ABS ESP SERVICE NIE GAŚNIE
Albo od kompa tzn diagnostyki komputerowej . 30-50 zł a się okaże gdzie szukać.
Clip, Autoboss v30
Miałem ten sam problem, mój mechanik najpierw stwierdził, że pompa do wymiany, a po podpięciu do komputera (CDIF3 albo 4) wyszło że błąd czujnika ABS prawego koła z tyłu, błąd czujnika kąta skrętu i coś tam jeszcze. Zaczęliśmy wymianę od najtańszej części czyli czujnika ABS (choć w Polsce w sklepach stacjonarnych niedostępny do mojego scenica, na popularnym serwisie aukcyjnym min 240zł), który zamówiłem przez internet jak się okazało w Niemczech za 80 zł plus 40zł przesyłka. Po wymianie czujnika problem zniknął.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2019, 13:21 przez mateusz_online.)
Czy było coś ostatnio grzebane w zawieszeniu,hamulcach?
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
op
Nic z tych rzeczy, ale wymieniłem czujnik przy pedale hamulca i na razie działa bez zarzutów. Tyle, że czasami zdarza się, że esp się zaświeci po przejechaniu kilku km i już nie zgaśnie. A czasami przejadę setkę i wszystko gra.
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka (01-01-2019, 17:50)Chudy1964 napisał(a): wymieniłem czujnik przy pedale hamulca i na razie działa bez zarzutówtrochę dziwne, jedno i drugie nie powinno mieć nic wspólnego z sobą. Z Twoimi błędami to tak czujniki przy kołach.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
Od tamtej pory tego błędu nie ma, a czujnik zmieniłem, bo kolega mi powiedział, ze stopu nie mam i tak mi sie problem rozwiązał, zastanawia mnie tylko to esp dlaczego czasami się zaświeci i juz nie gaśnie, co może być tego powodem?
Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2019, 19:38 przez Chudy1964.) (04-01-2019, 19:26)Mati napisał(a):(01-01-2019, 17:50)Chudy1964 napisał(a): wymieniłem czujnik przy pedale hamulca i na razie działa bez zarzutówtrochę dziwne, jedno i drugie nie powinno mieć nic wspólnego z sobą. Z Twoimi błędami to tak czujniki przy kołach. Włącznik STOP na dwa obwody jeden do światła, drugi do ESP. Ten drugi obwód działa „płyciej” niż STOP i jeśli wyłącznik jest za płytko wkręcony, to ESP głupieje. Wiem, bo wymieniłem dobry wyłącznik, a okazało się, że trzeba go było wkręcić trochę głębiej. Spróbuj, w Twoim przypadku pewnie wystarczy ćwierć obrotu głębiej.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości