napisał(a): (27-01-2024, 08:52)jarpen napisał(a): U mnie jak zaczęło sie tak dziać, To wymieniłem automat na manual
Nie ma chętnych na taką operację
...i jak sobie przypominam, naprawiałeś najpierw auto, jak się okazało zostajeś oszukany, bo nie wymienili Ci części
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
wojteks
2,848
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 27-01-2024, 10:36
(27-01-2024, 09:10)Binio napisał(a): Nie ma chętnych na taką operację Typowa operacja dla wielu posiadaczy uszkodzonych skrzyń EDC, skoro da się EDC na manuala wymienić to i automat hydrauliczny jak najbardziej się da. Żadnej magii w tym nie ma, te samochody i silniki z manualem też były produkowane/konfigurowane.
Używany manual to koszt rzędu 500-1000pln, mechanizm zmiany biegów, komplet sprzęgła z pedałem włącznie, koło zamachowe i rekonfiguracja elektroniki w razie konieczności. W sumie za około 3000-3500 pln powinno się udać zrobić.
Oczywiście można próbować na używany automat wymienić (ale taki już jest) a naprawa czegoś więcej niż zawór to nie wiem czy się w ogóle opłaca.
•
Binio
1,676
8
319
660
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 27-01-2024, 12:14
(27-01-2024, 10:36)wojteks napisał(a): (27-01-2024, 09:10)Binio napisał(a): Nie ma chętnych na taką operację Typowa operacja dla wielu posiadaczy uszkodzonych skrzyń EDC, skoro da się EDC na manuala wymienić to i automat hydrauliczny jak najbardziej się da. Żadnej magii w tym nie ma, te samochody i silniki z manualem też były produkowane/konfigurowane.
Używany manual to koszt rzędu 500-1000pln, mechanizm zmiany biegów, komplet sprzęgła z pedałem włącznie, koło zamachowe i rekonfiguracja elektroniki w razie konieczności. W sumie za około 3000-3500 pln powinno się udać zrobić.
Oczywiście można próbować na używany automat wymienić (ale taki już jest) a naprawa czegoś więcej niż zawór to nie wiem czy się w ogóle opłaca.
Pomijając że jak czytałem, to już kilka lat temu, było to więcej, to powtórzę.
Nie ma chętnych żeby to robić, chyba że się deklarujesz. To jak mi coś padnie, będę wiedział kto mi pomoże
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
wojteks
2,848
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 27-01-2024, 13:23
(27-01-2024, 12:14)Binio napisał(a): Nie ma chętnych żeby to robić, Na to żadnego wpływu nie mam, w takim razie pozostaje naprawa automatu za dużo pln jeżeli to nie zawór, wymiana na używaną sprawną albo złomowanie pojazdu.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• jarpen
vitia
374
1
96
33
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Śląsk
vitia
Zarejestrowani
— 28-01-2024, 10:32
(27-01-2024, 10:36)wojteks napisał(a): a naprawa czegoś więcej niż zawór to nie wiem czy się w ogóle opłaca.
Naprawa SC2 ponad wymianę sworznia to już taka operacja. Nawet porządny serwis rozrządu to wartość 1/2 auta. Ja w to auto dawno wsadziłem więcej niż za nie dałem, a w skrzynię samą - niemal równowartość.
Tu wychodzą dwie szkoły - kupić sprawne niedrogie i zajechać bezinwestycyjnie lub kupić, inwestować, mieć sprawne w pełni, ale i ze świadomością nieodzyskania kiedykolwiek tego wkładu.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi vitia za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to vitia for this post
• Binio
|